Steiermarkin GP 2021

Busso

Well-known member
Liittynyt
14.7.2019
Viestit
624
Minä oon ollut siinä käsityksessä että simulaattorissa ei ole mitään renkaita, vaan että kyseessä on sellainen tietokonesofta-tyylinen simulaatio. Ehkä olen nyt ymmärtänyt jotain ihan väärin.

Miten sellaiseen simulaattoriin vaihdetaan renkaat? Ihan pulttipyssyllä vai onko se mittavampi operaatio? Soveltuuko muuten Bridgestone paremmin huoneen sisustukseen kuin Pirelli? Kai siinä jokin syy sitten on, että on haluttu siltakiviä vielä käyttää.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4334
Ricciardo totesi Skyn haastattelussa että häneltä katosi vauhdista sekunti P2 ja P3 välissä ja tämä näkyi myös aika-ajossa. Eli muut meni eteenpäin säädöissä Ricciardo ei...ilmeisesti macci on säätöikkunaltaan niin kapea ettei hän löydä optimia aika-ajoon ja tästä maksaa kovaa hintaa tallikaveriin nähden. Kisassa asioissa niin monta muuttujaa että asia ei näy niin dramaattisesti vauhdillisesti..
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4631
Kun toi simulaatio on nyt jääny repeatille soimaan, niin on se Russell ajanut myös kohtuullisesti testiä Meselle, mitä nyt näinä aikoina voi yleensä ajaa.
Ai viittaat Russelliin... Testiä varmaan on ajanut myös Ricciardo ja Bottaskin ihan kiitettävästi, mutta ilmeisesti kaikki eivät sitä tarvitse niin paljon. Ehkä Russell on vaan kahleissa oleva luonnonlahjakkuus? Ensi vuonna se nähdään onko hitti vai huti. Kuulin myös juttua että Russell on syönyt ennenkin Mersun keittiön ruokia joten tämäkään ei uutta Russellille, kenties kisaviikonloppuna ollut pinaattia, kun otteet olivat niin vakuuttavia. Mutta ei nyt viitsitä turhaan liikaa suitsuttaa Russellin otteita jos Toto tätä palstaa seuraa ja saattaa vaikuttaa kuskipäätökseen.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5172
Ihan pulttipyssyllä vai onko se mittavampi operaatio?
Mä ihmettelen miten moni tälläkin forumilla puhuu pulttipyssystä kun mutteria kuitenkin avataan ja kiristetään. Mutteri on se kierteen ulkopuolinen osa.
 

Busso

Well-known member
Liittynyt
14.7.2019
Viestit
624
Mä ihmettelen miten moni tälläkin forumilla puhuu pulttipyssystä kun mutteria kuitenkin avataan ja kiristetään. Mutteri on se kierteen ulkopuolinen osa.
Mä sanon sitä pyssyksi kun se näyttää pyssyltä.

Miltähän se näyttää tuon sään suhteen? Koitin vähän sadetutkia tiirailla mutta eipä tässä vaiheessa oikein tiedä. Sademahdollisuutta pukkaa ennusteet, joten nähtäväksi jälleen kerran jää.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5172
Mä sanon sitä pyssyksi kun se näyttää pyssyltä.

Miltähän se näyttää tuon sään suhteen? Koitin vähän sadetutkia tiirailla mutta eipä tässä vaiheessa oikein tiedä. Sademahdollisuutta pukkaa ennusteet, joten nähtäväksi jälleen kerran jää.
Juu, mutta sillä väännetään mutteria, ei pulttia.

TimeWeatherWeatherTemperatureTemp.Precipitation mmPrecip. mmWind speedWind speed m/sWind descriptionWind desc.
13cloudy
Temperature26°1 m/s from north west1
Light air from north west
14cloudy
Temperature27°1 m/s from west1
Light air from west
15partly cloudy
Temperature27°1 m/s from south west1
Light air from south west
16partly cloudy
Temperature26°1 m/s from south1
Light air from south
17partly cloudy
Temperature26°1 m/s from south east1
Light air from south east
18cloudy
Temperature25°2 m/s from south east2
Light breeze from south east
19partly cloudy
Temperature24°2 m/s from south2
Light breeze from south
20partly cloudy
Temperature23°1 m/s from south1
Light air from south
21partly cloudy
Temperature21°1 m/s from south east1
Light air from south east
22partly cloudy
Temperature19°1 m/s from south east1
Light air from south east
23partly cloudy
Temperature18°1 m/s from south1
Light air from south
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2215
Mä ihmettelen miten moni tälläkin forumilla puhuu pulttipyssystä kun mutteria kuitenkin avataan ja kiristetään. Mutteri on se kierteen ulkopuolinen osa.
Se kuitenkin on pyöräpyssy, kuten britit sanoo. :D
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5172
Aivan turhaa besserwisseröintiä väitellä laitteen suomalaisesta lempinimestä. Suomessa samasta pulttipyssystä voidaan käyttää myös nimitystä mutterimopo. Kumpaakin voi samalla laitteella pyörittää, pulttia ja/tai mutteria.
Kaikki muu on turhaa, paitsi purjehdus.

