Miika Wiikman haluaa näyttää Ilveksessä todellisen tasonsa
03.12.2010 - 22:50
Voisi kuvitella, että maalivahti Miika Wiikmanin itseluottamus olisi kateissa hankalan alkukauden jälkeen.
Mutta ei sinne päinkään.
Rauman Lukossa sivuraiteelle ajautunut veskari sai neljän ottelun lainapestin Ilveksestä - ja aikoo käyttää sen hyväkseen.
- Haluan näyttää kaikille, minkälainen veskari mä olen. Tiedän itse, että mä olen oikeasti hyvä veskari. Se riittää varmasti, kun pelaan omalla tasollani, Wiikman painotti.
Pohjois-Amerikasta kotiutunut Wiikman meni suurin toivein Lukkoon, mutta esitykset olivat epävarmempia kuin vaativa raumalaisyleisö odotti.
Vähitellen Lukon valmentaja Rauli Urama alkoi peluuttaa toista veskaria Antti Raantaa enemmän ja enemmän.
Kun Raanta loukkaantui, hänen tuuraajakseen pestattiin työtön tamperelaisvahti Mika Noronen.
- Siinä vaiheessa tajusin, että homma voi olla tässä. Lopulta asiat etenivät hyvin nopeasti, kun Ilveksestä otettiin yhteyttä. Olen iloinen, kun saan nyt uuden tilaisuuden, Wiikman kuvaili.
Miksi näin kävi?
- En oikein tiedä. Kieltämättä viimeiset pelit menivät penkin alle, mutta alkukaudesta pelasin mielestäni ihan hyvin.
Wiikman on ollut aina parhaimmillaan urakoidessaan jatkuvasti. Raumalla peliaikaa siunaantui loppuaikana vain silloin tällöin.
Samalla hävisi kunnon torjuntarytmi.
- Tiesin jo mennessäni, että Rauma on aika rankka paikka veskarille. En ole ensimmäinen molari, jolle kävi näin. Fanit ja lehdistö reagoivat rajusti, ellei peli kulje toiveiden mukaan.
Ensimmäiseksi likasanko kaadetaan juuri veskarin niskaan.
- Olen tosi hyvässä kunnossa ja erittäin nälkäinen. En ole sanonut vielä viimeistä sanaani tällä kaudella, Wiikman vakuutti.
Ilves kohtaa kahdessa seuraavassa ottelussa Wiikmanille tutut HPK:n ja Lukon.