Super2000 Race ja "Vabaklass"

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Korviini kuiskuteltiin tietoa, jotta Team Kaarnan Roadsport-luokan turbo-Tanelta olisi evätty pääsy viivalle koska auto on "luokkaan epäsopiva..."...:doubtful:
Olisi kiva kuulla kuka ja miten tämän sopivuuden/epäsopivuuden on määritellyt ja tulee jatkossakin määrittelemään:confused:

No sikäli kuin lisääkin hylkäyksiä näiden puuha-pettereiden taholta kunnon kalustolle tulee, niin tiedoksi annettakoon että Baltic Puma GT luokkaan kyllä sopii sekaan. Luokkassa ajetaan yksi kisaviikonloppu kussakin baltian tasavallassa ja kausi päätetään neljännen osakilpailun merkeissä Kemoran radalla 14. - 15. elokuuta.

Sarjasääntöjä yms. sälää voi kysellä vaikka Sarlinin Kallelta tai hänen sihteereiltään....

SRT:n Eskon lisäksi suomalaisista Virtasen Olli kiertää koko sarjan Camarolla. Muuta huippukalustoa edustaa mm. Tony Soomerin 325 Bemu (M3:n tekniikalla) sekä Marius Budriksin Chrysler Stratus, jolla on kierretty 1999 STCC sarjaa. Muutoin sarjassa on varsin sekalainen seurakunta kilvanajo laitteita...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Mikä toi tollainen Tane on, ihan oikeesti tehty auto vai hevosmiestentietotoimiston juttu?

Tuolta Baltic GT:stä näyttää löytyvän kuskina ainakin Rain Pilve jolta kai joskus odotettiin suuriakin ulkomailla.

Eugenijus Tumalevièius näyttää kans olevan mukana. Onkohan sama sälli joka oli 80-luvulla Jyskälässä Ladan tehdaskuskina?
 

Petsku

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
99
Siis mitä tuolloin 14-15.8 on KEMORAlla? Onko sielä toi Puma luokka vai VAPAGLAS?

Ja mihin tolla Taunuksella oli yritetty? Sinne Vapaglassiinko?


Kertokaa kun en saanu oikeen selvyyttä tosta viestistä, ku siinä oli niin montaa asiaa kerrottu samanaikaisesti.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Turpo Tane

Kuuleman mukaan (vahvistamaton tieto) oli kuulemma tiimi ajatellut osallistuvansa Super2000 kisojen yhteydessä ajettavaan ns. vapaan luokan (vaba klass eestiläisittäin) lähtöihin, mutta vastaus oli ollut jotta No Way José...
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Re: Turpo Tane

Don Vito sanoi:
Kuuleman mukaan (vahvistamaton tieto) oli kuulemma tiimi ajatellut osallistuvansa Super2000 kisojen yhteydessä ajettavaan ns. vapaan luokan (vaba klass eestiläisittäin) lähtöihin, mutta vastaus oli ollut jotta No Way José...
Olisipas kiva tietää miksi osallistumisoikeus evättiin. Tuo sarjahan nimenomaan kaipaisi tehokkaita autoja.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Re: Re: Turpo Tane

gnz sanoi:
Olisipas kiva tietää miksi osallistumisoikeus evättiin. Tuo sarjahan nimenomaan kaipaisi tehokkaita autoja.
Niinpä... Ainoa "tieto" mikä mun korviini on asiasta kantautunut on ympäripyöreä "sopimaton luokkaan".. Miten niin sopimaton ?:nope:
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Sopii myös kysyä miksi Sarlin ei ajele (vai ajaako?) kossulla vapaassa luokassa.

edit: ei aja siis :)
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Käsittääkseni homma oli niin, että autojen pitää olla "AKK:n hyväksymiä", eli vanhojen SS-sääntöjen mukaiset autot eivät käy? Eli vapaa luokka on käytännössä AKK:n sääntöjen mukainen SS + merkkiluokat.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Sarjan sivuthan sanovat näin:

"Avoin lähtö"

Super 2000 Race -osakilpailuissa on uutuutena ns. avoin lähtö, joka on mahdollisuus muille ratakuumeen vaivaamille kilpailukäyttöön luokitelluille vakioautoille. Luokassa voidaan nähdä mukaan mm. Saabit, Fiatit ja Ladat sekä vaikkapa N-ryhmän ralliautoja.
Vai vaivaa se ratakuume niitä autoja, eikä kuskeja... No oli miten oli, minä en ainakaan tuon perusteella osaa sanoa mitkä autot tuonne kelpaavat ja mitkä eivät.

