SM-ratakauden päätös Ahvenistolla

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Oli kerrankin paljon nähtävää. Kisat olivat poikkeuksellisesti pe-la, joten lauantaina oli paljon nähtävää ja viitsi maksaa jopa 15 euroa lipusta.

Ensimmäisessä Super 2000 -lähdössä Pasi Lähteenmäki ajoi ekan mutkan sisäkaiteeseen ja ajautui siitä suoraan ulkopuolen rengaskasaan.

Formula Ford ei tarjonnut tällä kertaa yhtään mitään. Lähdössä mukana viisi autoa, joista yksi hyytyi lämmittelykierrokselle. Kisassa ei tapahtunut mitään.

Ensimmäisessä GT-lähdössä rytisi taas ensimmäisessä mutkassa oikein kunnolla. Vanhanen Porschella ja joku virolainen onnistuivat vetämään siinä nokkakolarin kun Vanhanen ensin spinnasi ilmeisesti Lähteenmäen öljyihin.

Myös Legendsien ensimmäisessä lähdössä testattiin ensimmäisen mutkan rengaskasojen kestävyyttä.

Hondien toisessa lähdössä rytisi sitten oikein kunnolla. Varikon jälkeisessä ylämäessä kaksi autoa rinta rinnan kun eteen tulee kierroksellaohitettava. Ulkokurvin puolella oleva auto osuu rengaskasaan ja heittää siitä kunnon voltin radan toiselle puolelle. Lähtö keskeytetään punaisella lipulla, henkilövahinkoja ei tullut.

Mini tonneissa ei tapahtunut mitään erityistä, mutta F3:ssa nähtiin taas reipas ulosajo toisessa mutkassa. Hyvin pian tämän jälkeen alkoi sataa oikein kunnolla. Ensin radalle tuli turva-auto, sitten koko lähtö keskeytettiin.

Tämän jälkeen ajettiin vielä toiset Super 2000 ja GT-lähdöt märällä radalla, ei kuitenkaan satanut enää juurikaan lisää.

Muutenkin nähtiin hyvää kisailua, tosin GT-luokka oli erittäin epätasainen. Kolarit jäivät tietysti maallikolle parhaiten mieleen. ;) Ihmetystä herätti kyllä (taas) että miten voidaan ajaa kisaa kun ulosajanut auto on jätetty keskelle rataa. Näin oli sekä Lähteenmäen tapauksessa että GT-luokassa. Edes keltaisia lippuja ei ollut myöhemmässä vaiheessa kisaa.
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Charlie sanoi:
Ihmetystä herätti kyllä (taas) että miten voidaan ajaa kisaa kun ulosajanut auto on jätetty keskelle rataa. Näin oli sekä Lähteenmäen tapauksessa että GT-luokassa. Edes keltaisia lippuja ei ollut myöhemmässä vaiheessa kisaa.
Tätä olen itsekin ihmetellyt monesti juuri kotimaisissa kisoissa. Useamman kerran on nähnyt auton jäävän pahasti keskelle rataa, mutta mitään toimia ei ole tehty auton saamiseksi pois. Itse en noita mainitsemiasi tapahtumia nähnyt kun olin kuvaamassa suolenkin puolella. Mutta olen ymmärtänyt, että jos radalle jää pysyvästi jokin vaara, niin usein riittää, että siitä ilmoitetaan muutaman kierroksen (olikohan joku 2-3) ajan keltaisella lipulla. Koko kisan loppuaikaa ei keltaisia tarvitse pitää esillä.
 

Jani Joensuu

Well-known member
Liittynyt
15.5.2001
Viestit
179
Sijainti
Tampere
Ahveniston kisaraporttia, kuvia ja incarit olis tarjolla: www.janijoensuu.com

Ja edellisiin kommentteihin yhtyen kyllä mun mielestä keltaset liput sais olla koko kisan ajan jos ahveniston ekakurvissa on auto ajolinjalla.
 

Miikkis

Member
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
7
Sijainti
Nurmo
Charlie sanoi:
Formula Ford ei tarjonnut tällä kertaa yhtään mitään. Lähdössä mukana viisi autoa, joista yksi hyytyi lämmittelykierrokselle. Kisassa ei tapahtunut mitään.
Ikävä kyllä näin, koska 5 autoa puuttui viivalta ja näistä 4 Tanskassa samaan aikaan järjestetyssä NEZ sarjan kisassa. Eipä tuo sunnuntain kisa kuskinkaan näkökulmasta paljoa tarjonnut. Lauantaina sai kuitenki ajaa ihan tosissaan :)
 

Jari Nuoramo

Member
Liittynyt
7.9.2006
Viestit
8
Sijainti
Vantaa
Jani Joensuu sanoi:
Ahveniston kisaraporttia, kuvia ja incarit olis tarjolla: www.janijoensuu.com

Ja edellisiin kommentteihin yhtyen kyllä mun mielestä keltaset liput sais olla koko kisan ajan jos ahveniston ekakurvissa on auto ajolinjalla.
Tere!
Vaikuttas vähän siltä et ei ihan pelitä toi sun kotisivus.
Menee jonnekkis "Welcome to janijoensuu.com" alotussivulle joka ei kyllä kovin moottoriurheilupainotteiselta vaikuta.

Ellet sitten ihan oikesti myy mm. asuntoja, lentolippuja, käytettyjä autoja ja tarjoa deittipaljveluja :doubtful:
Hmm.?! esim:http://www.janijoensuu.com/buy/joensuu/jani/homes/dating_services.htm :cool:

Kuvia sieltä on kyllä kovin vaikee löytää.
 

Jari Nuoramo

Member
Liittynyt
7.9.2006
Viestit
8
Sijainti
Vantaa
Dodih. jo näyttää fiksummalta.

Harmi kun ei ihan täysin näy incarista se 2startin jokkiskohtaus.
Näytti sullakin olevan jotain pientä ohjelmaa siinä :)
 
Ylös