AnttiL
Reittinörtti
Ja edeltävä pitkäksi ajaminen Valkolan hiekkakasassa, totutusta poikkeavaan suuntaan?
Viimeksi muokattu:
Vauhdin Maailma:Löytyykö siitä Auriol Savo-90 mitään dataa mistään?
Jossain Vanhasen? selostamassa pätkässä kymmeniä vuosia sitten muistelen nähneeni tehtaan väreissä Lancian luikuvan ylikessulla kohti kiveä, mutta tarina ei kertonut mitä sen jälkeen tapaahtui.
Motorsport Magazine:Auriol sinetöi kisansa tuuppaamalla Savossa ulos
Videostyle/Flash:Auriol had ditched his Lancia, causing such severe damage that he, too, went no further than his next service point.
Jep, Kankkusen paikka 1984 Champion-rallista:Videoraportissa näkyy kun Auriol ajaa vielä Savon(?) hypyissä mutta sitten on kopterikuvaa kun auto on tien sivussa huollossa. Pikseleistä ei erota onko vaurioita. "Öljyt pitkin tietä ja konerikko on tosiasia". Jos joku tunnistaa ton hyppypaikan tästä videosta niin voi ainakin rajata pois että mihin asti Auriol on ehjänä ajanut.
EDIT: Olisiko tuo kuvauspaikka tämän onboardin kohta 1:52?
Löysin tuon tilanteen. Lähellä oli mutta ei vielä osunut:muistelen nähneeni tehtaan väreissä Lancian liukuvan ylikessulla kylki edellä kohti kiveä, mutta tarina ei kertonut mitä sen jälkeen tapaahtui.
Myhinpäässä spinnailiLöysin tuon tilanteen. Lähellä oli mutta ei vielä osunut:
Miltähän pätkältä muuten tämä esitys on:
Ei ollut kyllä Didin ralli 1990 Jyskälä. Ohjelmaa ja runkia oli enemmän kun Novikovilla 2009. Toki 1991-1994 olikin sitten kaikki hienoja ajoja.
Vähän erikoiselta paikalta näyttää kohta josta kuvaus leikkaa tohon "kankkusen paikkaan". Toki se itse hyppyri näyttää kyllä juurikin samalta.Jep, Kankkusen paikka 1984 Champion-rallista:
https://www.google.com/maps/@61.3897005,23.887262,3a,19.4y,254.1h,85.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqtL_00TYLNgtfbVP5UVt1A!2e0!6shttps://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?panoid=qtL_00TYLNgtfbVP5UVt1A&cb_client=maps_sv.tactile.gps&w=203&h=100&yaw=249.29982&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656
Tätä olen itsekin miettinyt. Juuri tuon Rovanperän paikan jälkeinen mutka on jonkin sortin oikea, jossa pieni peltotilkku taustalla. Siitä taas eteenpäin pian tulee toki jyrkkä tiputtava oikea, mutta ei tosiaan istu noihin kuvauksiin itse mutkasta.Mikähän oli tarkka paikka, jossa Mikael Ericsson kaatoi Toyotansa 1990? Samoja seutuja pitäisi kai olla Rovanperä-2003 paikan kanssa, mutta 1990 ajettiin eri suuntaan. Duke videon haastattelussa Ericsson kertoi, että paikassa oli neljä peräkkäistä melkein täysillä ajettavaa s-mutkaa ja tuli väärällä linjalla näihin. Keskisuomalainen puolestaan sanoo, että viitosvaihteella ajettava pitkä oikea. Rovanperä-03 paikan jälkeen tulee ainakin neljän mutkan sarja (ja siis -90 ajosuunnasta katsottuna tosiaan ennen Roviksen paikkaa).
Tässä vielä Ericssonin yksityiskohtainen kuvaus ulosajosta:Mikähän oli tarkka paikka, jossa Mikael Ericsson kaatoi Toyotansa 1990? Samoja seutuja pitäisi kai olla Rovanperä-2003 paikan kanssa, mutta 1990 ajettiin eri suuntaan. Duke videon haastattelussa Ericsson kertoi, että paikassa oli neljä peräkkäistä melkein täysillä ajettavaa s-mutkaa ja tuli väärällä linjalla näihin.
Se on toisiaan melkein metrilleen sama paikka, jossa Rovanperä meni toiseen suuntaan 2003. Jäljistä päätellen mutkayhdistelmässä leveäksi vasemmasta ja siitä vastapenkan kautta tien vasemmalle puolelle ojaan siihen pellon laitaan. Toki olin silloin 12-vuotias, joten tarkat muistikuvat voivat heittää, mutta paikka on tuo. Käytiin ihmettelemässä niitä jälkiä silloin. Tietääkseni paikalla ei ole muuta runkihistoriaa.Mikähän oli tarkka paikka, jossa Mikael Ericsson kaatoi Toyotansa 1990? Samoja seutuja pitäisi kai olla Rovanperä-2003 paikan kanssa, mutta 1990 ajettiin eri suuntaan. Duke videon haastattelussa Ericsson kertoi, että paikassa oli neljä peräkkäistä melkein täysillä ajettavaa s-mutkaa ja tuli väärällä linjalla näihin. Keskisuomalainen puolestaan sanoo, että viitosvaihteella ajettava pitkä oikea. Rovanperä-03 paikan jälkeen tulee ainakin neljän mutkan sarja (ja siis -90 ajosuunnasta katsottuna tosiaan ennen Roviksen paikkaa).
