patriot
Foorumin senaattori
Ai! Aika naurettavaa!Sam sanoi:Urheiluruudusta sain sen käsityksen että harkinta on Rauman yleisellä syyttäjällä - tai sitten en kuunnellut juttua ollenkaan.
Ai! Aika naurettavaa!Sam sanoi:Urheiluruudusta sain sen käsityksen että harkinta on Rauman yleisellä syyttäjällä - tai sitten en kuunnellut juttua ollenkaan.
Eikä yleensä menekään, mutta kyllähän niitä poikkeuksiakin on ollut eli on viety kaukalossa tapahtuneita tappeluita oikeuteen. Älkää kysykö koska tai miksi tai milloin - en muista. Se numerosarja-nikki vois muistaa.VJR sanoi:Mun mielestä kaukalossa on kaukalon säännöt ja muualla omat säännöt. Joku poikittainen mailakin riittäis siviilissä jonkin sortin pahoinpitelysyytteeseen. Pieni viaton tappelu ilman ylilyöntejä (selkeitä vahingoittamisyrityksiä, kuten lyöminen mailalla toista kalloon) ei tarttis mun mielestä mennä mihinkään jääkiekon ulkopuoliseen selvittelyyn
Miten näissä tapauksissa, missä ylilyönti johtaa pitkäaikseen vammaan toiselle osapuolelle? Pahimmillaan siviilielämäkin voi kärsiä, esim. vakavan jalka- tai käsivamman takia.VJR sanoi:Mun mielestä kaukalossa on kaukalon säännöt ja muualla omat säännöt. Joku poikittainen mailakin riittäis siviilissä jonkin sortin pahoinpitelysyytteeseen. Pieni viaton tappelu ilman ylilyöntejä (selkeitä vahingoittamisyrityksiä, kuten lyöminen mailalla toista kalloon) ei tarttis mun mielestä mennä mihinkään jääkiekon ulkopuoliseen selvittelyyn
"ILMAN ylilyöntejä"... Ylilyönnit ja vahingoittamiset ovat erikseen.Sam sanoi:Miten näissä tapauksissa, missä ylilyönti johtaa pitkäaikseen vammaan toiselle osapuolelle? Pahimmillaan siviilielämäkin voi kärsiä, esim. vakavan jalka- tai käsivamman takia.
Niin ja kadulla kadun säännöt...No eiköhän tässä hommassa ole kyse juuri tuosta "yliliönnistä" se sitten taas on tulkinnan varaista mikä sellanen "ylilyönti" on ja mikä ei. Tuota tässä käsittääkseni tutkitaankin.VJR sanoi:Mun mielestä kaukalossa on kaukalon säännöt ja muualla omat säännöt. Joku poikittainen mailakin riittäis siviilissä jonkin sortin pahoinpitelysyytteeseen. Pieni viaton tappelu ilman ylilyöntejä (selkeitä vahingoittamisyrityksiä, kuten lyöminen mailalla toista kalloon) ei tarttis mun mielestä mennä mihinkään jääkiekon ulkopuoliseen selvittelyyn
Jaska(t) pysytköön erossa jääkököstä! :mad_old:VJR sanoi:Joku yksityishenkilö on tehnyt tutkintapyynnön siitä tappelusta. Eli periaatteessa se vois olla joku futis-forumin jääkiekkovastainen jaska, joka on närkästynyt Suomen huonoon menestykseen jalkapallossa (joka on osittain jääkiekon suosion syytä)
Tai sitten joku kukkahattutäti. :yuck:
Pidän joka tapauksessa epätodennäköisenä, että tämä yksityishenkilö olisi koskaan vetänyt hokkareita jalkaan
Joo tutkisivat sitten kaikki muutkin tappelut ja korkeat mailatkin.Jr- sanoi:Niin ja kadulla kadun säännöt...No eiköhän tässä hommassa ole kyse juuri tuosta "yliliönnistä" se sitten taas on tulkinnan varaista mikä sellanen "ylilyönti" on ja mikä ei. Tuota tässä käsittääkseni tutkitaankin.
No eipä poliisikaan tutki jokaista naamaanläpsäsyä. Tuota jälkinmäistä en edes viitsi kommentoida :dunno:VJR sanoi:Joo tutkisivat sitten kaikki muutkin tappelut ja korkeat mailatkin.
Oletko sitä mieltä, että jos Kimi Räikkönen tekee kaikkensa estääkseen Schumia ohittamasta häntä (vaihtaa kerran kaistaa, eli sääntöjenmukaisesti), niin häneltä tulisi ottaa ajokortti pois vaarallisen ajon vuoksi?
kommentoi nyt kun editoin sitäJr- sanoi:No eipä poliisikaan tutki jokaista naamaanläpsäsyä. Tuota jälkinmäistä en edes viitsi kommentoida :dunno:
Jos Schumi katsoo Kimin peitelleen ja aiheuttaneen vaaraa hänelle, eikö se ole Schumi/Ferrarin asia viedä homma eteenpäin tutkittavaksi. Katsoja ei niin voi tehdä.VJR sanoi:kommentoi nyt kun editoin sitä
Kuitenkin lähes jokaisen urheilulajin hengen mukaista on, että tapahtumat tutkitaan lajin sisäisesti, eikä siviilioikeudessa (ellei jotain poikkeuksellista ole kyseessä. Lukko-HIFK:ssä ei todellakaan ole). F1:ssä on muistaakseni sääntö, jonka mukaan talli saa jotain sanktioita, jos vie asian siviilioikeuteen.Jr- sanoi:Jos Schumi katsoo Kimin peitelleen ja aiheuttaneen vaaraa hänelle, eikö se ole Schumi/Ferrarin asia viedä homma eteenpäin tutkittavaksi. Katsoja ei niin voi tehdä.
Jr- sanoi:
Itsehän olen sitä mieltä tästä ko. casesta, että jos toinen/toiset tappelijoista katsoo aiheelliseksi viedä asian eteenpäin hän sen tehköön eikä kukaan muu.
Palaan vielä tuohon.Jr- sanoi:Itsehän olen sitä mieltä tästä ko. casesta, että jos toinen/toiset tappelijoista katsoo aiheelliseksi viedä asian eteenpäin hän sen tehköön eikä kukaan muu.
Jep. Toivottavasti tästä tulee ilon päivä.312T4 sanoi:Tänään on sitten välierät katkolla Jokereille ja Kärpille!