Super Saloonin nykytila?

slehtone

Well-known member
Liittynyt
26.5.2001
Viestit
47
Sijainti
Tampere
Tuli tässä yllätäen mieleen viime syksynä SS-luokan ympärillä pyörinyt huhumylly. Eli mieltäni askarruttaa lähinnä ajetaanko tulevalla kaudella yhtään SS-lähtöä? Olisi rata-autoilulle suuri menetys jos tällainen tehoautojen luokka kuivuisi kokonaan kasaan. Kaippa sitä edes muutama auto lähtee radalle? Edelleen jatkan olettaen ja toivoen että kisoja on, niin olisiko sattumalta uusia autoja tulossa viivalle? Utobiaako? :confused:
 

pro 19

Member
Liittynyt
28.1.2002
Viestit
11
Toivottavasti autoja on viivalla,koska ne muutama auto on kuitenkin mielestäni kilpailuviikonlopun kohokohta. Itse suunnittelen sponsorini kanssa super autoa vuodelle 2003. Seurataan tilannetta..BMW kiinnostaisi kovasti, mutta pitäisi perustua vakio tekniikkaan esim. 2.3 M ahdettuna
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
slehtone:
Tuli tässä yllätäen mieleen viime syksynä SS-luokan ympärillä pyörinyt huhumylly. Eli mieltäni askarruttaa lähinnä ajetaanko tulevalla kaudella yhtään SS-lähtöä? Olisi rata-autoilulle suuri menetys jos tällainen tehoautojen luokka kuivuisi kokonaan kasaan. Kaippa sitä edes muutama auto lähtee radalle? Edelleen jatkan olettaen ja toivoen että kisoja on, niin olisiko sattumalta uusia autoja tulossa viivalle? Utobiaako? :confused:
Kai niitä tällä tietoa kourallinen on radalla, mutta suuri ihme olisi mikäli yhteenkään lähtöön saataisiin sitä AKK:n edellyttämää kymmentä autoa. Sääntömuutokset ja luokan dumppaaminen merkkiluokkien kisaviikonloppuihin (joita ei juurikaan kukaan näe aiheelliseksi mainostaa) olivat ilmeisesti se viimeinen isku minkä AKK luokalle antoi.. Teoriassa nykyisellä kalustolla saisi kilpailla kauden 2003 loppuun, mutta aika monelta kuskilta on motivaatio kadonnut AKK:n touhutessa ja onko uusien kuskien sitten kovinkaan järkevää investoida kalustoon jolla saa ajaa kaksi kautta ja sen jälkeen se on lähinnä ongelmajätettä...
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Höpö höpö jotta superit kuolis. Ensi vuodeksi uskon kymmenen autojen lähtöön jotta SM pisteet saavutettaisiin. Siitä nousu alkaa taas.
Itse olen ollut mukana hakemassa uutta Superia uudelle kuljettajalle ja kannustanut asian valoisilla puolilla(ei negatiivisillä). Tätä työtä muidenkin Superi fanien tarvitsisi tehdä.
Tarvittaessa tulen myös itse ralli Subarullani ajamaan jotta kympin sakki saadaan täyteen.(tietysti muutamien muutosten jälkeen) :)
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Jamppa Maijala:
Tarvittaessa tulen myös itse ralli Subarullani ajamaan jotta kympin sakki saadaan täyteen.(tietysti muutamien muutosten jälkeen) :)
:D

Mä tulen sitten katsomaan tapahtumaa napapaita päällä, ilman housuja ja heilutan Subaru-lippua.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
QUOTE] :D

Mä tulen sitten katsomaan tapahtumaa napapaita päällä, ilman housuja ja heilutan Subaru-lippua.[/QB][/QUOTE]

Veikkaan että minä toteutan ja sinä lupailet :rolleyes:
 

maku

Member
Liittynyt
15.8.2001
Viestit
12
Mä taas lupaan tulla tekemään aaltoja katsomoon!!!
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jamppa Maijala:
QUOTE] :D

Mä tulen sitten katsomaan tapahtumaa napapaita päällä, ilman housuja ja heilutan Subaru-lippua.
Veikkaan että minä toteutan ja sinä lupailet :rolleyes: [/QB][/QUOTE]
Niin tuota pahoin pelkään, että v10 voi vaikka toteuttaakin tuon ja se ei sitten (oletettavasti) ole kaunista katseltavaa.

