Selostajien kukkasia kaudella 2008

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Zaikom sanoi:
Mustakarin hokemiset kuinka Toro Rosso on paljon paremmassa jamassa kuin Minardi aikaan, ja siksi erittäin houkutteleva ostokohde...

Kysyn vaan kuinka houkuttelevaa on ostaa tallia, jolla ei ole edellytyksiä itse suunnitella ja rakentaa autojaan. Ykkösissä tämä on aika olennainen osa tallin arvosta kun autot pitäisi suunnitella ja rakentaa itse...
Paremmassa jamassa sekä taloudellisesti että tulosten suhteen.

En luonnollisesti tiedä millainen henkilöstötilanne Toro Rossolla on autonsuunnittelun suhteen, mutta enpä tiedä sitäkään millainen se oli Minardilla. Ainakin nykyrahoituksella on paremmat mahdollisuudet säilyttää ja myös hankkia osaavaa työvoimaa. Fasiliteetit ovat samat kuin Minardilla aikoinaan, joten se tilanne ei ole ainakaan huonontunut.

Se, että Toro Rosso on yhteisomistuksen vuoksi valinnut helpomman ja taloudellisesti järkevämmän tien ei tarkoita sitä, että oma suunnitteluosasto olisi lopetettu.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
WebSlave sanoi:
oma suunnitteluosasto olisi lopetettu.
Mielenkiintoinen suunnitteluosasto, kun ei ole saanut yhtään näkyvää osaa aikaiseksi.. kait ne siellä italiassa kuitenkin sen verran formuloita osaavat tuunata, että Ferrarin kone saadaan sovitettua Red Bullin autoon :)

Osat tulee kai britanniasta kokoonpantaviksi? Vai vieläkö Faenzassa on tuotantoa?
 
Viimeksi muokattu:

SaTeK

Well-known member
Liittynyt
17.7.2005
Viestit
113
Sijainti
LL
Trullinkaasu sanoi:
Ai siksi, että olisi parempi kommen-taattori? Hei, Salon selityket eivät oikeen uppoa ja ne "joo kävin eilen Ferrarin päämajalla puhumassa paskaa" -jutut ei kiinnosta. JJ tietää mistä puhuu ja on hyvä hommasaan.

Saari pesee Matti-sedän sata-nolla, edelleen.
Minusta Salo on just paras kun se kertoo silleen äkkiseltään miten asiat on vaikka parempi ois olla monesti hiljaa :) JJ taas ainakin tällä kaudella tosiaan tuntee radan asiat todella hyvin. mutta muuten jotkin asiat on ainakin vähän hakusessa ja vormuloita seuraavalle vähän turhan "turhia". Mutta pääsalostaja eli Saari on kyllä omasta mielestäni parantanu otettaan viimekausien jälkeen ihan kunnolla joten antaisin Saarelle tähän mennessä täydet pisteet tältä kaudelta. Toki toivoisin että Salo olisi kommentaattorina, mutta aina ei kaikki ole mahdollista.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Taitavat muuten Kyllönen ja Mustakari kummatkin sanoa Bourdais'ta Bourdeaux'ksi... -.-
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Ei oikein jaksaisi katsoa kisoja vain selostusmokia kuullakseen, mieluummin antaisin niitä kukkasia hyvistä selostuksista. Mutta jos tämän topicin kukkasista puhutaan, epämiellyttävin niistä on se kun keskitytään vetämään ohjelma läpi ns. ammattimiehen ottein. Useimmiten se tarkoittaa sitä, että selostajat ja ohjelmantekijät turvautuvat perusfraaseihin ja aina kuta kuinkin samanlaisen pötkön tuottamiseen. Ei yllätyksiä, ei heittäytymistä, ei ehkä niitä "kukkasiakaan", mutta ei kyllä myöskään hulvatonta tunnelmaa.

Niinpä minun toivomukseni, toivoa kun saa, olisi ohjelmaporukka joka on sydänverellänsä lajille omistautuneita ihmisiä jotka myös hallitsevat itse ohjelman tekemisen. Näitäkin ihmeitä on kuultu ja ohjelman laatuarvo on noussut potenssiin arvaamattomaan.

Nyt jäädään useimmiten laiskanpulskeaan kompromissiin, joka takaa raukeat iltapäivänokoset kotosohvalla. "Näin on tämäkin saatu pakettiin". Krooh ja pyyh.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Hyvä viesti Pärreltä, olen tismalleen samaa mieltä. Siksi pidänkin erityisesti Matti Kyllösen asenteesta. Hän jaksaa veisata kuin virttä konsanaan, lipsumisia sattuu mutta ei niillä niin väliä.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Pärre sanoi:
Niinpä minun toivomukseni, toivoa kun saa, olisi ohjelmaporukka joka on sydänverellänsä lajille omistautuneita ihmisiä jotka myös hallitsevat itse ohjelman tekemisen. Näitäkin ihmeitä on kuultu ja ohjelman laatuarvo on noussut potenssiin arvaamattomaan.

Nyt jäädään useimmiten laiskanpulskeaan kompromissiin, joka takaa raukeat iltapäivänokoset kotosohvalla. "Näin on tämäkin saatu pakettiin". Krooh ja pyyh.
Suomalaisille ei tunnetusti kelpaa mikään.

