Skodan toiminta herättää ihmetystä!

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
No nyt Skodan rallitalli ilmoitti, että he osallistuvat, vain Euroopassa ajettaviin ralleihin. Syyksi ilmoitettiin kustannusten kasvu.

Ihmeen pienellä budjetilla Skoda on liikkeellä. Luulisi VGA-konsernilta heltiävän enemmän rahaa. Ralli taitaa olla melkein ainut moottoriurheilu luokka missä firma on Audin Le Mans seikkailun lisäksi mukana.

Aika naurettavaa touhua!

PSA-yhtymästä saisivat ottaa mallia!
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
patriot:
Luulisi VGA-konsernilta heltiävän enemmän rahaa.
Luulisi ja luulisi.

Ihmetyttää kyllä hieman tuo VAG:n todella laimea innostus mihinkään autourheiluun.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Skodan tallipäällikkö Pavel Janeba kertoi Walesin rallin yhteydessä, että syynä täyden MM-sarjan väliin jättämiseen on kustannuksien nousu. "Uudet säännöt, uudet rallit, kaikki tulisi maksamaan enemmän, ja se olisi liikaa meille."
FIA:n poukkoileva ja päämäärätön politiikkahan siellä on takana. Ensi kauden budjetti oli jo kertaalleen lyöty kasaan, kun FIA ilmoittikin sääntömuutoksista. Tuonne voisi osoitella enemmänkin sormella kuin autokonsernin suuntaan.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
RK-62:
Skodan tallipäällikkö Pavel Janeba kertoi Walesin rallin yhteydessä, että syynä täyden MM-sarjan väliin jättämiseen on kustannuksien nousu. "Uudet säännöt, uudet rallit, kaikki tulisi maksamaan enemmän, ja se olisi liikaa meille."
FIA:n poukkoileva ja päämäärätön politiikkahan siellä on takana. Ensi kauden budjetti oli jo kertaalleen lyöty kasaan, kun FIA ilmoittikin sääntömuutoksista. Tuonne voisi osoitella enemmänkin sormella kuin autokonsernin suuntaan.
Niin kyllähän FIA on sössinyt näissä rallia asioissa enemmän kuin olisi suotavaa.

Mutta kyllä autokonserni saa aika NÖSSÖN maineen. Skoda toimii siis nappi budjetilla. Samaan aikaan ranskalaiset ja Subaru käyttävät rahaa ja voittavat mestaruuksia.

Skoda ei tule koskaan saavuttamaan mitään... Tällä menolla!
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Noh niin noh. Ralli on käynyt kalliiksi se on selvä. Fabia WRC on myös ollut paha pettymys tähän asti. Volkswagen Group lupasi panna euroja oikein kunnolla kiinni tähän projektiin ja ei nyt vielä ole mitään syytä epäillä, etteikö se tekisi niin. Tässä lienee enemmänkin kyse siitä, että Fabiaa halutaan kehittää rauhassa ensi vuosi ja iskeä 2005 oikein kunnolla. Todennäköisesti Skoda myös on hieman varuillaan rallin tulevaisuuden suhteen. Muutokset tulivat liian myöhään tallin tietoisuuteen ja rahaa ei haluta haaskata turhuuksiin.

Ja niistä Volkswagen Groupin (minun tietääkseni VAG-nimitys ei enään ole virallinen) muista aktiviteeteista. Kaudella 2003 ne taisi olla seuraavat: Bentley - Le Mans, Skoda - WRC, Seat - ETCC, Lamborghini - FIA GT (Murcielago?) projekti [radoille ensi vuonna], Volkswagenilla oli JWRC Polo -projekti Lehtonen Motorsportin nimissä, Paris-Dakar buggy, kait edelleen Lupo ja Formula Volkswagen sarjat Saksan radoilla.

Audin kilpailutoiminta oli tällä kaudella vähemmän virallista. Joestin tiimi oli R8 -tiimeistä virallisin, luonnollisesti entisenä tehdastiiminä. Ikäänkuin tehdastalli- . Muita tiimejä olivat Champion, Audi UK ja GOH. DTM:ssäkään Audi ei ollut virallisena, vaan edelleen Abtin virityspajan väreissä.
Seatilla taitaa lisäksi olla se GT-siluetti Ranskan ja Espanjan sarjoissa. Olikohan Skodallakin joku rata-auto? Jotain varmasti unohtui, mutta siinä varmaan tärkeimmät.

