(T)ulostin

Thunder

Vihan aiheuttaja
Tulostimissa riippuu hyvin paljon siitä, että miten usein haluaa tulostaa ulos tekstejä ja jos edes valokuvina.

Itse tulostelen siinä vuoden aikana ehkä 2000-3000 tulostusta, enimmäkseen tekstiä ja sitten muuta karttakuva- tai valokuvatulosteita, järkevin on silloin mustavalkolaser, jos valokuvalla ei ole värillä mitään merkitystä. Omistan HP LaserJet 6L -tulostimen, laserin täyttökitti maksaa vaan jotain 70 euroa ja samalla pullolla saa täytettyä patruunan uudelleen n. 3 kertaa joten tulostusta tulee jo 5000-8000 kpl.

Nyt värilaser on tullut ajankohtaiseksi, Samsung CPL-510 verkkokortilla varustettuna olisi minulle hyödyllinen jotain hintaan 250 euroa, kaikki hyvät herkut siinä laitteessa, miinuksena on sen koko ja paino mutta kestävä laite kuitenkin.

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
McRäkä sanoi:
Ehkä se on sitten jompikumpi noista:

Canon LBP2900 n. 90€

tai

HP LaserJet 1018 n. 100€
Itse pähkäilin juurikin noiden kahden välillä. Päädyin kuitenkin Canoniin, sillä isälläni on tuon HP:n vanhempi malli, ja XP-ajureiden kanssa on ollut taistelua. Itsekin olen joskus käynyt niiden kanssa tappelemassa.

Canonin valintaa tietty vahvisti myös se että isälläni oli ennen HP:tä Canon ja se toimi todella pitkään ennen kuin lakkasi pelaamasta.

Anttilasta saa muistaakseni tuon HP:n 90€ alehintaan jos siihen päätyy.

McRäkä

Banned
Juu tänään kävin paikallisesta hakemassa ton Canonin. Ajureiden asennus ei onnistunut ihan heittämällä, mutta alle puolen tunnin taistelu kaikkine buuttauksineen ja fyysinen asennus mukaanlukien homma oli. Ainakin nopeasti tuo lykkii sivuja ulos mustesuihkuun verrattuna. :thumbup:

Thunder

Vihan aiheuttaja
HP Laser 6L:n omistaneena arvostan enemmän värilaseria, kun se täyttää tarpeen ja hyvän investoinnin. Yhdistyksellä on tulostettuna helvetin monta jäsenlehtiä väritettynä ja se on tuonnut vielä enemmän jäseniä perille. Täyttövärikitti ei ole aiheuttanut ongelmia yhtään mitään. Kyselin asiasta yhdistyksen nykyiseltä johtokunnalta.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Canon LBP2900 tuli hankittua tuossa vajaa pari kuukautta sitten ja ihan passelilta vaikuttaisi minun käyttööni. Toiminta on juuri sitä mitä toivoin ja hinta oli varsin alhainen. Jauhesäiliö/rumpu -komponenttikaan ei kovin pahasti maksa (tämä tietenkin tuli etukäteen selvitettyä).

Printtauksen alkamiseen ei turhan pitkään mene aikaa ja sivusyöttöluukkuunkin voi laittaa useamman paperin kerrallaan, A5-kokoisia osoitelappuja kun joutuu tulostelemaan aika paljon niin on kätevää kun ei tarvitse yksitellen niitä syötellä. Tuo ominaisuus tosin ehkä on useimmissa muissakin malleissa, vertasin tässä vain edelliseen printteriini.

Paperisäiliö voisi tietenkin enemmänkin vetää ja tuohon kompaktiin toimistoratkaisuun tietenkin liittyy se, että paperit on näkyvissä ja teline keräilee pölyä tasaiseen tahtiin. Eipä tuo pöly ehdi sinänsä itse papereihin kerääntymään johtuen siitä että laite on ahkerassa käytössä.

Käyttöikä on tietenkin vielä pimennossa, siltä osin voi vain toivoa parasta.