:thumbdown Kritisoidaan nyt rankasti sm-liigaa.
Kun olen pelejä katellut niin olen jo pitemmän aikaan ihmetellyt sitä, että miten ne pelit voi olla niin älyttömän hengettömiä, aneemisia ja sitä, että siellä henkii semmoinen välinpitämätön ilmapiiri. Katsojamäärät laskussa. Mistäköhän tämä johtuu?
Pelejä on ihan tajuttomasti. On kaiken maailman typeriä ja turhia välisarjoja, pelataan jotain paras 30:stä. Suljettu sarja: liigan peräpäässä elämä on mukavaa ja leppoisaa, no jokainen varmaan ymmärtää. Millään ei ole enää mitään merkitystä, kun olemassaolo saadaan tarjottimelle. Esimerkiksi Englannin Valioliigassa joskus jopa putoamiskamppailu herättää suurempia tunteita kuin mestaruuskamppailu. Viellä pari vuotta sitten jaksoin innostua edes alkukaudesta, innostuksen sitten laannuttua, mutta tänä vuonna en edes minä ole jaksanut innostua edes alkukaudesta.13 robottijoukkuetta kisailee keskenään siitä, että kenellä on kestävimmät paristot, liikemiesten nukkuessa katsomossa. Mielenkiintoa saadaan lisää, kun avataan liiga, lopetetaan välisarjat ja pleijareihin pääsee kahdeksan parasta joukkuetta. Muutenkin sm-liigan pitäisi palata takaisin juurilleen.
Säänöt ovat käsittämättömän typeriä: Suljettu sarja, välisarjat, säälipleijarit, 3 pistettä voittajalle. Tämä uusi rankkarikisa sydeemi on nyt jo pelkkä vitsi. Nyt rankkaritkin kärsii inflaatiosta. Säänöt mahdollisemman yksinkertaisiksi ja selkeiksi. Jääkiekossa ei tarvita mitään 3:n pisteen sääntöä, toisin kun Jalkapallossa, jossa aikoinaan vain peruuteltiin. Jos haluan nähdä sirkusta, menen oikeeseen sirkukseen.
NHL sitä ja NHL tätä. Pienet kaukalot, suljettu sarja, välisarjat, ihmeellisiä pelaajasiirtoja. Kaikki tämä paska on kopioitu suoraan meidän suuresta ja mahtavasta änhööällästä. Vielä 90-luvulla meillä oli täällä NHL:llää upeampi ja kaikin puolin parempi sarja. Nyt tämä kaikki on ohi. Pitäisi kehittää semmoinen oma juttu ja olla YLPEITÄ siitä. Nyt tämä on tämmöistä, kun munattomat miehet matkivat kuin se kuuluisa apina. Onneksi sentään se all star ottelut lopetettiin aikoinaan. Jääkiekko on niitä harvoija lajeja, missä meillä on ihan oikeasti perinteitä. Halutaanko tämä kaikki tuhota?
Bisnes haisee joka puolella. Nykyään on vain sillä merkitystä, mitä jää viivan alle. Kaikki intohimo ja "tunne" on kadonnut. Olen kuullut puheita mm. Ilveksen ja Tapparan yhdistymisestä. Jos tämä tapahtuisi, olisi se lopun LOPPU. Näyttää siltä, kuin sm-liigasta tehtäisiin joku sirkus. Aluksi se sirkus saattaa olla mielenkiintoinen, mutta ei se trapetsi taiteilijan kikka jaksa enää kiinnostaa, kun sen on jo nähnyt 20 kertaa. Ja sitä paitsi, jos haluan mennä sirkukseen, menen oikeeseen sirkukseen.
Se joka väittää, että tämä on nyt tätä nykypäivää ja että jokaisella ajalla on omat juttunsa niin olkoon sitten niin. Minua ei ainakaan pätkääkään kiinnosta tämä "nykyaika". Minä nimittäin väitän, että sillä rahastuksella on vain tuhoava vaikutus. No sitten on niitä, jotka vetoavat siihen, että menneisyys näyttää aina ruusuisemmalta. No katsojamäärät ovat erimieltä ja on ihan silmiin pistävä ero, kun katsoo 90-luvun otteluita. Kaiholla muistelen niitä lapsuuden Jokerit-HIFK otteluita.
Tätä menoa sm-liiga tuhoaa itse itsensä. Nykyinen tie on valittu, joten paluuta ei enää ole. Harmi.
Ainoa asia minkä takia olen neiti-liigaa seurannut on joukkue nimeltä Ilves. Senkin taidan tänä vuonna jättää näin internetin varaan. Onneksi meillä vielä on tämä jalkapallo, jossa kaikeksi onneksi (huoh!) on jäänyt pieni pilkahdus siitä oikeasta intohimosta. Suosittelen lajin vaihtoa sydämmellisesti muillekin. Hei ihan oikeesti, elämssä on ihan oikeasti jotain, joka on elämisen arvoista!