Mutta noihin mainittuihin aaltoihin voisin minäkin osallistua jos vain paikalle ehdin... ainakin Jurvaan voisi koittaa päästä paikalle.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Jamppa:

Otetaanko vaikka jokin veto? Ei rahasta vaan esim. maineesta ja kunniasta. :D

Otto:

Ei kaunista vaan komeaa. :eek:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Jamppa Maijala:
Höpö höpö jotta superit kuolis. Ensi vuodeksi uskon kymmenen autojen lähtöön jotta SM pisteet saavutettaisiin. Siitä nousu alkaa taas.
Itse olen ollut mukana hakemassa uutta Superia uudelle kuljettajalle ja kannustanut asian valoisilla puolilla(ei negatiivisillä). Tätä työtä muidenkin Superi fanien tarvitsisi tehdä.
Tarvittaessa tulen myös itse ralli Subarullani ajamaan jotta kympin sakki saadaan täyteen.(tietysti muutamien muutosten jälkeen) :)
Autojahan on tässäkin maassa vaikka kuinka ja paljon - myös niitä mitkä mahtuvat ns. uusiin sääntöihin. Ongelmana on vain saada ne radalle. Esimerkiksi Santin Lanceri vois olla yllättävänkin kova luu myös radalla (eikä Ahvenisto juurikaan nopeuksiltaan eroa sprinttiradasta...). Samoin ex-Ruohis Rallye-Golf ja muutamat pirssit RC:n puolelta ois hyviä kirittäjiä.... Ei kai sillä niin hirveesti väliä, vaikka ei ihan nopeuden puolesta kärkikahinoihin yltäisikään... Pidennetään lähtöjä vaikka 30 kierrokseen niin luotettavuudellakin voi paikata paljon.
Ja sen paremmin ralli-Saparoasi tuntematta (tietenkin joku köppänen Leone vm.89 tai jotain :p ) muistelen Jouko Tirin laittaneen muutama vuosi sitten liki ralli-kuntoisella Legacylla hanttii Jääradan SM-kisoissa todella voimallisesti ns. erikoismiehille. Muutoksena rallivarustukseen oli vain poistettu imuilman kuristin.

<small>[ 07-03-2002, 17:30: Message edited by: Don Vito ]</small>
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
v10:
Helppo lyödä vetoa nimimerkin takaa.

Otto ja Maku:
Tervetulleita olette aaltoilemaan.

DonVito:
Saparo tosiaan on vain jokin Leono. Mutta jos tarvittaessa lupasin tulla auttamaan Supereita niiltä osin kuin voin niin eikös siinä ole sitä todellista pioneerihenkeä luokan säilyttämisen ja elnvoiman nostamiseksi? Ensin itketään kun ei autoja saada radalle ja sitten kun sellaista tuotaisiin niin taas itketään. Mitäs tässä pitäis sitten tehdä?(Superien eteen)
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Jamppa Maijala:
v10:
Helppo lyödä vetoa nimimerkin takaa.
Jamppa:

Mäkin lupaan tehdä tämän vain superien pelastamiseksi (ja yhteinen tuttumme dokumentoi) :D . Eli jos tuot sen jonkun viivalle, pidän puheeni. Tässä faktaa anonyymisyyden poistamiseksi. Eli ei muuta kun ruuvaamaan siellä. :p