Ai nih. Lisätääs nyt vielä semmoista, että tähän olisi oikeinkin kivaa ja mukavata saada edes jonkinlainen kommentti viralliseltakin taholta kun "puuhapojat" tätäkin foorumia käyttänevät.
 
Liittynyt
11.2.2004
Viestit
14
Avoin lähtö on tarkoitettu halvaksi vaihtoehdoksi toteuttaa kilpailuviettiään mitä erilaisin välinein, välinein, joille ei ole omaa sarjaa tai luokkaa. Perusta muodostuu saab, fiat ja lada merkkiluokista ja mukaan pääsee Super 2000 Oy:n vihreällä valolla moni muukin luokiteltu ja nykyaikaiset turvallisuuskriteerit täyttävä auto. Joitakin rajoja on sentään olemassa. Mukaan ei oteta historic- , endurance tai jokkisautoja. Niille on jo olemassa muita hyviä kisoja, joita ei haluta mitenkään hajottaa toimestamme. Rallin A, a, N ja n autoille on varattu mahdollisuus "harjoittella" asfalttiajoa kilpailun muodossa. Alastarolle ei kuitenkaan pettymyksksemme niitä vielä ilmestynyt.

Keskustelua on herättänyt Road sport luokka. Periaatteessa mukaan pääsee, ei kuitenkaan hirvittävän vanhoilla korimalleilla, vaikka niissä olisi kuinka nykyaikainen tekniikka sisällä. Tarkkaa rajaa ei ole, harkitaan tapaus tapaukslta kun/jos kysyntää ilmenee. Osa Road sport kuskeista olisi halunnut mukaan slickseillä, mutta se olisi vaatinut luokitteluun erillispäätöstä ja muutosta. Alustavien tiedustelujen jälkeen ei meihin ole otettu yhteyttä ja muutoslupia ei ole ajateltu tai saati haettu. Viron Vaba klass-luokasta tänne voi tulla sen uudemmilla turvallisuuskriteerit täyttävillä autoilla. Vaba klass ei ole kiertotie vanhoille putkirunko Super Salooneille palata Suomen radoille. Sarlinin Esco sen sijaan kelpaisi todennäköisesti Vaba klass luokitettuna vierailemaan täälläkin.

Aiemmin tässä on keskusteltu ilmeisesti Taunus korisesta road sport Cossusta, josta totesimme sen putoavan todennäköisesti avoimen lähdön ulkopuolelle ensisijaisesti juuri tuon korityypin iän takia. Tiedustelut olivat alustavia ja koskaan ei kukaan tosissaan ehdottanut auton mukaantuloa avoimeen lähtöön.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Putkirunko, tuo kaiken pahan alku pohjoismaisessa rata-autoilussa... :doubtful:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Zep sanoi:
Putkirunko, tuo kaiken pahan alku pohjoismaisessa rata-autoilussa... :doubtful:
Niinpä niin...:jaska:

Ja jos tuo Tane on korimalliltaan liian vanha, niin aikas vähiin taitaa käydä ne soveliaat RS-kilpurit... Mikäs se oli se nuorin Roadsporttiin sallittu vuosimalli ?

