Selostajien kukkasia kaudella 2008

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Skenejeesus sanoi:
Yks kyllösen heitoistahan oli joku järjen kä.. järjen kärj... kärjen järjestys, niin järjen käyttö on kyllä myös hyödyllistä. En muista sanamuotoja ulkoa, mutta ei meinannut sanat tulla ulos suusta kuten oli suunnitellut.
Kyllönen: "Kyllä se turva-auto aina vähän sotkee järjen kärj... järjen kä... no järjen käyttöäkin se tietysti sotkee..."
Mustakari: "Heh, heh!"
Kyllönen: "... mutta siis se sotkee kärjen järjestystä aina vähän."

:thumbup:
 

Gessle

Well-known member
Liittynyt
26.4.2006
Viestit
197
Moe Szyslak sanoi:
Kiinittikö kukaan muu huomiota siihen, että Kimin sijoitus Ruupenin takana oli välillä 7. ja välillä 8.?:doubtful:
Eikö siinä listassa välillä vilkkunu nopeimmat kierrosajat? Jäin itekin sitä unenpöpperössä miettimään kun sijotukset meni randomilla, mutta ajattelin (loogisesti), että siinä oli välillä nopeimmat kierrosajat listattu.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9267
Gessle sanoi:
Eikö siinä listassa välillä vilkkunu nopeimmat kierrosajat? Jäin itekin sitä unenpöpperössä miettimään kun sijotukset meni randomilla, mutta ajattelin (loogisesti), että siinä oli välillä nopeimmat kierrosajat listattu.
Taisi olla niin että Rosbergin auton tunnistimessa oli jotain vikaa, koska hän puuttui välillä listalta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
jusban sanoi:
Niillä ei taida olla ihan samoja surroundeja korvissa kun kotisohvalla. Niille voi olla kisaäänien sijaan tärkeämpää välillä kuulla vaikkapa mitä Pasila sanoo. Kyllähän se auto silti pahalta kuulosti.
Tämän nyt voisi omalla järjellään jokainen miettiä. Jätkät istuu selostuskopissa radan varressa, eli ohi menevät autot pitävät varmasti sen verran kovaa meteliä, että kuvan kanssa toimitettavan äänen osalta moottorien mökä jää väkisinkin peittoon. JJ:hän tuon sitten poimi Kimin tullessa ohi ja osasi jopa heittää jotain syystäkin.

Mitä tulee selostukseen, niin olen aiemminkin miettinyt Oskarin huomiokyvyn herpaantuvan jossain tunnin kohdalla ja nyt tuli sama mieleen taas. Lopussa ihme sekoilua. JJ oli paljon parempi kuin odotin ja tietenki- ja että-sanojen väliin mahtui myös paljon asiaa.
 

Wesselius

Well-known member
Liittynyt
15.2.2008
Viestit
276
Bobakki sanoi:
JJ oli paljon parempi kuin odotin ja tietenki- ja että-sanojen väliin mahtui myös paljon asiaa.
ehkä JJ käy lukemassa tätä foorumia ja on ottanut vinkistä vaarin :thumbup:

ps.itse katoin streamina ITV:ltä ja oli kyllä todella positiivinen kokemus alusta loppuun asti (paitsi se 20 kierrosta siinä välissä kun streami katkesi) ;)
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Bobakki sanoi:
JJ oli paljon parempi kuin odotin ja tietenki- ja että-sanojen väliin mahtui myös paljon asiaa.
Mää oon aina tykännyt JJ:n kommentoinneista. Mun mielestä paljon parempi, kuin mitä täällä annetaan ymmärtää. Varsinkin Tuomisen kanssa homma toimi hienosti.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Bobakki sanoi:
Tämän nyt voisi omalla järjellään jokainen miettiä. Jätkät istuu selostuskopissa radan varressa, eli ohi menevät autot pitävät varmasti sen verran kovaa meteliä, että kuvan kanssa toimitettavan äänen osalta moottorien mökä jää väkisinkin peittoon. JJ:hän tuon sitten poimi Kimin tullessa ohi ja osasi jopa heittää jotain syystäkin.

Mitä tulee selostukseen, niin olen aiemminkin miettinyt Oskarin huomiokyvyn herpaantuvan jossain tunnin kohdalla ja nyt tuli sama mieleen taas. Lopussa ihme sekoilua. JJ oli paljon parempi kuin odotin ja tietenki- ja että-sanojen väliin mahtui myös paljon asiaa.
Laskin perjantaisen Huomenta Suomen puolitoista minuuttisen F1-insertin aikana 12 "tietenkin"-sanaa. :)
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
arzipuppy sanoi:
Kyltsi veti mielestäni hyvin ja tunteella! Armotonta rääyntää, voitti Saaren tällä kertaa puhtaasti 5-1
Kyltsi oli tosiaan vauhdissa. Sanon tämän positiivisessa mielessä. Nyt alkaa löytyä sitä vanhaa intoa taas. Olisiko siksi että on taas suomalaiskuski Mäkillä? Ja vieläpä sellainen josta Kyltsi tykkää (oli jo vuosi sitten talvitestien kovasti Kovalais-myönteinen ja selvästi toivoi että päihittäisi Kimin). Kuuntelin mielenkiinnosta tuon Kyltsilähetyksenkin ja olin positiivisesti yllättynyt.