ps. Sponssaatko Subaru-lipun?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
DonVito:
Saparo tosiaan on vain jokin Leono. Mutta jos tarvittaessa lupasin tulla auttamaan Supereita niiltä osin kuin voin niin eikös siinä ole sitä todellista pioneerihenkeä luokan säilyttämisen ja elnvoiman nostamiseksi? Ensin itketään kun ei autoja saada radalle ja sitten kun sellaista tuotaisiin niin taas itketään. Mitäs tässä pitäis sitten tehdä?(Superien eteen)[/QB]
En minä itke - mutta täällä(kin) on kyllä monia muita jotka partaansa pärisyttivät mm. Mäkelän Petrin Kadetista..... Okei, Leone on about 10 v tuoreempi korimalli, mutta mites nopeusvarat ? Kyllähän mä Petrin Kadetin saisin suht. edullisesti itelleni jos todella tuo ajokärpänen purisi, mutta sen verran on kuitenkin ns. kilpailuhenkeä, ettei viitsi lähteä radalle liikkuvaksi shikaaniksi....Ja eiköhän joku AKK:n Doneista keksi jonkun tekosyyn, miksi sekä Mäksän Kadutti sekä sun Leones eivät kelpaa.....
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
v10
Hienoa että tiedetään kenen kanssa veto lyödään.
Tarkennetaan niinkuin aikaisemmin sanoinkin jotta tulen tarvittaessa kymmenenneksi autoksi jotta lukumäärä pysyy SM tasoisena. Tämähän tarkoittaa 9 muuta ennen minua joihin kyllä henkilökohtaisesti uskon ja joskus jopa useampaankin. Eikä siinä sapporossa niin paljon laitettavaa huomenna mennään jäsentenvälisiin Saukkolaan. Tule katsomaan niin saatappa päästä kokeilemaankin.