Nyt kesken tämän kilpailukauden Volkswagen taisi ilmoittaa lopettavansa kaiken VW:n nimissä olevan kilpailutoiminnan Paris-Dakaria lukuunottamatta! Tämä tiesi mm. sitä, että LMS joutui pikkasen vaikeuksiin JWRC:ssä... Muuten todennäköisesti jatketaan lähes ennallaan. Bentley nyt ilmeisesti lopetti kilpailutoiminnan Le Mans voittoon, mutta toisaalta Audi taasen suunnittelee uutta R9:a, vaikka sen tulevaisuudesta ei ole tietoa, ja harkinnassa on tiettävästi täysipainoinen DTM -ohjelma A4:n korilla.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Skoda aloittaa vasta kesäkuussa. Kreikka vai Turkki? Hyvä kun edes silloin. Auriol ei jatka Skodan leivissä.

<small>[ 18-12-2003, 08:53: Message edited by: sooda ]</small>
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mitähän Toni Gardemeister sanoo tähän päätöskseen? Varmaan aika kaksijakoiset fiilikset, ikävä että joutuu "hyllylle" puoleksi vuodeksi, mutta toisaalta ei tarvi ajaa Fabialla rallia...
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
Kyllähän Toni mielipiteensä asiaan Kouvolan Sanomien sivuilla ilmaisi, itse en vain sitä päässyt lukemaan!

Mutta sen siitä jutusta kuulin että Fabiaan uutta konetta tekee tällä hetkellä Volkswagen Groupiin kuuluva Audi, jolla tunnetusti on kokemusta kilpaturboista, ihan viimevuosiltakin. Mielenkiinnolla odotetaan mitä saavat aikaan.

Kaitpa toi Kankkunelli sitten tulee Didin tilalle..

Harmi sinänsä että Didier ei valinnut jatkoa Skodalla!
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Frank:
Mutta sen siitä jutusta kuulin että Fabiaan uutta konetta tekee tällä hetkellä Volkswagen Groupiin kuuluva Audi, jolla tunnetusti on kokemusta kilpaturboista, ihan viimevuosiltakin. Mielenkiinnolla odotetaan mitä saavat aikaan.
Voi olla että oon kuullut väärinkin mutta eikös Fabian moottorit tee liechtensteiniläinen Lehmann Motorsports joka teki myös ainakin jotkut Audi quattrojen moottorit.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
No jotain hyvää Skodakin sai aikaan! Nimittäin potkut Didille! Auriolin juna meni jo vuosia sitten. Mitään mainittavaa legenda ei ole enää saanut aikaan joten hänen olikin aika levätä.

Muuten Skodan toiminta on surkuhupaisaa! Vasta kesällä ajaa ekan rallinsa! Harrastelijoiden toimintaa!