Mielestäni Saari on kuitenkin parempi selostaja ja erittäin pätevä. Suorassa lähetyksessä virheitä sattuu kelle tahansa. Kotikatsomossa on helppoa kun täytyy vain seurata kuvaa. Saari selvästikin seuraa useampaa monitoria ja lisäksi selostaa samaan aikaan, niinpä virheitäkin tulee herkemmin. En silti itsekään huomannut Hondan tikkunekkuepisodia ennen kuin replaysta, vaan luulin Barrichellon virheeksi kuten Saarikin. Näin se menee. Saari on kuitenkin ajoittain tehnyt melko hyviä huomioita joita en ole keltään muulta huomannut, en edes ns. experteiltä, olivat he sitten ex-kuskeja tai vaikka foorumisteja. Varsin välkky kaveri mielestäni.

Mutta onhan se ihan kiva listata mokia, ei siinä mitään. Nauru pidentää ikää. :D
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Eddie Rickenbacker sanoi:
Lisäksi plussaa miehelle siitä ettei nuoleskele Kimin peppua kuten Saari, Pulkkinen, Mustakari ja koko muu maikkari vaan liputtaa avoimesti McLarenin, Hamin ja Heikin puolesta :thumbup:
Tätä en kyllä ymmärrä. Mielestäni on jokinlaista moraalista rappiota pitää huijaritallin puolia. Yhtä hyvin olisi voinut hehkuttaa Myllylää ja Isometsää käryn jälkeen. Tai Ben Johnsonia ja Marion Jonesia. Minua aina kirpaiseekin kun ajattelen että Heikki ja Hintsa ovat Mäkillä töissä ja silti yritän suhtautua heihin positiivisesti.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Calvin sanoi:
Tätä en kyllä ymmärrä. Mielestäni on jokinlaista moraalista rappiota pitää huijaritallin puolia. Yhtä hyvin olisi voinut hehkuttaa Myllylää ja Isometsää käryn jälkeen. Tai Ben Johnsonia ja Marion Jonesia. Minua aina kirpaiseekin kun ajattelen että Heikki ja Hintsa ovat Mäkillä töissä ja silti yritän suhtautua heihin positiivisesti.
Ironiaa? Jos ei niin tätä kommenttia en kyllä... ymmärrä.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
PohjoisenPike sanoi:
Tulisi taas sinne Englantiin selostamaan Murray Walker. Niille jutuille saisi kans sitten revetä.
Kyllä mä olen melkopitkälti sitä mieltä, että paras selostajakaksikko olisi Jeremy Clarkson ja James May. Varikolla sitten Richard Hammond.
 

Sini Massa

Felipe Massa
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
169
Sijainti
Salo
Katsoin Australian GP:n suorana Maxilta, mutta pakko oli kyllöstä kuunnella Maikkarin jälkilähetyksessä. Mieleeni jäi mitä hän sanoi Massan joko ekan mutkan tai DC kämmäilyn jälkeen (en muista kumman) kohdalla: "Siinä meinasi tulla Massalle mämmit vähän liian aikaisin" :D
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Valitettavasti emme taida koskaan tulla kuulemaan tämän foorumin omien mestariselostajien taidonnäytteitä... :wink: Se varmaankin olisi hilpeää kuultavaa :)
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Los Cojones sanoi:
Valitettavasti emme taida koskaan tulla kuulemaan tämän foorumin omien mestariselostajien taidonnäytteitä... :wink: Se varmaankin olisi hilpeää kuultavaa :)
Tässäpä fiksu kommentti tähän väliin. Ehkä kokeneilta työkseen selostavilta kavereilta voi odottaa vähän enemmän kuin foorumin omilta mestariselostajilta.
 

Sini Massa

Felipe Massa
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
169
Sijainti
Salo
Oskarin hienot selitykset huonoon menestykseen Tallipäällikökissassa: "Netti ei toiminut enkä päässyt uusia päivityksiä tekemään.." Joopa joo :D
Itse olen Tallipäällikössä sijalla 63 :D
 

PohjoisenPike

Nappula
Liittynyt
15.12.2007
Viestit
1258
Sijainti
JJ:n pelaamo
Kyllönen taas aika-ajoissa: ''Ja Heikki tekee kolmos-sektorin pohja-nop...pohja-not...pohja-nopeerau...pohja-noteerauksen.''
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Se mikä eniten harmittaa noissa tiimiradioissa on se että, kun Keke ei ole enään paikalla. Aivan sama mitä sieltä tuli niin Keijolta tuli heti vastaus kuin apteekin hyllyltä tyyliin "siellä Buttoni kertoi ettei oikean männänjakajan apexi oikein ollut kohdillaan mutkassa nro 6.

Nykyään kuulee vain selostajien sanovan että:

-Nyt meni kyllä ihan ohi

-Joo sama.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
panche sanoi:
Se mikä eniten harmittaa noissa tiimiradioissa on se että, kun Keke ei ole enään paikalla. Aivan sama mitä sieltä tuli niin Keijolta tuli heti vastaus kuin apteekin hyllyltä tyyliin "siellä Buttoni kertoi ettei oikean männänjakajan apexi oikein ollut kohdillaan mutkassa nro 6.
Kekellä onkin vahva rutiini noissa hommissa ja hän tietää mitä vaaditaan. Hänhän on kommentoinut Saksan televisioon kisoja ennen Maikkarin pestiä. Sen perusteella mitä kuullaan arvataan ja sävelletään loput. Tärkeintä on se kommentti, eikä se, että se menee 100% oikein.

Aika harvalla on kompetenssia tulla kyseenalaistamaankaan niitä kommentteja, eikä ne nyt niin olennaisesti voi pieleenkään mennä, kun kaverilla kuitenkin on näkemys siitä mistä on kyse.

Ikävä kyllä tulee Kekeä, siinä on sen verran rautainen ammattilainen, myös noissa mediahommissa. Sen(kin) hän on aina osannut (vaikka suomalainen media ei omissa F1-lapsenkengissään sitä aikoinaan ymmärtänytkään, vaan leimasi Keken selittelijäksi).
 
Ylös