Zep:
Jos automalleista puhutaan, kärki menee näin:
1. VW Golf IV
2. BMW 320
3. Alfa 147
4. Honda Civic Type-R
...
Jos taas teippauksista puhutaan, niin eipä nykyisellään juuri ole kehumista. Miten kuskit luulevat autonsa erottuvan joukosta edukseen, kun suurin osa on vain valkoista massaa pienin sponssitekstein?? Jos onnistuneimmista teippauksista/maalauksista 2000:sten historian aikana puhutaan, noussee varmaan esiin seuraavat:
1. Haapalaisen Conti-Golf
2. Grönthalin Lumene BMW
3. Ohtlan LX BMW
Ruohorinteen INA-Integra oli myös ihan OK ja Lähteenmäen Neste-värityksissä tulee varmaan kaikille selväks pääsponssi.
Joku on joskus kehunut Ullakon Integraa -en kyllä ymmärrä miksi. Jos samainen firma loihtii noin hienon kypärämaalauksen, miksi auto on noin mielikuvitukseton?? Schroderuksen Alfa taas autona antais paukkuja vaikka mihin, MUTTA...
MAKU-asioita sanoi koira kun pallejansa nuoli...
Kyllä automalleina Golf,BMW320i ja Honda Civic TypeRä ovat juuri niin latteita kuin vaan voi olla niin muodoltaan kun tyypiltään....jo niiten lukeminen tuo torikassin mieleen jota en edes mammalle hanki.
Automallina Integra on ainoa Sportti seassa muut ovat vain wannabe GTi kastia...
147 on piristys heti kun alkaa kulkemaan myös...iso kysymysmerkki on miksei 156 kulkenut...tehdaspelit laukkaa ihan toista tahtia...mutta näinhän se Alfalla aina on ollut vain oma tehdasteami saa kunnon tukea.
Eli siellä ollaan isänmaallisia potenssiin.
Malleista kolmem kärki menee itsellä näin:
1.Integra
2.147
3.Megane
Värityksestä taasen
1.Ullakon väritys viime ja tältä vuodelta koska viime vuodella autossa oli ripaus nostalgista Racing-henkeä ja
tänä vuonna retronostalgia näkyy myös...liekithän ovat osa rodikultturia joka nykyään on levinnyt muualle automaailmassa eritoten ja myös itämaisessa mytologiassa lohikäärmeen liekit kuuluvat asiaan joten tuohon "wokki-pannuun" se tosiaan sopii....konepelti tosin saisi olla erillainen vaikka jopa ilman liekkejä.
Ehkä Ilmari korjaa sen ihan itse jossain kisassa
(koputetaan omaa päätä että näin ei käy).
Ja on piristävää että liekit ja raidat on Immulla ollut aina isänmaallisen väriset eikä punaiset sponsorista riippumatta.
Mitä tulee taasen Immun kypärään niin se taasen on liian tavanomainen, tuntuu ihan kun sen näkee että se on ostettu kaupan hyllyltä jonain erikoisversiona.
Kypärämalleja ja vinkkejä on maailma pullolaan ja tuo on vain liian täynnä kaikenlaista rajausta,liekkiä ja vastaväriä siitä syntyy kypärän kokoisessa tilassa vain epämääräinen värien sekamelska.
Kenny ja Iceman kypärässä kertonee myös miehestä jotain
2.Jostain syystä mieleen on jäänyt Salmenaution punainen BMW.
BMW punaisena paholaisena on kuin pyhäinhäväistys italialaisille.
Jaetulla toiselle sijalle pääsee myös Kalliomäen viimevuotiset Diving Groupin räpylänpyörteet...
3.Toni Tapio Vuorisen Golf on pirteä ja erottuu joukosta vielä kun saisi vastaavan vihreän radalle
Pasi Lähteenmäen Civic on myös muuten hyvä mutta miksi Nesteen väreillä pitää leikata korin omia tila-autoa muistuttavia linjoja..olisi ollut huomattavat mahdollisuudet noilla väreillä kikkailla auton linjoja paremmiksi....keulaa tosin ei paranna mikään vaikka pitäisi,on se KAMALA niin siviilinä kuin kilpurina.
Mutta kait se on pääasia että toimii,siihen talven aikan kuulemma panostettiin eniten ja designissa se näkyy (ettei olis tullut kiire tai ihan autonrakentajan omaa käsialaa ??).
Designeri tuosta ei saa kiitosta muualta kuin Nesteeltä.
<small>[ 25-05-2002, 17:36: Message edited by: Mad-Mike ]</small>