Taavi ja mestaruushaaveet

Mustaerkki

Well-known member
Liittynyt
18.9.2003
Viestit
325
Sijainti
Jumalan selän takaa
Tuon kisan jälkeen meno ei ollut kovin riehakasta palkintopallilla. Oli selvästi nähtävissä, että väärä McLaren-mies voitti. :D

<small>[ 08-11-2003, 20:40: Message edited by: Mustaerkki ]</small>
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
ONNEKSI Irvine ei voittanut mestaruutta. Miehelle lahjoitettiin tallikaverin kustannuksella kaikki mahdolliset pisteet. Irvine ei olisi edes voittanut kuin kaksi kisaa omin avuin tuolla kaudella.

Mika taas joutui taistelemaan kynsin ja hampain kaikista voitoistaan ja mitä tallikaveri tekee? Puskee Mikan pihalle radalta ja syö Mikan pisteitä, kun mestaruustaistelu on kriittisessä vaiheessa. McLarenin kisapolitiikka on toki kunnioitettavaa, mutta Ferrarin "ykköskuski ensin"-politiikka ottaa juuri sen takia pattiin niin vietävästi.

Irvinen mestaruudelle olisivat harakatkin nauraneet. Vauhdin puolesta Mika ja Eddie olivat aivan eri planeetoilta.

Meni hieman off topiciksi... Tiedetään... :)

<small>[ 08-11-2003, 21:10: Message edited by: Karpow ]</small>
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
David Coulthard on kyllä osoittanut, että vauhtia riittää hyvänä päivänä. Alkukaudesta mies pyyhki Räikkösellä seiniä nopeudessa ja ajoi kovia kilpailuja. Miehellä tuppaa vain tuo keskittyminen herpaantumaan alkukauden jälkeen ja niin kävi tänäkin vuonna. Tuntuu siltä, että Davidin henkinen kantti ei kestä paria kolahdusta enempää. Malesian ja Brasilian epäonnistumiset söivät miestä paljon ja usko taisi lopahtaa siihen - sääli.

No ehkä ensi vuonna....Sehän on Coulthardin tuotemerkki.
 

Riikka

Banned
Liittynyt
29.10.2003
Viestit
815
JJ7:
Riikka:
Sanokaapas minulle, että miksi ihmeessä Ron Dennis ja kumppanukset olisi niin tyhmiä, että pitäisivät tallissaan kuljettajaa, joka on niin huono, ettei koskaan pääsisi terävimpään kärkeen eli taistelemaan mestaruudesta?
Mietipä sitä.. wink
Yritin miettiä, mutta en millään kyennyt saamaan aikaiseksi tyydyttävää vastausta.

Joten ole hyvä, ja kerro oikea vastaus, jos sinä kerran teidät!
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Onhan Coulthardia kehuttu hyväksi testaajaksi ja mies - vaikka hitaampi olisikin - ei tee pahemmin virheitä kilpailujen aikana. Hän tuo yleensä auton maaliin ja saalistaa pisteen pari. Tämä on ollut otollista Mclarenille kun otetaan huomioon, että auton luotettavuus ja nopeus ei ole ollut aivan kohdallaan viimeisten 3-vuoden aikana. Tällöin nämä sarjajyrät nousevat esiin ja pelastavat sen mikä pelastettavissa on.

Esim. Häkkisen motivaatio ei enään kestänyt Mclarenin huonoa suorituskykyä (perhe tähän lisättynä) mutta Coulthard paahtaa vuodesta toiseen vaikka menestystä ei liiemmälti ole tullut. En muista, että mies olisi turhautunut pidemmäksi aikaa juuri ollenkaan.

Ja kyllähän David hyvänä päivänä nopea on. Ne hyvät päivät tuntuvat olevan vaan yhtä harvassa kuin Barrichellolla. No kuten sanoin, ehkä ensi vuonna....
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Riikka:
Sanokaapas minulle, että miksi ihmeessä Ron Dennis ja kumppanukset olisi niin tyhmiä, että pitäisivät tallissaan kuljettajaa, joka on niin huono, ettei koskaan pääsisi terävimpään kärkeen eli taistelemaan mestaruudesta?
koska aina tarvitaan kakkoskuskikin, ja tosiasiassa DC on kakkoskuskina hyvä, mut MM voittajaksi siitä en usko... DC aikana Mika on ollut auton ollessa nopea huom. nopeampi&varmempi kuski, samaa linjaa jatkaa nyt Kimi... hyviä kakkoskuskeja on harvassa, turhaan siitä luovuttais... toisaalta, pari viime kautta DCllä on ollut aika huonoja, joten saattaa tulla vaihto kohta montoyaan :)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Suurimpana syynä Davidin jatkoon lienee se, että DC:n pitäessään Ron tietää, mitä saa. Supertähtiä ei ole vapaana, eikä sellaiselle ole tarvettakaan, joten miksi ihmeessä vaihtaa? Jonkun Fisichellan tahi Webberin sisäänajaminen tiimiin ottaisi oman aikansa, toisaalta taas heitä Ron ei aivan yhtä hyvin tunne. Jatkuvuuden säilyttäminen on kuitenkin tuloksia halutessa varsin tärkeää, kuten historiakin osoittaa.

Toinen syy on toki Ison-Britannian passi, joka on ykkösissä lahjakkuustekija hieman samaan tyyliin kuin pituus tai oikeammin lyhyys, ensimmäisellä on tietty yleensä enemmän vaikutusta tallipaikan säilymiseen kuin kierrosaikoihin. On myös hyvä muistaa, ettei kumpikaan ominaisuus yksinään takaa tallipaikkaa (Lyhyenlännät sumujen saaren miehet ovatkin sitten jo vallan vahvoilla).

<small>[ 09-11-2003, 02:43: Message edited by: Bobakki ]</small>
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Kolmas syy on, että viimeisimpiä vempaimia ajaneena Davidiä ei haluttaisi nähdä niitä naapuritallissa selostamassa.

Tämä on yleinen kynnys kun jo seuraavan vuoden suunnitelmia ruvetaan työsuhteessa parhaillaan olevien kanssa testaamaan. Nämä vaihtopäätökset tulisi saada tapetille jo ennen em ratkaisevia vaiheita jolloin pois laskettava kuski ei jatkossa ole enää niin tiiviisti kehitys- ja testityössä mukana.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Davidin puolustukseksi täytyy kyllä sanoa, että mies on kuitenkin toiseksi eniten GP-voittoja tilillällään ajavista kuskeista. Tosin, kun on ajanut koko uransa huipputallissa, niitä pitääkin olla vähintään sen verran kuin Davidilla niitä nyt on. Ja tietysti voidaan aina keskustella siitä, oliko McLaren kaudella 95 huipputallin tittelin veroinen... :rolleyes:

<small>[ 09-11-2003, 14:51: Message edited by: Karpow ]</small>
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Karpow:
Ja tietysti voidaan aina keskustella siitä, oliko McLaren kausilla 95-96 huipputallin tillelin veroinen... :rolleyes:
varsinkin kun vuonna 1995 david ajoi williamsilla :)
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
Juuh, tässähän näitä perusteluja tulikin, ei kai näihin enää mitään tarvitse lisätä.. wink

Faktahan on, että West McLaren-Mercedeksellä on palveluksessaan kaksi(2) kilpakuljettajaa, ja kun vain yksi voi voittaa maailmanmestaruuden, ei kakkoskuljettajan välttämättä tarvitse olla moiseen temppuun kykenevä..

Asia erikseen onkin, jos tallin ykköskuljettajalle (tässä tapauksessa Kimi Räikkönen) sattuu jotakin, talli on pulassa. Tämäkin koskee lähes kaikkia tiimejä, kuinka moni tosissaan uskoisi Barrichellon, R.Schumacherin tai vaikkapa Jarno Trullin mestaruuteen..?
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
JJ7:
Juuh, tässähän näitä perusteluja tulikin, ei kai näihin enää mitään tarvitse lisätä.. wink

Faktahan on, että West McLaren-Mercedeksellä on palveluksessaan kaksi(2) kilpakuljettajaa, ja kun vain yksi voi voittaa maailmanmestaruuden, ei kakkoskuljettajan välttämättä tarvitse olla moiseen temppuun kykenevä..

Asia erikseen onkin, jos tallin ykköskuljettajalle (tässä tapauksessa Kimi Räikkönen) sattuu jotakin, talli on pulassa. Tämäkin koskee lähes kaikkia tiimejä, kuinka moni tosissaan uskoisi Barrichellon, R.Schumacherin tai vaikkapa Jarno Trullin mestaruuteen..?
Elikkä Kimi on matkalla mestaruuteen samoilla halveksittavilla keinoilla joilla suuri punainen saatana on voittonsa saavuttanut.

:D :D :D
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ilmari:
Elikkä Kimi on matkalla mestaruuteen samoilla halveksittavilla keinoilla joilla suuri punainen saatana on voittonsa saavuttanut.

:D :D :D
Tuon Span kisa 1999 on esimerkki siitä että ehkä ei kuitenkaan.. :p
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
"Hyvä kakkoskuski" määritelmä kuulostaa minusta typerältä. Tottakai koko McLaren-tallille olisi parempi, jos Coulthardin tilalla ajaisi vaikkapa Iso-Schumi. Tallikaverusten erot olisivat pienemmät -> enemmän pisteitä tallille!
 
Ylös