FW08
Registered User of Talent
Ilves on SM-Liigan Ferrari. Sitä on helpompi sympatiseerata kun se kumpuroi, mutta Ilveksen poistuminen veisi liigasta jotain korvaamatonta.
Hmm. Minä olen sitä mieltä, että yksikään joukkue liigassa ei ole korvaamaton, vaan tippuminen sopii joka joukkueelle yhtä hyvin. Konkurssi on tietysti raadollisempi tapa pudota pois ja varmaan se tapa tässä ikävä asia on. Olihan Ilves viime kauden päätteeksi karsinnassa ja olisi hävitessään tippunut SM-Liigasta luonnollistakin tietä.Ilves on SM-Liigan Ferrari. Sitä on helpompi sympatiseerata kun se kumpuroi, mutta Ilveksen poistuminen veisi liigasta jotain korvaamatonta.
Ilves on SM-Liigan Ferrari. Sitä on helpompi sympatiseerata kun se kumpuroi, mutta Ilveksen poistuminen veisi liigasta jotain korvaamatonta.
Samaa mieltä molempien kanssa. FW:n sanoihin on helppo yhtyä, paitsi korvaamattomuuden osalta.Hmm. Minä olen sitä mieltä, että yksikään joukkue liigassa ei ole korvaamaton, vaan tippuminen sopii joka joukkueelle yhtä hyvin. Konkurssi on tietysti raadollisempi tapa pudota pois ja varmaan se tapa tässä ikävä asia on. Olihan Ilves viime kauden päätteeksi karsinnassa ja olisi hävitessään tippunut SM-Liigasta luonnollistakin tietä.
Hmm. Minä olen sitä mieltä, että yksikään joukkue liigassa ei ole korvaamaton, vaan tippuminen sopii joka joukkueelle yhtä hyvin. Konkurssi on tietysti raadollisempi tapa pudota pois ja varmaan se tapa tässä ikävä asia on. Olihan Ilves viime kauden päätteeksi karsinnassa ja olisi hävitessään tippunut SM-Liigasta luonnollistakin tietä.
Pienellä pohdinnalla korvaankin tuon SM-Liigan termillä "suomalainen jääkiekko", jolloin päästään muotoon: "Ilveksen poistuminen veisi suomalaisesta jääkiekosta jotain korvaamatonta".Samaa mieltä molempien kanssa. FW:n sanoihin on helppo yhtyä, paitsi korvaamattomuuden osalta.
Korvaamaton Ilves ei ole, mutta varmasti vie ison osan mennessään, varsinkin tältä talousalueelta.
Ja ihan yhtäläillä toinen Tukholman suurista eli AIK kävi 2002-2010 Elitserienin ulkopuolella, 2004-2005 kauden jopa Allsvenskanin alapuolella. Mutta takaisin se sieltä lopulta tuli.Ilves on hyvin verrattavissa Elitserienin Djurgårdeniin. Legendaarinen seura joka tippui viime kauden päätteeksi Allsvenskaniin ja oli todella iso menetys koko Elitserienille, mutta ei kuitenkaan korvaamaton.
Ei kai juniori- tai muun toiminnan tarvitse mennä liigajoukkueen mukana? Kuvitellakseni toiminta on kaikissa liigajoukkueissa HPK:ta lukuunottamatta eriytetty siten, että junnuista vastaa yhdistys ja liigajoukkue on osakeyhtiö. Kärpät kävi kakkosdivarissa 1994, ja mestaruudet vuosikymmentä myöhemmin tulivat joukkueilla, joiden rungon muodostivat omat juniorit.Muutaman vuoden Mestiskeikka saattaisi olla se viimeinen Siperia, jota Ilves oppiakseen tarvitsee, mutta konkurssiin joutuminen olisi suomalaiselle jääkiekolle valtava tappio. Eikös Ilves ainakin pari vuotta sitten vielä ollut harrastajamääriltään suomen suurin jääkiekkoseura?
Ei tarvitse mennä, mutta en kovin optimistisesti suhtaudu siihen, että tuo Kärppien temppu olisi uusittavissa. "Puolen Suomen" joukkueella oli kuitenkin isosti rahaa takana ja silti liiganousu oli vaikeasti toteutettavissa.Ei kai juniori- tai muun toiminnan tarvitse mennä liigajoukkueen mukana? Kuvitellakseni toiminta on kaikissa liigajoukkueissa HPK:ta lukuunottamatta eriytetty siten, että junnuista vastaa yhdistys ja liigajoukkue on osakeyhtiö. Kärpät kävi kakkosdivarissa 1994, ja mestaruudet vuosikymmentä myöhemmin tulivat joukkueilla, joiden rungon muodostivat omat juniorit.
Hyvähän siinä on hiihdellä kahden Stanley Cup-voittajan, entisen ja tulevan, keskellä.Alexander Barkov pisteen päässä pistepörssin kärjestä. :thumbup:
Onhan se selväkin että Sasha, Junior lyö isä Barkovin saavutukset, eikä siitä että pelaa Niemisen Villen keskellä ole mitään haittaa sehän on vaan hirveä etu tulevaisuutta ajatellen. Ja kyllähän nuoret on muutenkin Tapparassa menneet eteenpäin. Kyllä mulla kovat odotukset on kaudelta, mutta ensin se suora Play-off paikka! Sitten katsotaan mitä kevät tuo.Hyvähän siinä on hiihdellä kahden Stanley Cup-voittajan, entisen ja tulevan, keskellä.
Huikea pelaaja. Luistelu ja aloitukset ovat kehittyneet kesän aikana. Turhaan vaan säästelee hyvää laukaustaan ajoittain.
Siinä on vaan se ero, NHL:ssä seuran voi pakkolunastaa, kun ne eivät ole Osakeyhtiöitä vaan periaatteessa kaikki ovat liittyessään NHL:n jäseniksi sitoutuneet olemaan saman Keskushallinnon omistuksessa. NHL:n laajennukset tapahtuvat omistajien siis kaikkien 30 yhteisillä päätöksellä. Ja siellä puhetta johtaa vuonna 1967 Philadelphia Flyersin 2 miljoonalla dollarilla perustanut Edwin "Ed" Snider. Garry Bettmaninkin valitsi aikanaan Komissionääriksi sama omistajien ohjaama päätöksenteko elin. Bettmanin edeltäjä Gil Stein alennettiin apulaiseksi, vaikka oli ollut ennen Bettmania NHL:n presidenttinä. John Zieglerin jälkeen.Ei anneta Ilveksen pudota tai mennä konkkaan. Jos tarpeeksi kuilun partaalle mennään, niin liiga pakkolunastakoon koko hoidon Manngårdilta ja pitää hengissä kunnes saadaan uusi ostaja. Näinhän NHL on tehnyt Phoenix Coyotesin kanssa, en käsitä miksei myös Suomessa voitaisi menetellä näin.