Mutterisorvikin käy. Valen tapauksessa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Kaikki muu on turhaa, paitsi purjehdus.

Mutterisorvikin käy. Valen tapauksessa.
Purjehdus on toki elämääkin tärkeämpää, mutta oikeasti tärkeää on vain puutarhan hoito, eikä sekään ole tärkeää.

Mutterisorvi on ollut ennen perinteinen jakoavain. Toki huipulla jakoavainkin toimii paineilmalla. Ja kun besserwisseröinti pääsi oikein kunnolla vauhtiin, niin teknisesti ottaen kyseessä ei ollut sorvi vaan jyrsin. Sorvissa pyörii kappale ja jyrsimessä terä. Nythän ongelma nimenomaan oli kappaleen pyörimättömyys,joten päätän puheeni mutterijyrsimeen.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5172
Purjehdus on toki elämääkin tärkeämpää, mutta oikeasti tärkeää on vain puutarhan hoito, eikä sekään ole tärkeää.

Mutterisorvi on ollut ennen perinteinen jakoavain. Toki huipulla jakoavainkin toimii paineilmalla. Ja kun besserwisseröinti pääsi oikein kunnolla vauhtiin, niin teknisesti ottaen kyseessä ei ollut sorvi vaan jyrsin. Sorvissa pyörii kappale ja jyrsimessä terä. Nythän ongelma nimenomaan oli kappaleen pyörimättömyys,joten päätän puheeni mutterijyrsimeen.
Kyllä. Nyt ollaan ytimessä! (y)

Ja perinteisesti taas jakoavaimeksi kutsuttiin työntömittaa. Eipä koulussa montaa työntömittaa ollut, joissa ei olisi leuoissa ollut vähän skrubua, kun oli sillä esikiristetty pultti/mutteri!
 

Busso

Well-known member
Liittynyt
14.7.2019
Viestit
624
Lintu mikä lintu kunhan se lentää.

Ja polkupyörässä on sitte muuten joppari, eikä mikään ristuksen tarakka.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14270
Purjehdus on toki elämääkin tärkeämpää, mutta oikeasti tärkeää on vain puutarhan hoito, eikä sekään ole tärkeää.

Mutterisorvi on ollut ennen perinteinen jakoavain. Toki huipulla jakoavainkin toimii paineilmalla. Ja kun besserwisseröinti pääsi oikein kunnolla vauhtiin, niin teknisesti ottaen kyseessä ei ollut sorvi vaan jyrsin. Sorvissa pyörii kappale ja jyrsimessä terä. Nythän ongelma nimenomaan oli kappaleen pyörimättömyys,joten päätän puheeni mutterijyrsimeen.
Onhan noita lempinimiä tosiaan monia noille renkaanvaihtovälineille,

Pulttipyssyn ohella itse olen joidenkin tuttujeni kanssa käyttänyt myös nimeä pulttipora, rengaspora tai pyöränpulttiaukaisija/kiristäjä.

Viimeistä myös avaimenakin, mutta harvemmin.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4086
Nyt kun ollaan Itävallassa, niin mainittakoon, että Itävallasta on tullut menestystä myös F1:ssä. Kaksi maailmanmestaria, Niki Lauda, sekä Jochen Rindt. 10-kertainen GP-voittaja Gerhard Berger, sekä kolminkertainen podium-mies Alex Wurz. Wurz ajoi podiumit kolmessa eri tiimissä, Benettonilla, McLarenilla ja Williamsilla.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5172
Kimi nousi hyvin, kun muut muut vähän tössi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14270
Nyt kun ollaan Itävallassa, niin mainittakoon, että Itävallasta on tullut menestystä myös F1:ssä. Kaksi maailmanmestaria, Niki Lauda, sekä Jochen Rindt. 10-kertainen GP-voittaja Gerhard Berger, sekä kolminkertainen podium-mies Alex Wurz. Wurz ajoi podiumit kolmessa eri tiimissä, Benettonilla, McLarenilla ja Williamsilla.
Näin on.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14270
Mielenkiintoista ja erikoista, että tämä erikoiskilpailu tosiaan on meneillään ennen varsinaista Itävallan Grand Prixiä viikon kuluttua.
 
Ylös