Mikkonen
Well-known member
- Liittynyt
- 29.12.2006
- Viestit
- 658
Spekulointia tallien välisistä voimasuhteista. Kauden edetessä on mielenkiintoista nähdä, pystyykö mm. BMW ja McLaren jatkamaan suhteellisen kilpailukykynsä kasvattamista - näin on ainakin toistaiseksi kauden alkuvaiheissa tapahtunut.
Alla on lähtökohta keskustelulle, joka perustuu omiin havaintoihini todellisuudesta, eli ei ole todellisuus, vaan havaintoja siitä. Y-akselilla on luotettavuus kilpailussa, X-akselilla nopeus kilpailussa - kilpailukyky rakentuu näistä kahdesta. Kuvan mukaan Ferrari on niukasti nopein talli, mutta McLaren (ja myös Renault) ovat olleet hiukan luotettavampia. Red Bullilla löytyy jonkin verran nopeutta vahvasti haastamaan Hondaa, jopa Williamsia, mutta luotettavuus on ollut surkea.
Kuvan nuolet kuvaavat kehityssuuntaa tai viimeistä kehitysaskelta. Sininen nuoli on positiivinen, oranssi neutraali ja punainen negatiivinen. BMW ja McLaren ovat ainoat tallit, jotka ovat pystyneet selvästi nostamaan omaa suhteellista kilpailukykyään Australiasta lähtien. Ferrari on kenties edennyt hieman luotettavuuskysymyksissä, mutta nopeus on laskenut suhteessa pahimpiin kilpailijoihin. Renaultilla luotettavuus on pysynyt hyvällä tasolla, mutta nopeudessa on ehkä tultu selvästikin taakse päin avauskisan jälkeen.
Mitä muuttaisit tällä hetkellä ja miksi? Mitä tallia pitäisi nostaa/laskea ja kuinka paljon? Perustele kommenttisi. Koettua luotettavuutta voi laskea/nostaa myös kilpailun ulkopuolella, kuten harjoituksissa ja aika-ajossa, sattuvat tapahtumat.
Alla on lähtökohta keskustelulle, joka perustuu omiin havaintoihini todellisuudesta, eli ei ole todellisuus, vaan havaintoja siitä. Y-akselilla on luotettavuus kilpailussa, X-akselilla nopeus kilpailussa - kilpailukyky rakentuu näistä kahdesta. Kuvan mukaan Ferrari on niukasti nopein talli, mutta McLaren (ja myös Renault) ovat olleet hiukan luotettavampia. Red Bullilla löytyy jonkin verran nopeutta vahvasti haastamaan Hondaa, jopa Williamsia, mutta luotettavuus on ollut surkea.
Kuvan nuolet kuvaavat kehityssuuntaa tai viimeistä kehitysaskelta. Sininen nuoli on positiivinen, oranssi neutraali ja punainen negatiivinen. BMW ja McLaren ovat ainoat tallit, jotka ovat pystyneet selvästi nostamaan omaa suhteellista kilpailukykyään Australiasta lähtien. Ferrari on kenties edennyt hieman luotettavuuskysymyksissä, mutta nopeus on laskenut suhteessa pahimpiin kilpailijoihin. Renaultilla luotettavuus on pysynyt hyvällä tasolla, mutta nopeudessa on ehkä tultu selvästikin taakse päin avauskisan jälkeen.
Mitä muuttaisit tällä hetkellä ja miksi? Mitä tallia pitäisi nostaa/laskea ja kuinka paljon? Perustele kommenttisi. Koettua luotettavuutta voi laskea/nostaa myös kilpailun ulkopuolella, kuten harjoituksissa ja aika-ajossa, sattuvat tapahtumat.
Viimeksi muokattu: