Suomen MM-ralli 2020 reittispekulaatiot

Kumu

Well-known member
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
59
Astetta mielenkiintoisempi huhu on se, että torstai-illalle puuhaavat legendaarista yleisö-ek:ta, joka ei sijaitse Jyväskylässä...
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1408
Sijainti
Porvoo
Hetkinen... mikäs se semmoinen on? Tai voisi olla? Legendaarinen? Ei Jyväskylässä?
Joo, ei se oikeastaan ole legendaarinen jos se ei ole Jyväskylässä. Laajavuori kun on myös Jyväskylässä eikä torstaina ajeta kuin yksi EK.
 

Kumu

Well-known member
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
59
Tämä huhu kuultu ennen joulua. Tiedä sitten miten tilanne on sen jälkeen elänyt. Huhuun liittyy rekkasiirtymä Jyväskylään torstai-iltana.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3240
Sijainti
JKL
Tämä huhu kuultu ennen joulua. Tiedä sitten miten tilanne on sen jälkeen elänyt. Huhuun liittyy rekkasiirtymä Jyväskylään torstai-iltana.
On sitä rekkasiirtymää ennenkin ehdotettu mutta tallien kommentti ole että kuskeille maksetaan auton ajamisesta joten kuskit ajavat... Silloin oli Lahdesta kyse ja kuskithan ajoivat... Ainakin silloin olivat rekkakuljetuksia vastaan siksi että ne lisäävät kustannuksia kun joutuu tuomaan enemmän kalustoa sitä varten. Ne rekat millä autot muuten tuodaan kisapaikalle on varikoilla muussa käytössä kisan aikana...
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5290
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Astetta mielenkiintoisempi huhu on se, että torstai-illalle puuhaavat legendaarista yleisö-ek:ta, joka ei sijaitse Jyväskylässä...
Jos tätä oikein mielessään jalostaa, niin uusittu Olympiamus... ei vaan -stadion avataan käyttöön joskus kesän lopulla. Ja Olympiastadionin vieressähän sijaitsee Eltsu. Oletuksella, että KymiRing on joka tapauksessa pois kuvioista, ainoa Jyväskylän ulkopuolinen yleisö-ek, joka voisi olla järjestäjälle aidosti taloudellisesti järkevä, voisi rakentua jonkin tällaisen skenaarion varaan ("Eltsu" + Stadikan jonkinmoinen hyödyntäminen tapahtumassa). Eli PK-seudun yrityksille saataisiin myytyä VIP-pöydät, ja "rallia" pääsisi katsomaan ilman tuskaista siirtymää Keski-Suomeen. Tasavallan Presidentti istuisi Stadikan aitiossa Jean Todtin seurassa ja herrat yhdessä katsoisivat miten Rovanperän Kalle pyörittää "nurtsilla" ensin jonkun väkinäisen donitsin ja leikkaa sitten maalilinjan kymmenien tuhansien ihmisten hurratessa. Kuulostaa jo sinänsä hieman etovalta, eikä tällainen toki millään muotoa sovellu juuri Jyväskylän rallin juhlakilpailuun, mutta mistä näistä tietää. Toivottavasti ei.
 

Kumu

Well-known member
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
59
Jos tätä oikein mielessään jalostaa, niin uusittu Olympiamus... ei vaan -stadion avataan käyttöön joskus kesän lopulla. Ja Olympiastadionin vieressähän sijaitsee Eltsu. Oletuksella, että KymiRing on joka tapauksessa pois kuvioista, ainoa Jyväskylän ulkopuolinen yleisö-ek, joka voisi olla järjestäjälle aidosti taloudellisesti järkevä, voisi rakentua jonkin tällaisen skenaarion varaan ("Eltsu" + Stadikan jonkinmoinen hyödyntäminen tapahtumassa). Eli PK-seudun yrityksille saataisiin myytyä VIP-pöydät, ja "rallia" pääsisi katsomaan ilman tuskaista siirtymää Keski-Suomeen. Tasavallan Presidentti istuisi Stadikan aitiossa Jean Todtin seurassa ja herrat yhdessä katsoisivat miten Rovanperän Kalle pyörittää "nurtsilla" ensin jonkun väkinäisen donitsin ja leikkaa sitten maalilinjan kymmenien tuhansien ihmisten hurratessa. Kuulostaa jo sinänsä hieman etovalta, eikä tällainen toki millään muotoa sovellu juuri Jyväskylän rallin juhlakilpailuun, mutta mistä näistä tietää. Toivottavasti ei.
Jäljillä ollaan.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Legendaarinen yleisö ek, joka ei sijaitse Jyväskylässä, hmm...

Eipä tule äkkiseltään mieleen kuin Valkeakosken kaupunkipyöritys, mutta enpä usko että olisi mukana.

Savo? mutta ei ole mitenkään yleisö ek vaikka muuten kyllä on legendaarinen pätkä.

Eltsu? voisihan se olla mahdollista, että ajetaan vanha kunnon Eltsu hieman munnellulla reitillä.

Kymiring, miksei, mutta pidän epätodennäköisenä, vaikkain mahdollisena.

Suonenjoen rallicrossrata, heh, mahdollista kyllä, mutta tätäkin pidän epätodennäköisenä.

Odotellaan reitin julkaisemista. Pitänee tiedustella alan immeisiltä mahdollisia vinkkejä, mitä "pikkulinnut" laulaa. :cool:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9186
Onkos Himoksen alue vielä kelvollinen yleisöpyöritykseen? Siellähän ajettiin 1990-luvun lopulla.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5290
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Onkos Himoksen alue vielä kelvollinen yleisöpyöritykseen? Siellähän ajettiin 1990-luvun lopulla.
Himoksen legendaarisuudesta voidaan toki olla montaa mieltä, mutta Jyväskylän MM-ralliin ennemmin se kuin keinotekoinen Eltsu. Olkoon sitten vaikka niillä typerillä parilähdöillä.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1063
Tampereellahan ajettiin yleisöerikoiskoe pariin otteesee Ratinan kupeessa?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14818
Sijainti
Tampereen lenkki
https://www.nesterallyfinland.fi/liput/ puhuu tämän vuoden yhteydessä useaan otteeseen Harjusta...
Toki nuo on voitu kopsata sellaisenaan edellisvuodesta. Kiire ei ole, koska tuote ei ole vielä myynnissä. Eri asia sitten noissa vippipaketeissa, joissa luvataan samalla lipulla pääsy Paviljonkiin ja kaupunkierikoiskokeelle pe-la, ja niitä voi jo ostaa.
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Jos jotain rekkakuljetusta yleisö-ek:lta Paviljonkiin on ollut suunnitteilla, niin Helsinki kuulostaisi ainoalta järkevältä sijainnilta, jonka vuoksi tuollainen operaatio kannattaisi tehdä. Miksei Tampere tai Lahtikin, mutta enpä usko. Kymiring on jo virallisesti tyrmätty. Entäs Hämeenlinnan Ahvenisto? Sen verran "legendaarista" taustaa siitäkin löytyy, että 60-luvulla Suurajojen reitti on vieraillut sielläkin. Eipä siinäkään tunnu olevan mitään pointtia.
Vahvin veikkaukseni on, että ihan Jyväskylässä ajetaan, tai jos yleisö-ek on vallan eri kaupungissa, se on Helsinki tai hyvin skeptisesti ajatellen Tampere. Onhan Ratinan kaupunki-ek tietysti pala kisan historiaa ja loppuosan sorapyörittelyä lukuunottamatta ajettavissa muuten samassa muodossaan. Tosin parempi idea olisi jatkaa Ratinan ek.ta Pyynikin suuntaan vanhalle Pyynikinajojen reitille.
Vielä yksi älytön idea; Kuopiossa Puijon mäkikoe, joka oli kaikkien aikojen ensimmäisten suurajojen erikoiskoe. Siinähän juhlakisan ympyrä sulkeutuis komeasti. Puijon erikoiskokeen järkevä toteutus oliskin sitten ihan toinen juttu.
 
Ylös