Panis-Takagi
Sumin kanssa ignoressa...
Ferrarimedia = Italialainen lehdistö, tv ja netti.
Sen verran tarkennusta, että Keke toimi vuonna -88 Kyllösen apurina. Lisäksi ainakin Imola, Monaco, Meksiko ja Canada tulivat suorana Maikkarilta ja muutama muukin loppukauden kilpailu. Huomioitavaa oli, että Kyllönen ja Keke selostivat Suomesta käsin tuohon aikaan.Formulafani 90 sanoi:Kolmoskanava: (1987-1992)
Matti Kyllönen selosti kisat ja alkuaikoina kommentaattori oli Varjosaari ja vuonna 1990 Erkki Mustakari ja loppuaikoina Keke.
Krikke sanoi:Ja tv-ruudun huikealle koolle :alppu:
Tuossa.Krikke sanoi:Tuosta Varjosaaresta en oo kyllä koskaan kuullut mitään, tosin saattaa olla joku audiopätkä, missä hän puhuu (jossain kyllös-wav päckissä).
Samaa olen itsekin pohtinut. Antsaa parempaa selostajaa ei hevillä löydy.kuttero sanoi:Miltäköhän ne Antero Mertarannan selostukset kuullostaas.. Jormulois?
Antero ainakin osaa hehkuttaa :thumbup:
En silti pitäisi Mertarantaa ylivertaisena lajista riippumatta. Olisiko hän hyvä moottoriurheilussa? Ehkä, jos paneutuisi asiaan. Mertarannan hyvyys perustuu pitkälti tunnelataukseen, ja ellei tunnelatausta lajiin löydy, kokonaisuus kärsii.Lancer sanoi:Samaa olen itsekin pohtinut. Antsaa parempaa selostajaa ei hevillä löydy.
Keke kyllä teki mielestäni loistavaa työtä viime vuonna. Hän käytti suhteitaan ja toimi haastattelijanakin välillä, kysyen oikeita kysymyksiä niissä Extra-lähetyksissä. Siihen verrattuna jotkin Colajannin pr-puheet ovat aika tyhjiä. Keke on kouliintunut mediaan toimittuaan Saksan tv-kommentaattorina. Salo ei ole vastaavaa esittänyt. Lisäksi Keke on Nicon takia edelleen ajan hermolla, Salo ei ole luonut sellaista mielikuvaa, että olisi samalla tavalla kartalla.EdHunter sanoi:JJ vaan pitäisi saada potkittua pihalle MAXilta ja mieluiten Salo tilalle. Salo on kaikessa pessimistisyydessään juuri täydellinnen vastapaino intoilevalle Saarelle - vähän niinkuin Keke oli Kyllöselle aikoinaan...
Virkkunen kertoi jokin aika sitten jomman kumman iltapäivälehden haastattelussa, että moottoriurheilun selostaminen oli melkoista pakkopullaa. Laji kun ei kiinnosta häntä lainkaan. Jyrkkä ei siis siihen.Leo sanoi:Tuomas Virkkunen on mielestäni yksi Suomen parhaista selostajista. Wiki: Ennen jalkapalloa hän selosti Urheilukanavalla DTM:ää ja Formula 3:a.
Miten mahtaisi olla F1 tietämys?
Minusta Bob Varsha on yksi englantia puhuvan maailman parhaimmista selostajista puhuttiin mistä formulasarjasta tahansa. Hän on F1:n ääni Yhdysvalloissa ja erittäin innostunut ja asiantunteva kaveri. ABC:llä ja SPEEDillä hän selosti myös CART-kisoja ja toi aina lähetyksen komeasti ruutulipulle.PohjoisenPike sanoi:Ja kaikkihan me tiedämme nämä amerikkalaiset F1-selostajat
Olin lentää tuoliltani, kun jalkapalloa seuraava ystäväni kehui Virkkusen maasta taivaaseen. DTM- ja F3-selostukset kun olivat niin järkyttävää kuunneltavaa, että tuli moottoriäänienkin kustannuksella painettua mutea kun mies oli äänessä. En voi ymmärtää, että jos se oli miehelle itsellekkin pakkopullaa, niin miksi Urheilukanavan piti sitä meille pakkosyöttää. Se kun oli ihan hirveää.Leo sanoi:Tuomas Virkkunen on mielestäni yksi Suomen parhaista selostajista. Wiki: Ennen jalkapalloa hän selosti Urheilukanavalla DTM:ää ja Formula 3:a.
