Ja Bluesin miehet kattelee vieressä "oho mitäköhän sille kävi". SM-Liiga on korviaan myöten paskassa tällä hetkellä. Tuokin tilanne olisi pitänyt NHL-tyyliin kuitata samantien, mutta täällä sitä ei uskalleta tehdä kun tulee kovempaa kakkua kuin itse taklauksesta. Näistäkin aivotärähdyksistä ja päähänkohdistuneista taklauksista saataisiin noin 1/3 osa arviolta kätkettyä sillä, että joutuu vastaamaan teoistaan kentällä. Kukkahattutädit eivät tällaisesta tykkää, mutta tämä on vain kylmä fakta. NHL:ssäkin on ollut jokaisella joukkueella oma "poliisi" tätä varten käytännössä aikojen alusta asti. Kohta on 30 kierrosta pelattu ja ei tappelun tappelua. Ei sillä että kaipaisin niitä, mutta onhan tämä jo vitun säälittävää, kun pelaajat eivät puolusta enää edes joukkuetovereitaan.
Sä olet siis sitä mieltä, että väkivaltaan pitää vastata väkivallalla? Tai että on ihan ok, että työssä/harrastuksessa voi loukkaantua niin pahasti, että menee koko elämä sekaisin, ja olet työkyvytön koko loppuelämäsi?
Paljon parempi on näistä törkeyksistä tehdä poliisiasia, antaa viranomaisten hoitaa homma ja lopettaa näin noi törkeydet. Sem-Amor ei tule enää ikinä törkeilemään jäällä, saa se sitten minkä tahansa rangaistuksen nyt tästä casesta. On nimittäin sen verran luupin alla joka suunnalta.
Äläkä turhaan käsitä väärin. Kovaa saa pelata ja hanskatakkin, mutta nämä päähän ajot ja polvitaklaukset vain automaattisesti virallisille tahoille, niin loppuu pelleily. Turha puhua mistään koodistosta, jos seurajohto ja SM-liiga itse sallii nuo päähänajot ja polvitaklaukset. Mitä iloa on löydä toiselta veret nenästä, kun varsinainen uhri voi olla aivotärähdyksen tai ristisideleikkauksen takia poissa puol vuotta jäältä? Onko silloin koodisto oikein, jos toinen saa parin ottelun pelikiellon, punaisen nenän ja torut päälle kun toisen ura on katkolla. Eli koodisto ei toimi.
En minä ainakaan jaksaisi juhlia, jos pässi saisi nenään sen jälkeen kun olisi ajanut Sakari Salmisen puolenvuoden sairaslomalle.