Mielenkiintoista tietoa. Hienoa, että näin monen vuoden jälkeen tulee uusia yksityiskohtia Jyskälän historiasta ilmi.Se on toisiaan melkein metrilleen sama paikka, jossa Rovanperä meni toiseen suuntaan 2003. Jäljistä päätellen mutkayhdistelmässä leveäksi vasemmasta ja siitä vastapenkan kautta tien vasemmalle puolelle ojaan siihen pellon laitaan. Toki olin silloin 12-vuotias, joten tarkat muistikuvat voivat heittää, mutta paikka on tuo. Käytiin ihmettelemässä niitä jälkiä silloin. Tietääkseni paikalla ei ole muuta runkihistoriaa.
Korjataanpas heti, eli Alajoki kyseessä eikä Taulu. Puusiltapaikasta taaksepäin potentiaalisin ulosajopaikka on ehkä 200m ennen siltaa oleva vasen. Videolla näkyy vauhdikas oikea, jossa Pons hyppää sivuun, kun Airikkalan Nissan tulee. Tuo mahdollinen ulosajovasuri on siis juuri ennen tuota oikeaa. Siitä taaksepäin on pitkää suoraa ja 600 m päässä etuviistoristeys. Risteys on kuitenkin jo sen verran kaukana, että tuskin Pons sinne asti olisi lähtenyt juoksemaan. Katkenneen puun näkyessä, paikan ohi menee aika vauhdikkaasti auto, joten ei se miltään hitaalta risteyspaikalta näytä.Taisi olla kyseessä Taulun erikoiskoe.
No näköjään in-car löytyi sittenkin. Tässä ajetaan siis vastakkaiseen suuntaan. Kohdassa 0.55 tullaan puusillalle ja tuo epäilemäni ulosajopaikka näkyy kohdassa 1.06. Korkea maapenkka vasemmalla puolella tietä. Mielestäni aika samannäköinen maisema kuin se katkenneen puun kohta. Ja kun tuo paikka ajatellaan Jyskälä-84 ajosuunnasta, niin ihan potentiaalinen ulosajopaikka. Nypyltä taittuva vasen, josta Mouton on hyvinkin voinut hypätä väärällä linjalla ulos tuohon maapenkkaan/puuhun.Lopuksi näkyy vielä kuva katkenneesta puusta ja korkeasta maapenkasta. Jos olisi in-car-kuvaa tai googlen katunäkymää kyseiseltä tieltä, voisi paikan pystyä bongaamaan, mutta ei taida olla.
Hyvä bongaus! En ollut käsittänyt itse oikein millä pätkällä tämä ulosajo oli tapahtunut ja olin tätä sijoittanut jonnekin Kuhmoisten lenkille tms. en tiedä mistä syystä Mutta hyvä tietää, että ei siis siellä päinkään.No näköjään in-car löytyi sittenkin. Tässä ajetaan siis vastakkaiseen suuntaan. Kohdassa 0.55 tullaan puusillalle ja tuo epäilemäni ulosajopaikka näkyy kohdassa 1.06. Korkea maapenkka vasemmalla puolella tietä. Mielestäni aika samannäköinen maisema kuin se katkenneen puun kohta. Ja kun tuo paikka ajatellaan Jyskälä-84 ajosuunnasta, niin ihan potentiaalinen ulosajopaikka. Nypyltä taittuva vasen, josta Mouton on hyvinkin voinut hypätä väärällä linjalla ulos tuohon maapenkkaan/puuhun.
Onkohan varmaan sama paikka? Tuossa ylempänä olevassa videossa Mouton pysäyttää joko risteykseen tai muulle kouhtuullisen isolle ja selkeälle levikkeelle tuohon ennen siltaa. Sellaisen pitäisi näkyä tuossa incarissa siis oikealla heti sillan jälkeen mutta en osaa kyllä sellaista itse tuosta pongata. Ei tietenkään tarkoita ettei tuossa sellaista ole tai kohtaa voi olla muokattu jotenkin vuosien saatossa, mutta aika rannassa incarin perusteella tie kulkee, joten tuskin siinä ainakaan risteystä on ollut. Kun pysäyttää videot kohtaan 9.59 (Mouton) ja 0.58 (Incar) niin näkee miten erilainen tuo ulkokaarre on tuossa sillan kaiteenpään jälkeen... Voin hyvin olla ihan pihallakin mutta selkeitä erojakin kohdissa kuitenkin löytyy.No näköjään in-car löytyi sittenkin. Tässä ajetaan siis vastakkaiseen suuntaan. Kohdassa 0.55 tullaan puusillalle ja tuo epäilemäni ulosajopaikka näkyy kohdassa 1.06.
Onkohan varmaan sama paikka? Tuossa ylempänä olevassa videossa Mouton pysäyttää joko risteykseen tai muulle kouhtuullisen isolle ja selkeälle levikkeelle tuohon ennen siltaa. Sellaisen pitäisi näkyä tuossa incarissa siis oikealla heti sillan jälkeen mutta en osaa kyllä sellaista itse tuosta pongata. Ei tietenkään tarkoita ettei tuossa sellaista ole tai kohtaa voi olla muokattu jotenkin vuosien saatossa, mutta aika rannassa incarin perusteella tie kulkee, joten tuskin siinä ainakaan risteystä on ollut. Kun pysäyttää videot kohtaan 9.59 (Mouton) ja 0.58 (Incar) niin näkee miten erilainen tuo ulkokaarre on tuossa sillan kaiteenpään jälkeen... Voin hyvin olla ihan pihallakin mutta selkeitä erojakin kohdissa kuitenkin löytyy.