ttkorhon sanoi:
Leo Kinnunen
Formuloita, urheiluautoja ja rallia. Interseriessä kolme Euroopan mestaruutta 70-luvun alussa ja mm. vuoden 1970 Daytonan 24h ajon voitto Porsche 917:lla.
Eikä pidä unohtaa, että 1970 tuli myös urheiluautojen maailmanmestaruus Pedro Rodriguezin kanssa. Taisivat Daytonan lisäksi voittaa myös Monzassa ja Watkins Glenillä.
Pohjola Rallin voitto 1972 Kuplalla, 1964 debyyttikisan ekan erän voitto olikos se nyt Fiudella jolloin ylin AKKn kultaryhmä päätti että seuraavaaan lähtöön käännetty lähtöjärjestys (Leksan itse kertomana puhelimessa kerran)!
1971 Pedro Rodriguezin pelastus yritys palavasta Ferrarista Norisringillä jolloin Leksa poltti itsensä ja joutui todistamaan Pedron palavan vöihin kiinnitettynä hengiltä.
Abarth S2000 Prototyypin kehittely nimenomaan hänelle itselleen sopivaksi.
Porsche 917 (pää)testaaja Mark Donohuen kera!
Voitot tulivat 1970 Pablon kanssa (Leksan lempinimi Pedrosta) Daytona, Brands Hatch, Monza ja Watkins Glenistä.
1970 kovin huippunopeus Porsche 917 autolla jonka kyltti oli Mulsannen suoralla vielä 1980 luvun lopulla.
1973 Targa Florion rataennätys joka jäänyt hänen nimiin.
1974 palasi Interserieen laina Porschella ja pieksi koko kaartin suohon F1 projektin kaaduttua, vielä 1977 Leksa ajoi Watkin Glen 6hr kisassa Porsche 935lla toiseksi ja 1981 pärkjäsi vielä Tunturi rallissa 911 Porschella!
Toinen tämän kylän poika on Kallion Jokke jonka meriittilistaan kuuluu 23 SM kultaa...ja pari EM kultaa... ja on ajanut niin Keimola 500 luokkavoittoja kuin pärjännyt soralla.
Sanoisin Jokken olevan kovimpia allround kuskeja Leksan lisäksi.