Syyssää 2013

Olipas harvinaisen vittumainen keli pyöräillä.

Ajon aikanakin sai potkiskella oksanpätkiä pois etulokasuojan ja renkaan välistä.

Itelläkin tipahti juoksussa kilometrivauhti 2 minsaa, kun puskin vastatuuleen. Takaspäin tuli 'vähän' keveämmin.:o

Melkoisen heijaavaa on bussikyyti sivutuulessa. Onneks moottoritiellä on tilaa heijailla.

Katselin, että pahin olisi jo ohi ja suuntasin kävellen kohti kauppaa. Kovinkaan pitkälle en päässyt kun päähän pätkähti keppi ja takista sisään syksyisten lehtien kokoelma.

Näin lähellä Benidormia tullut lunta! :eek: Benidorm tästä mun paikasta ehkä tollanen 100 km päässä.

1468775_644737762245361_161772743_n.jpg

Täällä Lahdessa syyssää on ainakin aivan perseestä.

Tämä on aina niitä säitä joita päätä pyöritellen muistelen kun joku valittaa kesällä 30+ -asteen lämmössä, että on liian kuuma.

Olipahan sähköt tunnin kateissa, vaikka pahin myräkkä vaikutti jo olevan ohi niitten kadotessa. Toivottavasti tulee vielä katuvalotkin takasin tän illan aikana, on muuten iltakävely melko pimeetä puuhaa.

IS:n mukaan Hilda-Eino oli vuosisadan kolmanneksi rajuin myrsky. Edellä vain Hannu ja Kerttu. Kyllä tämä melkoinen lehmänhenkäys oli verrattuna rajuihin tyttöihin Astaan ja Veeraan, vaikka nyt oli lähes koko kunta pimeänä hetken verran.

IS:n mukaan Hilda-Eino oli vuosisadan kolmanneksi rajuin myrsky. Edellä vain Hannu ja Kerttu. Kyllä tämä melkoinen lehmänhenkäys oli verrattuna rajuihin tyttöihin Astaan ja Veeraan, vaikka nyt oli lähes koko kunta pimeänä hetken verran.

Ei se siellä suunnalla tainnut kovin puhista nyt.

Mitä minä päivällä katselin myrskyn täällä aiheuttamia tuhoja niin en nähnyt kuin yhden kaatuneen puun, mutta kauempana kodistani on varmuudella kaatunut enemmänkin puita, koska uutisten mukaan ainakin junaradalle oli kaatunut puita.

Jaahas, täällä on valotolppiakin katkennut. Hautuumaalle kupsahtanut puitakin. Hirven ammuntalava nurin. Miten helvetissä mä pysyin pystyssä eilen lenkillä?:D

Sen verran tuuli eilen, että piti käydä sivutuulilaskuja katsomassa. Ihan hyviä yhden pyörän osumia ja pomppuja.

Ei se siellä suunnalla tainnut kovin puhista nyt.

Kyllä Etelä-Karjala sai osansa ja tämä koillinen kolkka näytti olleen keskellä pahinta. Anoppi sai melkein puun autonsa päälle ajellessaan. Täällä on ylimääräpuut jo kaatuneet aiemmissa myrskyissä ja ehkä vähän on opittu aiemmasta.

Jaahas, täällä on valotolppiakin katkennut. Hautuumaalle kupsahtanut puitakin. Hirven ammuntalava nurin. Miten helvetissä mä pysyin pystyssä eilen lenkillä?:D
Ihan hyvin :o

Joskus pitäisi päästä kokeilemaan vasta- tai myötätuulivetoja 20m/s kelissä..