Sergio Perez - Viva Mexico

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Maikkarin uusintalähetyksessä hieman särähti korvaan Salon toteamus, että ihan perus Pereziä jarrutella katsomatta peiliin.
Pisti miettimään että silläkö Salo niin hidas oli jos joka jarrussa kurkki peileihin.
Käsittääkseni kuljettajien kokouksissa ollut aiheen useammin kuin kerran, ettei jarrutustilanteissa seilattais ennalta arvaamattomasti. Useinhan takanatuleva hakee vähän normaalista poikkeavaa linjaa ollessaan nopeampi. Jarrutuksen aikana on paha reagoida nopeasti jos toinen tekeekin jotain odottamatonta ja takasiipi on jo toisen takarenkaan sivulla.

Itse tapauksesta, että sanoisin kuten Joppe edellä, ettei tällä kertaa mene kyllä puhtaasti Perezin piikkiin. Olisi siinä Nicolla ollut minne mennä. Mutta tyhmää tuo seilaus jarrutusvaiheessa on joka tapauksessa, kun näistä on nähty niin monta tapausta, jossa kisakin on jäänyt kesken pienien heiluntojen takia.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Osuma tuli vain liian aikaisin jotta Nicokaan saisi puhtaita papereita tilanteesta, sillä Nicolla olisi vielä ollut varaa siirtyä vasemmalle.
Eipä oikeastaan. Ratahan kaartaa oikealle jo ennen shikaania, joten nurtsille päätyy jos viivassa on kiinni jo tuossa vaiheessa. Shikaaniin jarrutetaan ihan maksimit joten ei siinä voi samaan aikaan enää kääntää.

Siinä Whitmarsh on kyllä oikeassa että on melkolailla kyseenalaista oliko Nico riittävän lähellä ansaitakseen tilan. FIA määritteli toissa kaudella että "rinnalla" tarkoittaa etusiipeä taka-akselin kohdalla ja se kyllä täyttyy ehkä niukasti. Se vain, että tuota itse pykälää ei ole taidettu vielä kertaakaan soveltaa käytännössä mihinkään tilanteeseen. Perez ei myöskään varsinaisesti tee mitään puolustavaa liikettä, johon tuo tilanjättämispykälä liittyy.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Eipä oikeastaan. Ratahan kaartaa oikealle jo ennen shikaania, joten nurtsille päätyy jos viivassa on kiinni jo tuossa vaiheessa. Shikaaniin jarrutetaan ihan maksimit joten ei siinä voi samaan aikaan enää kääntää.

Siinä Whitmarsh on kyllä oikeassa että on melkolailla kyseenalaista oliko Nico riittävän lähellä ansaitakseen tilan. FIA määritteli toissa kaudella että "rinnalla" tarkoittaa etusiipeä taka-akselin kohdalla ja se kyllä täyttyy ehkä niukasti. Se vain, että tuota itse pykälää ei ole taidettu vielä kertaakaan soveltaa käytännössä mihinkään tilanteeseen. Perez ei myöskään varsinaisesti tee mitään puolustavaa liikettä, johon tuo tilanjättämispykälä liittyy.
Jep, mut kuten sanoitkin, oli kyseessä jo jarrutustilanne eikä siinä sit sen enempiä "nostella"/jarrutella, ku hidastetaan jo muutenkin niin paljon ku kyetään. Perez liukui itse alle havitellessaan parempaa ajolinjaa, joka oli jo viety.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15006
Whitmarsh taitaa olla hieman väärillä jäljillä tuon suhteen. Joka tapauksessa kerrankin vakuuttavan nopea ja tasainen ajo myös Checolta.:alppu:
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Kylläpäs Pereziä on ruoskittu taas tällä(kin) kaudella. Oli sentään viiminen kisa jo ihan ok.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Onnistuneet rengastaktiikat selittää ainakin osan. Ja muuten vaan onnea sadekisassa

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Ei toki. Onhan mahollista et Perezin viime kauden pari podiumia olikin vähän onnenkauppaa.:frown:
Täällä on esitetty muutamaan kertaan väite, että viime kauden Sauber oli muy bueno muttei ollut kärjessä, koska Perez ja Koba ovat molemmat huonoja kuskeja :doubtful:
Mene ja tiedä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15006
No en tiedä tuosta kyllä. Perez oli parhaimmillaan todella viihdyttävä kaveri, mutta riskialtis tuolloinkin. Kobayashilla oli ja toivottavasti on vielä jatkossakin mainetta ohittajana, eräänlaisena roadfighterina radalla.

Ikävä kyllä loppukaudesta viime vuonna alkoi tosin jo olla puhetta talousvaikeuksista ja koko ajan teknisesti ottaen talli on ollut vähävaraisempi kuin BMW:n aikana.
 

Nasta rengas

Banned
Liittynyt
25.10.2013
Viestit
11
Perez oli parhaimmillaan todella viihdyttävä kaveri, mutta riskialtis tuolloinkin.
Häh? Mikä oli viihdyttävää, kolarit ilmeisesti? Button onneksi luuti tämän lyhytnallin maanrakoon tällä kaudella. Ei kai kukaan halua nähdä herran nimeen vannovan riskikuskin riehuvan vapaana radalla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15006
Ylipäänsä kaikki muut miehessä kun pelkät kolarit joita ei viime vuonna kyllä ollut mitenkään hirveästi.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash3/27544_143516085675896_5462_n.jpg?

edit. pointtina vaan siis se, et saisko tälle väitteelle jotain perustelujakin
Tarviiko tuo edes mitään perusteluita? Jokainen formuloita seuraava on huomannut saman. Mclaren ei ole ollut kärkitalli tänä vuonna. Edellä mersu,lotus,ferrari ja redbull. Ylempää keskikastia, mut eiköhä se sieltä taas nouse, ainaki lotuksen paikalle.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Button onneksi luuti tämän lyhytnallin maanrakoon tällä kaudella.
Pisteissä ehkä, mutta ei vauhdillisesti. Aika-ajossa Perez on usein Buttonia nopeampi ja kisavauhti on molemmilla samaa tasoa. Checon pitäisi vaan tajuta muuttaa ajotyyliään ohitustilanteissa.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Pisteissä ehkä, mutta ei vauhdillisesti. Aika-ajossa Perez on usein Buttonia nopeampi ja kisavauhti on molemmilla samaa tasoa. Checon pitäisi vaan tajuta muuttaa ajotyyliään ohitustilanteissa.
9-7 Buttonille tähän mennessä. En pidä Pereziltä kummoisenakaan suorituksena kun otetaan huomioon, että Button on melko kehno yhdellä kierroksella.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös