SM-liiga 2004-2005

patriot

Foorumin senaattori
Faustus sanoi:
:D

Sun tässä pitäis ryhdistäytyä.

Outo tyyppi tuo patriot.
Hyvin perusteltu fani! Jokerien tappio oli selvästikkin Levosen vika!:rolleyes: :doubtful: Aivan ansaittuja jäähyjä ne oli.. Ehkä se yksi missä Filppulaa päähän taklattiin olis voinut Levonen toimia, muuten hyvä...

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
patriot sanoi:
Hyvin perusteltu fani! Jokerien tappio oli selvästikkin Levosen vika!:rolleyes: :doubtful: Aivan ansaittuja jäähyjä ne oli.. Ehkä se yksi missä Filppulaa päähän taklattiin olis voinut Levonen toimia, muuten hyvä...
Ohjus! :rolleyes:

Luetaan niitä kommentteja. Esimerkiksi KKK:lta hyviä perusteluita tuomarilinjasta.

Levonen tuomitsemat 2+10 min jäähyt rasittivat pakkikalustoa. Niin ja mitä tärkeintä jäähyt tulivat heppoisin perustein. Päähän kohdistunut taklaus my ass. :D

patriot

Foorumin senaattori
No ei tuo erotuomaritoiminta kyllä narinaan mun mielestä oikeuta...

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
patriot sanoi:
No ei tuo erotuomaritoiminta kyllä narinaan mun mielestä oikeuta...
Sehän nyt on vain SUN mielipiteesi.

En mä väitä, että dumari ratkaisi peliä, mutta kyllä se teki virheitä.

Mitä tohon Levosen valintaa parhaaksi tuomariksi tulee...niin Thomaskin on valittu liigan parhaaksi pelaajaksi, mutta ei se nyt tällä kertaa siltä vaikuttanut. ;)

patriot

Foorumin senaattori
Formulanomi sanoi:
Sehän nyt on vain SUN mielipiteesi.

En mä väitä, että dumari ratkaisi peliä, mutta kyllä se teki virheitä.

Mitä tohon Levosen valintaa parhaaksi tuomariksi tulee...niin Thomaskin on valittu liigan parhaaksi pelaajaksi, mutta ei se nyt tällä kertaa siltä vaikuttanut. ;)
Joo... Mutta mun mielestä nyt ihan jokaisesta pikkuerheestä ei kannata ruveta narisemaan.... Saa vain katkeran fanin maineen...

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
patriot sanoi:
Joo... Mutta mun mielestä nyt ihan jokaisesta pikkuerheestä ei kannata ruveta narisemaan.... Saa vain katkeran fanin maineen...
Helppohan sun on sanoa, kun SUN joukkuees on jo kesälomilla. :D

patriot

Foorumin senaattori
Formulanomi sanoi:
Helppohan sun on sanoa, kun SUN joukkuees on jo kesälomilla. :D
Mä olen objektiivinen sm-nelonen! Ja jos mä oon peliä katsomassa niin en mä rupea vislaamaan tai huutamaan ihan selvistä jäähyistä...

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
patriot sanoi:
Mä olen objektiivinen sm-nelonen! Ja jos mä oon peliä katsomassa niin en mä rupea vislaamaan tai huutamaan ihan selvistä jäähyistä...
No en minäkään. Ellen sitten leikillään. ;)

Faustus

Well-known member
Toivoton tapaus tuo patriot. Ei näytä tajuavan mitään. :nope:

patriot

Foorumin senaattori
Faustus sanoi:
Toivoton tapaus tuo patriot. Ei näytä tajuavan mitään. :nope:
Oliko tuo vittuilua? Koitas Hesan poju rauhoittua ja opettele nostamaan se peukku ylöspäin!:thumbup:

abc

DNF
Raksilassa piti olla hirveästi Jokeri-faneja, mutta ilmeisesti aika vähän niitä kuitenkin kuullosti olevan (ehkä perjantaina enemmän). No joku ainakin huusi ilmeisesti ennen Maamme-laulua: "Mitä ****** Maamme-laulu, eihän tämä ole Suomea vaan landea!" (lainaus muualta) ja pari katsomotokkamme poroa vastasi samalla mitalla ja Maamme-laulun arvokkuus siinä tilanteessa hieman kärsi..