Miten mahtaisi olla F1 tietämys?
Sinä?Bobakki sanoi:Mistä päästäänkin siihen, että mikäli selostuskoppiin uutta verta halutaan, pitäisi kyseessä mielestäni olla joku lajiin intohimoisesti suhtautuva kaveri, jolla on hanskassa vähän eksoottisemmatkin tapahtumat ja sääntöpykälät. Siis sellainen tyyppi, jollaisen joku MTV:llä Mustakarin ilmeisesti kuvittelee olevan.
Aika monta vanhaa F1-kisaa olen tapittanut Varshan selostamana ja niiden perusteella pidin (ja pidän osin edelleen) varsin ärsyttävänä. Jonkun suht tuoreen kisan tosin katsoin syystä tai toisesta SPEEDin kautta ja siinä hän oli sen verran hyvä, että jouduin osin muuttamaan käsitystäni. Ei kuitenkaan lukeudu omiin suosikkeihini.CARTer sanoi:Minusta Bob Varsha on yksi englantia puhuvan maailman parhaimmista selostajista puhuttiin mistä formulasarjasta tahansa. Hän on F1:n ääni Yhdysvalloissa ja erittäin innostunut ja asiantunteva kaveri. ABC:llä ja SPEEDillä hän selosti myös CART-kisoja ja toi aina lähetyksen komeasti ruutulipulle.
Minusta Virkkunen on loistava ja nimenomaan hänen kaltaisiaan selostajien tulisi olla. Hänellä on riittävän kapea erikoisalue, johon riittää intoa ja näkemystä. Virkkunen on tajunnut tämän myös itse ja haastattelujen perusteella pitäytyy yksin jalkapallossa jatkossa.Olin lentää tuoliltani, kun jalkapalloa seuraava ystäväni kehui Virkkusen maasta taivaaseen. DTM- ja F3-selostukset kun olivat niin järkyttävää kuunneltavaa, että tuli moottoriäänienkin kustannuksella painettua mutea kun mies oli äänessä. En voi ymmärtää, että jos se oli miehelle itsellekkin pakkopullaa, niin miksi Urheilukanavan piti sitä meille pakkosyöttää. Se kun oli ihan hirveää.
Ottamatta kantaa muuhun mahdolliseen kyvykkyyteeni on todettava, että tällä ulosannilla mulle naurais naurismaan aidatkin.
Juu, en minä Keken ammattitaitoa kyseenalaistakaan, mutta vertasinkin tässä keskenään lähinnä JJ:ta ja Saloa. Ja Salo on kyllä tuosta kaksikosta se parempi vaihtoehto - ei ole ainakaan yhtään huonommin kartalla kuin JJ:kään ja F1-kokemuksia löytyy ratin takaa ihan vielä 2000-luvultakin. Itse pidän jotenkin Salon kuivasta kommentointityylistä, kun taas JJ ei ole oikeastaan tarjonnut mitään ihmellistä MAXin puolella.WebSlave sanoi:Keke kyllä teki mielestäni loistavaa työtä viime vuonna. Hän käytti suhteitaan ja toimi haastattelijanakin välillä, kysyen oikeita kysymyksiä niissä Extra-lähetyksissä. Siihen verrattuna jotkin Colajannin pr-puheet ovat aika tyhjiä. Keke on kouliintunut mediaan toimittuaan Saksan tv-kommentaattorina. Salo ei ole vastaavaa esittänyt. Lisäksi Keke on Nicon takia edelleen ajan hermolla, Salo ei ole luonut sellaista mielikuvaa, että olisi samalla tavalla kartalla.
Paneutumisesta ja innosta muuten plussaa, mutta minä en jaksa pitkään kuunnella kaverin jatkuvaa huutamista.Bobakki sanoi:Minusta Virkkunen on loistava ja nimenomaan hänen kaltaisiaan selostajien tulisi olla. Hänellä on riittävän kapea erikoisalue, johon riittää intoa ja näkemystä.