Slicksin ja Generallyn tappaja

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Ai näyttää toimivan vai???
Yksinpelinä tämä ei vedä vertoija noille kahdelle.
Mutta moninpeli oli surkea. Mula on kaks konetta lähiverkossa, toinen Celeron 600MHz ja toinen vanhempi Pentiumi 160MHz.

Yksinpeli toimi kummassakin ok.
Moninpelissä kun 160MHz oli servuna, niin peli toimi kummallakin slo'motiona. Kun taas 600MHz oli servuna, niin peli toimi siinä ok, mutta 160MHz koneessa about 3fps ja mahdoton kisata.
Ei kai tämä käytä synkronista verkkoa :confused: Se vois selittää kait tämän. Ilmeisesti toimii hyvin, jos on kaksi nopeaa konetta, suunnilleen samantasoista.
Mutta tälläisen pelin odottaisi toimivan vähän vanhemmallakin koneella :eek:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Eilen olin mukana noin 10 pelaajan pelissä. Välillä oli tökkimistä ja välillä ihmelagitusbugeja, mutta enimmäkseen toimi yllättävän hyvin.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
VJR:
Eilen olin mukana noin 10 pelaajan pelissä. Välillä oli tökkimistä ja välillä ihmelagitusbugeja, mutta enimmäkseen toimi yllättävän hyvin.
Koneet taisi kuitenkin olla aika suorituskykyisiä kaikki?

Yksinpelimoodissa ei pääse takaisin valikkoon :eek:
Aivan liikaa sivuluisua. Olis hauskempi ajaa, jos sivuttaispito olis parempi. Ajettavuus on kuin SpaceWarsissa :eek:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
En muista koneista tiedä mutta tuskin mitään 107MHz mopoa oli kellään. Olettaisin, että hostin lisäksi muiden koneiden tehoilla ei ole väliäkään muuta kuin sen kyseisen koneen käyttäjän kannalta
 

Antti Mannisto

New member
Liittynyt
18.6.2003
Viestit
1
Sijainti
Espoo
vermula:

Ei kai tämä käytä synkronista verkkoa :confused: Se vois selittää kait tämän. Ilmeisesti toimii hyvin, jos on kaksi nopeaa konetta, suunnilleen samantasoista.
Mutta tälläisen pelin odottaisi toimivan vähän vanhemmallakin koneella :eek:
Täytyypä nyt sitten pelin tekijänä vissiin kommentoida :) .

En nyt ihan tarkkaan tiedä, mitä tarkoitat synkronisella verkolla, mutta huijaamisen estämiseksi serveri tekee viime kädessä päätökset pelin etenemisestä. Eli jos serveri lagaa, niin clientitkin lagaavat. Koneiden ei toki tarvitse olla yhtä tehokkaita, kunhan molemmat ovat riittävän tehokkaita. Tuossa on nähty liiankin kanssa vaivaa sen eteen, että huijaaminen olisi mahdollisimman vaikeaa ja rataennätykset vertailukelpoisia.

Luultavasti tuo sinun hitaampi koneesi ei ole riittävän nopea peliin. Vaikka ulkokuori onkin yksinkertainen, varsinkin moninpelissä joudutaan tekemään monimutkaisia kommervenkkejä, että saadaan ennustettua tilanne, jonka serveri todennäköisesti kertoo myöhemmin. Lagaamisen syyn ja korjauksia voisi selvittää README.txt:stä löytyvien troubleshooting-ohjeiden kanssa, mikäli kiinnostaa (minua kiinnostaisi syy kyllä...).

Erityisesti Slider-auto tosiaan on melkoinen ilmatyynyalus ohjattavuudeltaan, siitä pelin nimikin. Muitakin autoja on ja varmaan vielä tulee lisääkin, beta-versiostahan on edelleen kyse... :)
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Antti Mannisto:

Luultavasti tuo sinun hitaampi koneesi ei ole riittävän nopea peliin. Vaikka ulkokuori onkin yksinkertainen, varsinkin moninpelissä joudutaan tekemään monimutkaisia kommervenkkejä, että saadaan ennustettua tilanne, jonka serveri todennäköisesti kertoo myöhemmin. Lagaamisen syyn ja korjauksia voisi selvittää README.txt:stä löytyvien troubleshooting-ohjeiden kanssa, mikäli kiinnostaa (minua kiinnostaisi syy kyllä...).
Onko tämä pelisi siis GPL-lisenssillä(lähdekoodi vapaata) ? Voitko kertoa hieman tarkemmin miten moninpeli toimii teknisellä tasolla?

Minkälaisia laskutoimituksia, tai muita raskaita operaatioita joudutaan servipäässä tekemään jos 160Mhz serveri ei riitä.

<small>[ 30-06-2003, 10:57: Message edited by: gnz ]</small>
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Antti Mannisto:
vermula:

Ei kai tämä käytä synkronista verkkoa :confused: Se vois selittää kait tämän. Ilmeisesti toimii hyvin, jos on kaksi nopeaa konetta, suunnilleen samantasoista.
Mutta tälläisen pelin odottaisi toimivan vähän vanhemmallakin koneella :eek:
Täytyypä nyt sitten pelin tekijänä vissiin kommentoida :) .

En nyt ihan tarkkaan tiedä, mitä tarkoitat synkronisella verkolla, mutta huijaamisen estämiseksi serveri tekee viime kädessä päätökset pelin etenemisestä. Eli jos serveri lagaa, niin clientitkin lagaavat. Koneiden ei toki tarvitse olla yhtä tehokkaita, kunhan molemmat ovat riittävän tehokkaita. Tuossa on nähty liiankin kanssa vaivaa sen eteen, että huijaaminen olisi mahdollisimman vaikeaa ja rataennätykset vertailukelpoisia.

Luultavasti tuo sinun hitaampi koneesi ei ole riittävän nopea peliin. Vaikka ulkokuori onkin yksinkertainen, varsinkin moninpelissä joudutaan tekemään monimutkaisia kommervenkkejä, että saadaan ennustettua tilanne, jonka serveri todennäköisesti kertoo myöhemmin. Lagaamisen syyn ja korjauksia voisi selvittää README.txt:stä löytyvien troubleshooting-ohjeiden kanssa, mikäli kiinnostaa (minua kiinnostaisi syy kyllä...).

Erityisesti Slider-auto tosiaan on melkoinen ilmatyynyalus ohjattavuudeltaan, siitä pelin nimikin. Muitakin autoja on ja varmaan vielä tulee lisääkin, beta-versiostahan on edelleen kyse... :)
Syytä en jaksa alkaa selvittämään, mutta voit luottaa siihen että tämä hidas kone on tosiaan liian hidas mille tahansa pelille. Ja jos oikein muistan sun peli käytää SDL:ää, ja tällä koneella ei sitten ole lainkaan hw-kiihdytystä

edit: turhat lörpötykset poistin

<small>[ 02-07-2003, 19:24: Message edited by: vermula ]</small>
 
Ylös