Aluksi vähän varovaista ja tasaista. Sitten hieman yllättävä 1-0 Kärpille. Sitten pari jäähyä kärpille, jotka ei katsomoon näkynyt (varsinkaan se ensimmäinen), joiden seurauksena odotetun 1-1 -tasoituksen jälkeen kuului paljon "tuomarimaali"-huutoja (vaikka jäähyt toki oli ihan oikein vihellettyjä)

Toinen erä. Kärpät oli yhtäkkiä selvästi niskan päällä ja olisi voinut ratkaista pelin tekemällä useammankin, mutta yhteen jäätiin.

Kolmannessa erässä aloin kaipaamaan Raksilan entistä ulkoilmaakin kylmempää lämpötilaa. Hikihän siellä tuli ja tasoitus. Sen jälkeen (tai paremminkin jo ensimmäisen erän jälkeen) oikeastaan missään vaiheessa peli ei näyttänyt huolestuttavana poronsarvien välistä katsottuna. Oishan se voittomaali voinut tulla jo siinä kolmannen erän lopussa, mutta eipä tullu. Jatkoajalla saivat onneksi jälleen längistä meneen

Levonen oli ihan jees.

Matsin jälkeen oli mukava kävellä kotiin flunssaisena, sillä keli oli mitä parhain (sateinen, kylmä, hieman tuulinen). Siinä tuli mietittyä, että ois voinu hieman vituttaa kävellä siinä hiestä vähän märkänä siinä sateessa, jos Jokerit ois tehnyt jatkoajalla :eek:

Huomenna sitten jatketaan. Mites muuten TV-katsojat, oliko Saukkonen miten helsinkiläinen selostaja eilen? Muistaakseni ainakin joskus stadi-TPS -sarjoissa selostuksen olleen melkein kuin Mertsin Suomi-Ruotsi-pelien selostukset

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
VJR sanoi:

Huomenna sitten jatketaan. Mites muuten TV-katsojat, oliko Saukkonen miten helsinkiläinen selostaja eilen? Muistaakseni ainakin joskus stadi-TPS -sarjoissa selostuksen olleen melkein kuin Mertsin Suomi-Ruotsi-pelien selostukset
Minusta siinä Saukkosessa ei ole stadilaisuutta pätkääkään. Maalaispoikahan se kaiketi on muutenkin. ;)

Enkä mä näkisi sitä puolueelliseksi muutenkaan, vaikka joku siihen suuntaan taisi vähän viitata.

Mutta minusta ton matsin tv-kuvaus/ohjaus oli aika onnetonta. Se onkin jäänyt sanomatta. Esim. Välillä näytettiin mitä sattuu eli katsomoa vaikka peli on käynnissä ja muutaman kerran - jopa maalitilanteessa - kamerat oli selvästi jäljessä. (Ei nähnyt kokonaisuutta kunnolla)

Sen sitä saa kun annetaan alkukantaisille poroille tekniikkaa....

:nope:

Vesku

Maatalousneuvos
Selostuksesta: jossain vaiheessa Jutin röhkiminen oli epäselvää mongerrusta! Hieman selkeämmin voisi ääntää!:rolleyes:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Hesarin mukaan Jutila ei selosta SM-liigaa ensi vuonna.

Jääkiekkoilun SM-liigan tv-oikeudet ovat siirtymässä MTV3:lta Canal+:lle ja Neloselle. Helsingin Sanomien tietojen mukaan SM-liigan hallitus käsittelee tv-sopimusta kokouksessaan tänään.