Kyllikki eläytyy vähintään 247 rossasesti kisaan, mutta asioiden tiedostaminen ja muut seikat menevät häneltä ohi Kovalaishuumassa.
 

butt0n1

Well-known member
Liittynyt
5.3.2008
Viestit
759
Sijainti
Lahti
Mua on kyllä kanssa häirinny toi MAXin selostajien ``Suomimania``. Joka kilpailussa pitää kuunnella et Kimi tekee sitä ja Heikki tota. Muita kuljettajia ei radalla sitten olekkaan! Tai sitten jos joku keskeyttää niin ollaan heti katsomassa että kuinkas paljon ne suomalaiset nyt nouseekaan. Kyllä sen suomalaisten suosimisen nyt ymmärtää, mutta välillä menee liiallisuuksiin.

Ja sitten on nuo kaikki paska mitä Oskari jaksaa aina tietyistä kuskeista jauhaa...esim. ``Trullijuna syntyy taas`` (viime kisassa se juna meni alussa Kovalaisen edellä reilusti) tai ne jaksaa aina hokea että Nico on tänään suomalainen (yleensä kun Rosberg hyvillä sijoilla)

Mutta pohjanoteeraus oli Lewis HÄMÄLÄINEN!!! ehkä typerin `lempinimi`` jonka ovat keksineet :jaska:
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuo aivan järkytön Suomi-ihannointi onkin yksi ärsyttävimmistä asioista näissä suomalaisissa selostuskopeissa. Ihan kuin siellä ei keskityttäisi yhtään muihin kuskeihin. Korkeintaan mainitaan pari kärkitallien kuskia välillä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitäs luulette että espanjalaisessa selostamossa selostetaan ja hehkutetaan?:doubtful:

Hamiltonia vai?:rolleyes:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Espanjassa huudellaan varmaan vielä suomalaisiakin enemmän oman kuljettajan perään, mutta mitä sitten?

Minusta meillä fennougreilla pitäisi olla ns. varaa keskittyä, puhua ja selostella kaikenlaisista mielenkiintoisista aiheista ja tapahtumista. Silloin kilpailuissakin on enemmän seurattavaa, kun on lukuisia kiinnostuksen kohteita.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Vice sanoi:
Tuo aivan järkytön Suomi-ihannointi onkin yksi ärsyttävimmistä asioista näissä suomalaisissa selostuskopeissa. Ihan kuin siellä ei keskityttäisi yhtään muihin kuskeihin. Korkeintaan mainitaan pari kärkitallien kuskia välillä.
Aina tätä samaa itkuvirttä pitää kuunnella. Koittakaa nyt jo ymmärtää, että YLIVOIMAISESTI suurinta osaa katsojista kiinnostaa vain ja ainoastaan suomalaisten menestys. Sehän on jo vanha ja tunnettu fakta, että katsojaluvut alkavat heti tippumaan dramaattisesti kun Häkkinen/Räikkönen keskeyttää.

Ja sitä paitsi Suomessa tilanne on vielä suhteellisen hyvä. Muualla maailmassa, etenkin etelämmissä maissa, selostajat ovat about kymmenen kertaa puolueellisempia ja putkinäköisempiä omien kuljettajien kohdalla.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Revolt sanoi:
Aina tätä samaa itkuvirttä pitää kuunnella. Koittakaa nyt jo ymmärtää, että YLIVOIMAISESTI suurinta osaa katsojista kiinnostaa vain ja ainoastaan suomalaisten menestys. Sehän on jo vanha ja tunnettu fakta, että katsojaluvut alkavat heti tippumaan dramaattisesti kun Häkkinen/Räikkönen keskeyttää.

Ja sitä paitsi Suomessa tilanne on vielä suhteellisen hyvä. Muualla maailmassa, etenkin etelämmissä maissa, selostajat ovat about kymmenen kertaa puolueellisempia ja putkinäköisempiä omien kuljettajien kohdalla.
Vai että itkuvirttä olet joutunut kuuntelemaan? Saattaapi tuossa virressä olla myös totuuden siemenkin, vaikka olet varmasti oikeassa mainitessasi eteläisempien hemisfäärien varsin jyrkän putkinäköisyyden. Taitaa olla siellä suorastaan geeneissä ja meemeissä? Minä ainakaan en haluaisi olla mukana edistämässä putkinäköisyyttä.

Pariin otteeseen olen osunut länsinaapurimme televiissiovastaanottimen läheisyydelle kun TV6 on lähettänyt F1-kilpailuja. Tunnetusti starttiruudussa ei näy sveduja, joten intoilun on lähdettävä muualta kuin kansallistunteen hehkuttamisesta. Ja varsin hyvältä se touhu sekä kuulostaa että näyttää. Vuodesta toiseen. Ilman sinikeltaisia värejä itse radalla. Eje Elgh (vanha ratastarbu itsekin) jaksaa hehkuttaa Kimiä ja Heikkiä, ikään kuin skandinaavisessa yhteishengessä, mutta saa siinä aina muutkin huomionsa.

Niin, eikä katsojaluvut tipu kesken lähetyksen! Keskeytti sitten kuka tahansa.:ahem:
 
Ylös