Syntymäpäivälahjaideoita

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Parin viikon päästä olisi sekä isän 50- että isoisän 75-vuotisjuhlat. Tässä nyt sitten olen lahjoja koettanut miettiä, mutta vähän on pää tyhjä. Kumpikaan ei oikein harrastakaan mitään (jollei maataloutta lasketa :rolleyes:), eikä varmaan oikeasti tarvitsekaan mitään siinä mielessä, kuin esimerkiksi ylioppilaaksi pääsevä (nimimerkillä itse muun muassa kattiloita ja mikron pyytänyt).

Yksi perinteinen lahjaidea, joka netissä vastaan tuli, oli joku parempi viski, konjakki tms. Mitään alkoholia ei näissä tapauksissa oikein kannata kannata ostaa. Isoisä ei juo kuin korkeintaan tervetuliasmaljan. Isä kyllä juo olutta, mutta sellaiset perinteisemmät lahjajuomat jäävät kotonani kyllä yleensä lähinnä pölyttymään. Tokihan sitä voisi ehkä joistain erikoisoluista koota lajitelman.

Mitäs kanssafoorumistit ovat saaneet tai antaneet pyöreitten vuosien johdosta?
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Monenlaista on tullut lahjaksi ostettua. Suosittelen lahjakorttia sellaiseen liikkeeseen/paikkaan/ravintolaan/kohteeseen/jne., joihin tiedät kortin saajalla olevan kiinnostusta.

Kortilla voit antaa pukineen, matkan, lehden, illallisen, teatteriesityksen, elokuvan, viskin, jne..., jne...
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Ekana tulisi mieleen jokin harraste-esine, vaikkapa tennismaila. Tai sitten jotain käytännöllistä, kuten vaikkapa kattiloita tai mikro. Tai kenties alkoholia? Vaikkapa viskipullo?

Näillä minä lähtisin peliä rakentamaan omasta päädystä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Lähipiirissä on suosittu isojen pyöreiden täyttyessä ulkomaan matkaa. Jos sellainen ei sovi niin ehkä sopiva lahja vois olla vaikkapa keppi.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tuo erikoisolutkokoema ei ole huono idea, itse toteutin vastaavan viime isänpäivänä. Esim joku 10 olutta 5 eri maasta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Joku lehden vuosikerta tai sitten hieronta.

Liput konserttiin/teatteriin...?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Itse ostin isälle 50v lahjaksi deaktivoidun pystykorvan. Siis kiväärin, en oikeaa koiraa. Kovin oli tohkeissaan. Siis isä, ei kivääri.
60v lahjaksi ajattelin ostaa lahjakortin thaihierontaan.
Siinä iässä happyending voi jo saada ihan uuden merkityksen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Itse ostin isälle 50v lahjaksi deaktivoidun pystykorvan. Siis kiväärin, en oikeaa koiraa. Kovin oli tohkeissaan. Siis isä, ei kivääri.
60v lahjaksi ajattelin ostaa lahjakortin thaihierontaan.
Siinä iässä happyending voi jo saada ihan uuden merkityksen.
:D

Deaktivoitu pystykorva (koira). Se vasta olisikin jotain.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Itse ostin isälle 50v lahjaksi deaktivoidun pystykorvan. Siis kiväärin, en oikeaa koiraa. Kovin oli tohkeissaan. Siis isä, ei kivääri.
60v lahjaksi ajattelin ostaa lahjakortin thaihierontaan.
Siinä iässä happyending voi jo saada ihan uuden merkityksen.
Sul oli lähes sama idea kun mulla. Ostin isälle 60-vuotislahjaksi GPS-laitteen.
...
Nyt kun ton noin kirjoitettuna näkee, niin aika erilainenhan tuo idea taisi olla.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Mites joku maatalouteen tai sen historiaan liittyvä kirja? Komeita historiaopuksia löytyy alalta kuin alalta, ja ovat mukavan nostalgisiakin.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Mites joku maatalouteen tai sen historiaan liittyvä kirja? Komeita historiaopuksia löytyy alalta kuin alalta, ja ovat mukavan nostalgisiakin.
Voisi ehkä olla.

Papalle annoin viime vuonna joksikin lahjaksi (olisiko ollut isän- tai syntymäpäivä) semmoisen traktorihistoriakirjan. Kyllä se sitä vissiin ihan lueskelikin.
Noin yleisesti tuntuu välillä, että eniten selaillaan niitä vuosikymmeniä vanhoja maatilakirjoja, joitten pohjata tätäkin on tehty. :p Voisi ehkä tarkistaa, puuttuuko noista sarjoista joku.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Liput konserttiin/teatteriin...?
Isälle ainakin on ihan tarpeeksi tuskaa jo, kun joutuu meijerin porukoitten kanssa kerran vuodessa jossain teatterissa käymään. :rolleyes: Meidän (Pusulan maamiesseuran) kesäteatterihömpötyksiä se on joinain vuosina tainnut suostua katsomaan.

Isoisä on vähän kultturellimpi tapaus, isovanhempieni kanssa olen useampaankin kertaan tainnut teatterissa olla. Hankalaa vain on, että isoäiti ei oikein ole enää siinä kunnossa, että lähtisi mihinkään, mutta ei myöskään halua, että jää yksin (tai jonkun muun kuin isoisän kanssa) kotiin. :(
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Osta kummallekin dildo, lahjoista riittää puhetta vuositolkulla.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Mitäs kanssafoorumistit ovat saaneet tai antaneet pyöreitten vuosien johdosta?

Annettiin juuri sukulaismiehelle, joka 60v täytti, 60 erillaista olutta ja olutkirja.

Se voisi toimia tässä tapauksessa, joskin ehkä oluita tarvitaan vain 50.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Mites joku maatalouteen tai sen historiaan liittyvä kirja? Komeita historiaopuksia löytyy alalta kuin alalta, ja ovat mukavan nostalgisiakin.
Voisi ehkä olla.

Papalle annoin viime vuonna joksikin lahjaksi (olisiko ollut isän- tai syntymäpäivä) semmoisen traktorihistoriakirjan. Kyllä se sitä vissiin ihan lueskelikin.
Noin yleisesti tuntuu välillä, että eniten selaillaan niitä vuosikymmeniä vanhoja maatilakirjoja, joitten pohjata tätäkin on tehty. :p Voisi ehkä tarkistaa, puuttuuko noista sarjoista joku.
Jopas ollaan samoissa ajatuksissa. Meinasin jo kirjoittaa oman ehdotukseni ennen kuin olin lukenut muiden ehdotuksia.

Olisiko aikaa, innostusta, kannatusta sellaisella ajatuksella, että keräisit isällesi ja isoisällesi nettilähteistä ja muualta omat henkilökohtaiset historiankirjat. Jos/kun maalaishenkisiä ovat, niin voisipa kiinnostaa vaikka se, miten heidän kymmenvuosinaan asiat ovat muuttuneet. Millaista maanviljelys, koneet yms. oli silloin, kun he ovat syntyneet ja miten se on aina 10 vuodessa muuttunut. Jokaisen 10 vuoden synttärin kohdalle voisit laittaa ko. ajan mukaisen sankarin kuvan ja kirjoitella myös maan historiaa: kuka oli pressa, pääministeri, mikä eduskunnan koostumus (valtasuhteet). Tietysti tärkeät perhetapahtumat mukaan. Minusta olisi mukava tehdä tuollaista, mutta oma isä ei ole enää näkemässä.
 
Ylös