Uusi tv-sopimus noudattaa tiettävästi samaa mallia, jolla Canal+ on näyttänyt Ruotsin jääkiekon mestaruussarjan, Elitserienin otteluita. Lisämaksullinen Canal+ näyttää suorana ottelut tiistaina ja torstaina.
SM-liigan ratkaisevat ottelut, kuten finaalit, näkyisivät vain Nelosella.
Liiga pyörii myös viikonloppuisin, mutta niistä ei välttämättä nähdä suoria tv-lähetyksiä. Takana on SM-liigan joukkueitten tahto. Ne haluavat tv-sopimuksella enemmän rahaa, mutta katsojien takia vähemmän tv-otteluita.

SM-liiga on saanut nykyisellä sopimuksella MTV3:lta noin kaksi miljoonaa euroa kaudessa. Canal+:n ja Nelosen sopimus on selkeästi korkeampi.
Edelliset tv-sopimukset ovat olleet kolmivuotisia, eikä tähän ole tulossa muutosta nytkään.
Otteluitten selostajaksi on tulossa Juha-Pekka Jalo, joka selostaa Nelosella myös jalkapallon Mestarien liigaa. Haussa on myös kommentaattori tai kommentaattoreita, sillä Maikkarista tutut oranssitakit ja Timo Jutila eivät kuulu kauppaan.

MTV3:lla on kuitenkin kolmivuotinen optio jatkosopimukseen, eli maksamalla kilpailijan tarjoaman summan Maikkari saa tv-oikeudet.
"Olemme edelleen mukana. Jatko on meidän omissa käsissä. Katsotaan, mikä on meille järkevintä", MTV3:n urheilupäällikkö Tatu Lehmuskallio kertoi.
Lehmuskallion mukaan SM-liigan jääkiekkoilun näyttäminen ei ole ollut kanavalle varsinainen kultakaivos.
"Kulujen kattaminen ei ole ollut helppoa. Mainonnan myynti on ollut hyvää, muttei valtavan hyvää. Mutta kaikkea ei voi mitata rahassa, jääkiekko on kuitenkin merkittävä osa MTV3:n kokonaisstrategiaa", Lehmuskallio tuumi.

Lehmuskallio ei raasta hiuksiaan, vaikka tv-oikeuksien hinnat nousevat.
"Tv-urheilu on erittäin kallista touhua. Mutta tv-oikeuksien hinta on vain välivaihe. Jos kustannukset kasvavat, täytyy tietysti katsoa, millaiset kasvuodotukset SM-liigalla on. Eli kasvavatko mahdollisuudet tehdä bisnestä samassa suhteessa kuin oikeuksien hinta. Tilanne ratkeaa varmasti muutaman päivän päästä."
SM-liigan toimitusjohtaja Urpo Helkovaara ei halunnut kommentoida tv-oikeuksia millään tavalla.

SM-liigan hallitus päättää tänään myös Pelicansin ja KalPan liigapaikoista. SM-liiga on osakeyhtiö ja osakkuus maksaa ilmeisesti satojatuhansia eroja. Yksi mahdollisuus on, ettei KalPaa oteta vielä osakkaaksi. Kuopiolaisseura saisi aluksi vain pelioikeuden, josta se maksaisi huomattavasti vähemmän kuin täydestä jäsenyydestä.
"Kyseessä on täysin muodollinen asia. Hallinnollisesti tai pelillisesti ei ole eroa, onko seura SM-liigassa mukana osakkaana vai pelioikeudella", Helkovaara sanoi.
KalPan toimitusjohtajan Arto Sirviön mukaan pelioikeus saattaisi olla järkevä ratkaisu.
"KalPa on kiinnostunut kaikista vaihtoehdoista. Saisimmepa ensin yhden tai kahden vuoden pelioikeuden, ja sitten katsottaisiin, onko meillä valmius lunastaa SM-liigan täysosakkuus. Meille ei ole tosin kerrottu SM-liigan osakkeiden hintaa", Sirviö mietti.

HS 13/04/05

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Jalo ok - veti silloin taanoin MM-kisoja lahjakkasti. Jutista viis, nääs!

Pär Saukkonen on mielestäni ollut ihan tyydyttävä selostaja.