Ps. Oisko Zep innostunu lähteen Pärnuun tuossa kesäkuun puolivälissä ?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Valitettavasti työpaikka tuskin mahdollistaa moisen Suomen lyhyessä ja tapahtumarikkaassa kesässä (Kyllä, olen sitten valmis ja työelämässä). Seinäjoen Vauhtiajojen, Neste Rallin ja Kemoran Super 2000 -viikonlopuissa on jo ihan riittävästi tunkemista töiden lomaan. Kait sitä nyt sitten joutuu unohtamaan noi SS:t toistaiseks ja keskittyyn vaan ratojemme nykyiseen väriläiskään, Legendseihin.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
En ymmärrä mikä tämän vapaan luokan punainen lanka sitten lopulta on... Erittäin hieno ajatus tarjota rallikuskeille luokka jossa kilpailla, mutta lähteekö kukaan heistä mukaan? En usko, ennen kuin olen itse livenä nähnyt! Suomalainen rallikuskihan ei radalle lähde rengasta vinguttamaan! Sprinttikuski saattais jopa lähteä, mutta heidän ajokkejaan ei taideta karkeloihin päästää?Ja mitä jää jäljelle kun oikeita "vapaa luokkalaisia" ei päästetä mukaan: vanhat Fiiut, Saabit, Ladat ja yksi Porsche. Eli näyttävää kilpailemista voi tarjoilla Ladat ja harvinaista nähtävää tuo Porsche. Fiiut ja Saabit jatkavat siitä mihin jo yli kymmenen vuotta sitten, automäärän kuihduttua, jäivät eli tylsää renkaan vinguttamista. Endurancekin tarjoaa parempaa nähtävää kuin nuo kaksi kuihtunutta merkkiluokkaa!
Kun Hondat eivät näköjään vieläkään tule tällä kaudella tarjoamaan mitään erikoista, voidaan ne ensi kaudella lisätä jonon jatkoksi..? Eihän niissä ole kuin Heini Järvinen :D
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Zep sanoi:
Valitettavasti työpaikka tuskin mahdollistaa moisen Suomen lyhyessä ja tapahtumarikkaassa kesässä (Kyllä, olen sitten valmis ja työelämässä). Seinäjoen Vauhtiajojen, Neste Rallin ja Kemoran Super 2000 -viikonlopuissa on jo ihan riittävästi tunkemista töiden lomaan. Kait sitä nyt sitten joutuu unohtamaan noi SS:t toistaiseks ja keskittyyn vaan ratojemme nykyiseen väriläiskään, Legendseihin.
Työ....:eek!: tutun kuuloinen sana, olen ehkä saattanut kuulla tällaisesta asiasta joskus nuorena, kun vappusimoissa torilla hilluessa tuli Poliisi kyseleen jotta keitäs työ ootta...:D :D

No tuleehan tuo Baltic Puma GT vierailemaan siellä Kemorassakin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mitäs pahaa siinä vanhassa korimallissa on. Onhan samassa lähdössä mukana Larskitkin, joita sentään on valmistettu vain pienin muutoksin vuosikymmeniä.

Ja sitä paitsi ainakin minun silmääni 70-luvun Ford on koriltaankin paljon näyttävämpi kilpa-auto, kuin joku A4, jossa ei muuten ole munaa, vaikka telkkarissakin niin väitettiin.
 

Rahi

Member
Liittynyt
23.1.2002
Viestit
14
Zep sanoi:
Eli näyttävää kilpailemista voi tarjoilla Ladat ja harvinaista nähtävää tuo Porsche. Fiiut ja Saabit jatkavat siitä mihin jo yli kymmenen vuotta sitten, automäärän kuihduttua, jäivät eli tylsää renkaan vinguttamista. Endurancekin tarjoaa parempaa nähtävää kuin nuo kaksi kuihtunutta merkkiluokkaa!
Ekan kisan osanotto on aina laimea, ahvenistolla nähdään vasta suuntaa oikeista automääristä.
Mutta sen verran täytyy kuitenkin sanoa, että Saabit taitaa tänä(kin) vuonna olla automääriltään isoin noista em. luokista, ja autot ovat todella tasaisia joka takaa sen että radalla ajetaan oikeasti kisaa...
Onneksi nuokin pääsee ajamaan nyt kunnon kisoissa, jos se vaikka alkaisi elvyttäämään automääriä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Don Vito sanoi:
SRT:n Eskon lisäksi suomalaisista Virtasen Olli kiertää koko sarjan Camarolla. Muuta huippukalustoa edustaa mm. Tony Soomerin 325 Bemu (M3:n tekniikalla) sekä Marius Budriksin Chrysler Stratus, jolla on kierretty 1999 STCC sarjaa. Muutoin sarjassa on varsin sekalainen seurakunta kilvanajo laitteita...
Hmm, ainakin viime sunnuntaina on tulosten valossa ollut kalusto hyvinkin Bemu-valtaista. Pari Audia, Clio ja toi Sarlinin Hoppa. Stratusta ei näy. Ja Virtasen saldo kaksi nollaa, mahtoiko sitten ajaa vai oliko se SS-ajoista tuttu tilanne, kalusto poikii??
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Pari viikkoa on aikaa tuohon Vetelin Vabaklass-kisaan, millainenhan kilpailijarynnistys Pohojanmaalle on luvassa?

Baltiassa on ajettu pari kisaa, Riiassa saatiin lähtöihin huikeat neljä autoa (ja sportteja täytteeksi pari), Rain Pilve dominoi Cliolla.

Pärnussa suomalaisvoimat veivät kaksoisvoiton, Sarlin Cossulla kärjessä ja Lindström Audilla toisena. Aika matalaa on ollut tiedotusprofiili. Nyt oli kahdeksan autoa kilpailemassa.
 
Ylös