taksipolli

Käytätkö taksia


  • Äänestäjiä yhteensä
    30
  • Äänestys suljettu. .

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
lähinnä siis matkoilla
 
Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11213
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Tällä vuosituhannella taksilla kai kaksi kyytiä Helsingissä&Vantaalla, viitisen kertaa Manhattanilla, kaks Bukarestissa, yks Melbournessa, yks Tallinnassa ja erinäisiä pimeillä takseilla Pietarissa. Jos enempi, niin unohduksen yössä ulkomailla.
Noissa kaikissa ollut se kokonaistaloudellisin vaihtoehto.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26881
Joskus ensimmäisillä reissuilla olin arempi muiden kulkuneuvojen käytössä niin tuli valittua se helpoin eli taksi (Lontoossa ja New Yorkissa). Viime vuosina ainoastaan Arabiemiraateissa ajelin taksilla useaan otteeseen, kun oli niin halpaa. Sieltä tullessa jatkoin porvarilinjalla ja hurautin linja-autoasemalta kotiinkin taksilla...tuli sitten muistutus Suomen taksihinnoista. Lisäksi pari vuotta sitten tulin Pirkkalan lentokentältä kotiin taksilla, kun ei bussit kulkenu enää niin myöhään. Sain hinnan sovittua muistaakseni 70 euroon ja päätin jatkossa tutkailla vähän tarkemmin bussiaikatauluja ennen reissun varaamista...
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Raha ratkaisee. Siis edullisuus yleensä kriteerinä valintaan. Käytännöllisyys myös tietty vaikuttaa.

Toistaiseksi tullut taksiteltua Rostockissa, Tallinnassa, Tukholmassa, Hannoverissa, Pariisissa, Lontoossa ja New Yorkissa.

Kotomaassakin tietty silloin tällöin (ei ole kyllä kovin edullista pienellä kuormalla).
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Hanoissa oli kätevää mennä taksilla, kun tunnisti aina ne luotettavat firmat. Sillon ei myöskään päässy innokkaat krääsämyyjät tai riksakuskit iholle.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Olen varsin laiska kännitarpoja ja tilaan yleensä taksin, jos vain tiedän missä olen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olen varsin laiska kännitarpoja ja tilaan yleensä taksin, jos vain tiedän missä olen.
Kerran kännitarvoin oudossa paikassa (Raisiossa) ja pelastin taksilla itseni Turkuun. Katukyltistä vaan osoite ja soitto taksikeskukseen.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kyllähän se menee siihen, että käytän taksia silloin kun se on käytännöllisin vaihtoehto, mikä tahtoo sanoa sen, etten itse ole ajokunnossa. Yrittäjää (käytännössä sekä renki että isäntä ovat yrittäjiä yhtä lailla) suosisi periaatteessa mielellään useammin muutenkin.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Tämä toikki on kyllä nerokas. Tuossa toisaalla vertailtiin elämyksiä siitä miten kannattaa matkustaa matkalaukun kanssa pisteestä a pisteeseen b. Tuo oli tuolla verhottu matkaan pisteestä a pisteeseen lentokenttä. Minulle ei tuossa auennut, että mitä merkitystä oli sillä mihin matkustettiin matkalaukun kanssa. Osa oli ehdottomasti junan kannalla ja osa vannoi bussin nimeen.

Tämä toikki on yhtä vauhdikas.

Seuraavaksi kannattaa varmaan pohtia miten haetaan lehti 30 metrin päästä postilaatikolta :thumbup:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Aika harvoin tulee otettua taksi, viime kerrasta on tosin alle vuorokausi kun sosiaalisen paineen vuoksi piti hypätä mukaan.
 
Ylös