Tärkein juhlapäivä?

Tärkein juhlapäivä

• Äänestäjiä yhteensä
    26

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Noista ehdotetuista vaihtoehdoista itsenäisyyspäivä on minulle tärkein. Ilman Suomen itsenäisyyttä moni asia olisi todennäköisesti toisin meillä kaikilla.

Joulu on arvokas juhlapäivä, mutta se on tavallaan itsestäänselvyys, samoin juhannus. Itsenäisyys ei sitä ole.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Kerrankin Azizin kanssa samaa mieltä!:eek:

Vittu, itsenäisyyspäivää ei vietetä missään niin kuppasesti kuin Suomessa.:nope:

Kerma ja kultahampaat on pukujuhlissa pokkuroimassa ja smailailemassa kameralle, ja kertoo oksettavia kommentteja itsenäisyydestä.:yuck:

Rahvas kattoo tuntikausia sitten tätä shouta tv:n kautta. Ja synkistelee kyntteli ikkunalaudalla tai perseessä.:rolleyes:
Sehän on ihan mitä siintä ite tekee. Myönnettäköön ettei itsenäisyyspäivä ole Suomessa karnevaali, mutta tarviiko sen ollakaan. Itselle itsenäisyyspäivälle riittää kun käy asettamassa kynttilän Vapaudenpatsaalle ja käy tervehtimässä sankarihautoja. Loput on vain kiitollisuutta niille joiden ansiosta mie ylipäänsä olen olemassa, niille joita ei enää ole ja niille jotka vielä ovat.

Ei kaiken tarvitse noudattaa virallista ja/tai vakiintuutta kaavaa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Noista ehdotetuista vaihtoehdoista itsenäisyyspäivä on minulle tärkein. Ilman Suomen itsenäisyyttä moni asia olisi todennäköisesti toisin meillä kaikilla.
Joulu on arvokas juhlapäivä, mutta se on tavallaan itsestäänselvyys, samoin juhannus. Itsenäisyys ei sitä ole.
Niinjuu-joo-totanoin jos miettii juhlapäivän tärkeyttä nimenomaisesti perusteiltaan, niin silloin noin.
Mutta jos miettii tätä juhlapäivää juhlapäivänä juhlapäivien joukossa irrottaen sen historiastaan ja kyseenalaistamatta ko. juhlapäivän syntyyn johtaneiden historian tapahtumien tärkeyttä, niin silloin henk.koht. valinta osuu tod.näk. muualle.

Koska nuo juhlapäivät eivät näyttele elämässäni merkittävää roolia lain, vastaankin monien lasten puolesta notta joulu.

Viimeksi muokattu: