SM Liiga 2005-2006.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Viime viikollakos Jortikka oman paikkansa havittelusta kuittaili

Eiku tällä viikolla. En musta mistä Jortsun avautumista luin, mut tällä viikolla oli. Saattaa olla, notta lehtijutut kulkee myöhässä, eivätkä ilmesty kaikkialla samaan aikaan.

Mun piti tuo case Tamminen tähän otsikkoon kirjootella, mut myöhässä olin...

abc

DNF
Jortikka alkaa oleen parhaat päivänsä nähnyt. Yhä pystyssä pää punaisena, mutta kuinka kauan?

Faustus

Well-known member
Nickerson kuulemma vei Lostedtia 100-0 Porissa. :D Molemmille OR. :nope:

Faustus

Well-known member
Hämeenlinnassa pakki J-P Laamanen teki kypärätempun ensimmäisessä erässä. HPK - Ilves 5-1.

abc

DNF
Tappara - Kärpät 3-0 42 min

Tosta vois ehkä vähän huolestua, että vaikka Kärpillä kulkee noita muita vastaan, niin kärkijoukkueita vastaan ollaan suurissa vaikeuksissa. Tietty runkkusarjaahan tässä vielä mennään.

abc

DNF
Kahvaamisen poistaminen SM-liigasta vaatii panostuksia
05.11.2005 10:18
Kuva: Lauri Ouvinen / MTV3

Yksi jääkiekkoväen puheenaiheista on tänä syksynä ollut jälleen niin sanottu kahvaaminen. NHL on mittavien uudistusten jälkeen pystynyt poistamaan estämiset ja koukkaamiset lähes kokonaan, mutta SM-liigassa mennään entiseen malliin. Osasyy tähän on rahan puute.

- Yksinkertaisesti kolmen tuomarin järjestelmällä kahvaamista ei pystytä kitkemään, SM-liigan erotuomarijohtaja Arto I. Järvelä toteaa MTV3:n Tulosruudulle.

NHL:ssä kahvaaminen on onnistuttu poistamaan kahden päätuomarin järjestelmällä. Lisäksi on erillinen kurinpitäjä, jolla on mahdollisuus antaa sanktioita sukeltamisesta. Tämä kuitenkin vaatii erillisen sateliittijärjestelmän. Nämä uudistukset maksavat paljon.

- Se maksoi useampia kymmeniä miljoonia mummonmarkkoja. Minun on vaikea sanoa kuinka paljon se tulisi todellisuudessa maksamaan, Järvelä sanoo.

HIFK:n hyökkääjä Tony Salmelainen on huolissaan suomalaisessa jääkiekossa vallalla olevasta kahvakiekosta.

- Kun tuomarilta kysyy, että eikö äskeinen ollut koukku, niin tulee vastaukseksi, että ei tarpeeksi. Suomessa saa siis koukkia, mutta ei liikaa, Salmelainen manaa.

Järvelän mukaan kahvaamisen olemassaoloon ei ole syynä pelkästään raha.

- Ei raha ole syy kahvaamiseen. Syy siihen on, että Suomessa yleinen tuomarilinja on ollut löysempi. Lisäksi se vaikuttaa, että ollaan kolmen tuomarin järjestelmässä, Järvelä päättää.

(MTV3)
Aika omituista syyttää typerästä tuomarilinjasta rahatilannetta...

Faustus

Well-known member
TPS teki Kisapuistossa äsken 3 maalia 25 sekunnissa. Mikä on ennätys?

edit: 22 sekuntia KooVee 7.11.1963

Viimeksi muokattu:

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
Kärpät törmäsi seinään. Ihan paperia koko sakki! Luulisi mestareista enemmänkin ruutia löytyvän, mutta taitaa tasoero olla liian kova. :thumbup:

abc

DNF
Huvikseni tein tilaston, josta näkee miten kärkijoukkueiden peleissä pisteet ovat jakautuneet. Tuosta näkee, että Kärpät on murskannut runkosarjassa sijoilla 8.-14. olevat tiimit, mutta muita vastaan on pärjännyt heikommin. Tappara taas on rämpinyt heikkoja vastaan. Kärkitiimejä vastaan HPK on pärjännyt parhaiten.

HPK:
Tappara 6-0
Kärpät 3-0
Jyp 1-5
HIFK 4-2
TPS 3-0
Blues 4-2
Saipa 3-0
Lukko 3-0
Ilves 9-0
Ässät 4-2
Jokerit 2-1
Kalpa 3-0
Pelicans 3-0

Tappara:
HPK 0-6
Kärpät 6-0
JYP 1-2
HIFK 3-0
TPS 3-0
Blues 3-0
Saipa 6-0
Lukko 3-0
Ilves 6-0
Ässät 3-3
Jokerit 5-1
Kalpa 4-2
Pelicans 3-0

Kärpät:
HPK 0-3
Tappara 0-6
JYP 6-0
HIFK 4-2
TPS 0-3
Blues 2-1
Saipa 6-0
Lukko 6-0
Ilves 3-0
Ässät 6-0
Jokerit 3-0
Kalpa 6-0
Pelicans 3-0

abc

DNF
Kortteen Topi sanoi:
Kärpät törmäsi seinään. Ihan paperia koko sakki! Luulisi mestareista enemmänkin ruutia löytyvän, mutta taitaa tasoero olla liian kova. :thumbup:
Eiku kato se johtui vaan siitä, että sm-liigalla ei ole tarpeeksi rahaa antaa Tapparan kahvaajille jäähyjä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
VJR sanoi:
Tappara - Kärpät 3-0 42 min

Tosta vois ehkä vähän huolestua, että vaikka Kärpillä kulkee noita muita vastaan, niin kärkijoukkueita vastaan ollaan suurissa vaikeuksissa. Tietty runkkusarjaahan tässä vielä mennään.
Ei kannata jättää huomiotta sitäkään seikkaa, että Kärpiltä puuttuu neljä enemmän tai vähemmän avainpelaajaa hyökkäyksestä. Tuota taustaa vasten olen itse ollut hämmästynyt, kuinka hyvin viime pelit ovat menneet.

abc

DNF
Bobakki sanoi:
Ei kannata jättää huomiotta sitäkään seikkaa, että Kärpiltä puuttuu neljä enemmän tai vähemmän avainpelaajaa hyökkäyksestä. Tuota taustaa vasten olen itse ollut hämmästynyt, kuinka hyvin viime pelit ovat menneet.
Jep. Samoin olen ollut hämmästynyt.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Moe Szyslak sanoi:
Siitä huolimata niillä on 'nimimiehiä' edelleen enämpi kuin esim. Tapparalla.

Ne vaan ei osaa pelaa. :ahem:
Joo, aika nopsaanhan noista Kärppien junnuista nimimiehiä tulee. Tsekkikaksikkoa lukuunottamatta olivat nimittäin hyökkääjät omia kasvatteja ja vanhin 1982 syntynyt Saarenheimo. Joka tapauksessa, toivottavasti kriisipalaveri on jo menossa ja uusi valmentaja ja uudet pelaajat tiedossa viimeistään maanantaina.

sakuraba

Well-known member
Bobakki sanoi:
Mites Kerholla kun joukkueesta oli sivussa eilisestäkin pelistä 9 vakikokoonpanon miestä? Siltikin peli kulkee ihan jees ja voittoja tulee illasta toiseen.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
sakuraba sanoi:
Mites Kerholla kun joukkueesta oli sivussa eilisestäkin pelistä 9 vakikokoonpanon miestä? Siltikin peli kulkee ihan jees ja voittoja tulee illasta toiseen.
Kysehän oli Kärpistä....ei HPK:sta. :D
----
Ja jätetääns nyt se Hjallis rauhaan. :mad_old:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Bobakki sanoi:
Joo, aika nopsaanhan noista Kärppien junnuista nimimiehiä tulee. Tsekkikaksikkoa lukuunottamatta olivat nimittäin hyökkääjät omia kasvatteja ja vanhin 1982 syntynyt Saarenheimo. Joka tapauksessa, toivottavasti kriisipalaveri on jo menossa ja uusi valmentaja ja uudet pelaajat tiedossa viimeistään maanantaina.
En tiedä onko sulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa mutta kyllä sellaiset nimet kuin Ari Vallin, Ilkka Mikkola, Lasse Kukkonen, Mikko Haapakoski, Peter Tenkrat, Michail Bros ovat ihan eri luokan nimimiehiä kuin Tapparan Olli Ojanen, Petri Kontiola, Teemu Nurmi, Marko Kauppinen ja Teemu Laine, jotka ovat vastanneet Tapparan tehoista tällä kaudella.

Ja sitten sieltä vielä on tosiaan tulossa Viuhkolaa, Sahlstediä etc...