copersucar
Well-known member
Senna ja Schumi ovat olleet kilpa-ajajina monessa suhteessa melko samanlaisia. Muistettakoon kuinka 80-luvun puolessavälissä Senna Lotuksella vaati ehdotonta ykköskuljettajan asemaa ja tallikavereina olikin sitten sellaisia rattimiehiä kuten Dumfries tai Nakajima. Puhumattakaan siitä kuinka Senna torpedoi Derek Warwickin tulon Lotukselle. Sama linja olisi varmaan jatkunut jos siihen olisi ollut mahdollisuus mutta halu siirtyä McLarenille pakotti ottamaan lusikan kauniiseen käteen ja hyväksymään Prostin tallikaveriksi. Myös häikäilemättömyys ja röyhkeys kilpailu-/ohitustilanteissa oli Sennallekin ominaista. Sennaa ja Schumia yhdistää myös tietty tekopyhyys ja kaksinaismoraali, Sennan lausunnot uskosta ja Jumalasta asettuivat aikanaan melko outoon valoon kun seurasi hänen edesottamuksiaan radalla.
Niiden 25 vuoden aikana kun olen F1:siä aktiivisesti seurannut, nousevat nämä kaksi kuljettajaa mielessäni selkeästi muiden yläpuolelle. Vaikka Senna on (ja tulee luultavasti aina olemaan) minulle se kaikkien aikojen ykkönen, en silti koskaan ole ollut varma mitä esim. kaudella -94 olisi tapahtunut jos Senna olisi saanut ajaa sen loppuun saakka. Se on varmaa että kaudesta olisi tullut mielenkiintoinen...
Niiden 25 vuoden aikana kun olen F1:siä aktiivisesti seurannut, nousevat nämä kaksi kuljettajaa mielessäni selkeästi muiden yläpuolelle. Vaikka Senna on (ja tulee luultavasti aina olemaan) minulle se kaikkien aikojen ykkönen, en silti koskaan ole ollut varma mitä esim. kaudella -94 olisi tapahtunut jos Senna olisi saanut ajaa sen loppuun saakka. Se on varmaa että kaudesta olisi tullut mielenkiintoinen...