Don Vito
En tarkoittanut että sinä itket mutta yleensä tätä mahdollisuustta ei jostain syystä pidetä realistisena. Tuo on kyllä totta että joku vanhuus syy voi ilmaantua Leonen tielle. Vaikka muuten se täyttää säännöt kunnes olen asentanut sammutusjärjestelmän. Sileet pyörätkin kävin jo varalle vaikka ne ovatkin jonkin verran iäkkäät mutta ovathan sitten valmiina jos tarvitaan. Eikä sen väliä jos olen pujottelukeppinä mutta jos sataa ja taso samaa kuin Jurvassa viime vuonna niin kukahan silloin on pujottelukeppinä. Pääasia että hauskaa riittää niin varikolla kuin v10:llä pylly paljaana. :)
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Don Vito:
- mutta täällä(kin) on kyllä monia muita jotka partaansa pärisyttivät mm. Mäkelän Petrin Kadetista
En muista mitä muut ovat kirjoittaneet mutta mä oon kyllä kieltämättä ivallisesti kirjoittanut siitä että se Kadett ei tainnut koskaan selvitä kisaa läpi ilman että jotain tekniikassa pyki. Vauhti puolestaan oli paljon surkeampaa kuin A-ryhmän Opeleissa ja silti pokkana puhuttiin 600hv tehoista. Sama vitsi oli todettavissa yhä silloinkin kun auto oli näytillä Mobilian kilpa-autonäyttelyssä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
ettelbruck:
Don Vito:
- mutta täällä(kin) on kyllä monia muita jotka partaansa pärisyttivät mm. Mäkelän Petrin Kadetista
En muista mitä muut ovat kirjoittaneet mutta mä oon kyllä kieltämättä ivallisesti kirjoittanut siitä että se Kadett ei tainnut koskaan selvitä kisaa läpi ilman että jotain tekniikassa pyki. Vauhti puolestaan oli paljon surkeampaa kuin A-ryhmän Opeleissa ja silti pokkana puhuttiin 600hv tehoista. Sama vitsi oli todettavissa yhä silloinkin kun auto oli näytillä Mobilian kilpa-autonäyttelyssä.
No ehkä nuo 600 hevosen teholukemat on yliampuvia (tai sitten ne hevoset on islannin poneja :eek: ) mutta mitä tekniikkaan tulee, niin kyllä siellä varikoilla oli monta muuta kilvanajolaitetta, joita ruuvattiin paljon ahkerammin... Nimenomaan teknisellä kestävyydellä (tehojen ja nopeuden kustannuksella) Mäksä haki esim. kaudella 2000 monesti jäännöspisteitä kun moni nopeampi jäi syystä sun toisesta radan varteen.... Ja pistelaskujärjestelmästä voi sitten osoittaa kiitokset (tai haukkumiset) AKK:n suuntaan
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Jamppa Maijala:
v10
. Eikä siinä sapporossa niin paljon laitettavaa huomenna mennään jäsentenvälisiin Saukkolaan. Tule katsomaan niin saatappa päästä kokeilemaankin.
Oli Saarijärven seudulla eilen aika raikas ilma, mutta paska. Lunta tuli paljon ja ajoittain jopa vaakasuoraan. Lopella ilmeisesti tuli vettä? Siellä olisi ollut näin jälkikäteen ajatellen ehkä mielenkiintoisempi olla, koska lumimyräkkä pilasi kilpailun aika suurelta osin. Ihme, että ensin ajanut kärki pärjäsi - ne on vaan niin hyviä. Kotimatka kesti kahvitauon kanssa 5h. Lopella taisi käydä yksi sininen evo III, siihen olisi päässyt mukaan ja sitten sinun tarjouksesi - kiitoksia. Miten kisat menivät? Oliko rata hyvässä kunnossa ja oma kalusto iskussa? Miten tuommoinen vanha Subaru osuu mutkaan siis kääntyykö se tarkasti vai onko autolla "oma tahto" kääntyä hiukan niin kuin huvittaa? Hannu Mikkola kertoi jossain tv-ohjelmassa ensimmäisten Audien "osumatarkkuuden" olleen luokkaa 2m. Juuri tätä samaa ilmiötä tarkoitan.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
v10:
Jamppa Maijala:
v10
. Eikä siinä sapporossa niin paljon laitettavaa huomenna mennään jäsentenvälisiin Saukkolaan. Tule katsomaan niin saatappa päästä kokeilemaankin.
Oli Saarijärven seudulla eilen aika raikas ilma, mutta paska. Lunta tuli paljon ja ajoittain jopa vaakasuoraan. Lopella ilmeisesti tuli vettä? Siellä olisi ollut näin jälkikäteen ajatellen ehkä mielenkiintoisempi olla, koska lumimyräkkä pilasi kilpailun aika suurelta osin. Ihme, että ensin ajanut kärki pärjäsi - ne on vaan niin hyviä. Kotimatka kesti kahvitauon kanssa 5h. Lopella taisi käydä yksi sininen evo III, siihen olisi päässyt mukaan ja sitten sinun tarjouksesi - kiitoksia. Miten kisat menivät? Oliko rata hyvässä kunnossa ja oma kalusto iskussa? Miten tuommoinen vanha Subaru osuu mutkaan siis kääntyykö se tarkasti vai onko autolla "oma tahto" kääntyä hiukan niin kuin huvittaa? Hannu Mikkola kertoi jossain tv-ohjelmassa ensimmäisten Audien "osumatarkkuuden" olleen luokkaa 2m. Juuri tätä samaa ilmiötä tarkoitan.
Kisat putkeen Subarulla voitettiin kaksi nelivetoluokan kärkisijaa. (Kaksi osanottajaa) Ja yleisessä ei oltu viimesiä.
Osumatarkkuudessa kyllä parantamisenvaraa mutta pomppu ja jälkipomppu asiaan tarttis paneutua. Onneksi asfaltilla ei ole tollasia pomppuja kuin Saukkolassa. :D
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Jamppa Maijala:
Osumatarkkuudessa kyllä parantamisenvaraa mutta pomppu ja jälkipomppu asiaan tarttis paneutua. Onneksi asfaltilla ei ole tollasia pomppuja kuin Saukkolassa. D [/QB]
Ei se niin vakavaa ole, jos siinä suoran päässä olevassa hypyssä tulee "takakorkeita", jos alusta muuten suunnilleen pelaa. Vastaaviin kohtiin, kuin se hyppy törmää muualla aniharvoin. Jos alustan jäykistää sitä kaikkein pahinta varten sopivaksi niin silloinhan se on muulla liian jäykkä ja pito kärsii.
 
Ylös