Gardemaisteria käy sääliksi. frown
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
En nyt aivan suoriltakäsin menisi tyrmäämään "Didiä". Tietysti kaveri oli yksi kovimpia ajajia noin 10 vuotta sitten, mutta Didillä on niin paljon potentiaalia että ei se nyt aivan nollassa ole. Eihän tuosta ole kuin pari vuotta kun se viimeksi voitti MM-rallin. Skodan viime kauden auto oli täysin onneton kötöstys, jolla ajettuja suorituksia ei pahemmin voi arvioida. Silloin kun autot toimivat, niin kyllä Toni ja Didi aika tasatahtia ajoi.
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
ettelbruck:
Frank:
Mutta sen siitä jutusta kuulin että Fabiaan uutta konetta tekee tällä hetkellä Volkswagen Groupiin kuuluva Audi, jolla tunnetusti on kokemusta kilpaturboista, ihan viimevuosiltakin. Mielenkiinnolla odotetaan mitä saavat aikaan.
Voi olla että oon kuullut väärinkin mutta eikös Fabian moottorit tee liechtensteiniläinen Lehmann Motorsports joka teki myös ainakin jotkut Audi quattrojen moottorit.
Juu niin ehkä niin-kin niin, nyt vaan jummarsin että aivan Audi itsessään tekee uuden koneen kun Lehmann ei saa sellaista aikaan jolla saisi aikoja aikaan.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Frank:
ettelbruck:
Frank:
Mutta sen siitä jutusta kuulin että Fabiaan uutta konetta tekee tällä hetkellä Volkswagen Groupiin kuuluva Audi, jolla tunnetusti on kokemusta kilpaturboista, ihan viimevuosiltakin. Mielenkiinnolla odotetaan mitä saavat aikaan.
Voi olla että oon kuullut väärinkin mutta eikös Fabian moottorit tee liechtensteiniläinen Lehmann Motorsports joka teki myös ainakin jotkut Audi quattrojen moottorit.
Juu niin ehkä niin-kin niin, nyt vaan jummarsin että aivan Audi itsessään tekee uuden koneen kun Lehmann ei saa sellaista aikaan jolla saisi aikoja aikaan.
Ahaa. Maailma etenee.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Hienoa Skoda :thumbup:

Skoda vahvisti torstaina, että autonvalmistajan tehdastalli jatkaa rallin MM-sarjassa kaudella 2005. Tehtaan tiedottajan mukaan yhtiön johto on näyttänyt vihreää valoa jatko-ohjelmalla.

Talli kilpailee myös ensi kaudella Fabialla. Kuluvalla kaudella Skoda on ajanut vain rajoitetun MM-ohjelman.

Ensi kauden tarkka ohjelma ja kuljettajat julkistetaan myöhemmin. Tällä kaudella tehdaskuljettajina ovat ajaneet Toni Gardemeister ja Armin Schwarz. Myös Jani Paasonen on ajanut kaksi kilpailua tehdas-ajokilla.

Tehdas vahvisti myös, että Skoda-talli on mukana viikonvaihteessa ajettavan Italian MM-rallin jälkeisissä kuluvan kauden kolmessa viimeisessä MM-osakilpailussa. Italiassa talli on mukana kahdella autolla.

(MTV3-STT)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Ihmettelen jos Colinia kiinnostaa ajaa paskalla autolla kovatasoisimmassa rallisarjassa. Luulisi, että kaveri haluaa auton, jolla voisi jopa voittaa. Ja miten on Colinin nykykunnon kanssa? Onko nopeutta, jolla voisi edes vastata kärkikuskien vauhtiin?
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
patriot sanoi:
Ihmettelen jos Colinia kiinnostaa ajaa paskalla autolla kovatasoisimmassa rallisarjassa. Luulisi, että kaveri haluaa auton, jolla voisi jopa voittaa. Ja miten on Colinin nykykunnon kanssa? Onko nopeutta, jolla voisi edes vastata kärkikuskien vauhtiin?
Colinilla ei ole parempia vaihtoehtoja. Nopeus ei ainakaan viime kaudella päätä huimannut. Varmaan häviäisi useissa soraralleissa selvästi Paasoselle, joka myös kilpailee tallipaikasta. Veikkaanpa, että ensi vuonna Skodaa ei kuskaa Garde, vaan Paasonen ja/tai Mcrae. Jos päätyvät Schwartziin ja Mcraehin, niin tekevät melko huonon valinnan. Viime vuonna Loebin ja Mcraen ero normaaleissa soraralleissa alkoi olla 2-3 minuuttia. Tuollainen ero kuskien vauhdissa saa auton näyttämään aika huonolta, vaikka autossa ei olisi mitään vikaa.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
McRae ei käsittääkseni haluaisi ajaa täyttä MM-sarjaa. Sen sijaan hän yrittää saada myös suojattinsa Kris Meeken Skodalle, jolloin he ajaisivat kauden puoliksi.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Asiahan on niin, että Schwartz varmaan pysyy mukana jossain muodossa siksi, että:

a) taisi joku läheinen sukulainen istua konsernin valtuustossa

b) on kotoisin erittäin tärkeältä markkina-alueelta
 
Ylös