eiän Itvallassa ollut tallimääräystä, vaan talli näki telemetriasta että Irvinellä oli autossa vikaa (muistaakseni jarruvikaa), pyysi eddietä hidastamaan hieman.... sitten kun maikkeli meni ohi ni sai taas painaa ku jarrutki oli taas kondiksessa winkmarkoj:
Jostain syystä pmv, ja muutkin, ovat unohtaneet tämän nykyisen tallimääräysten närästyksen alun. Tai ainakin itse katson sen alkaneen vuodesta -98, kun McLaren käytti tallimääräystä ensimmäisessä kilpailussa ja FIA tuon episodin jälkeen kielsi moisen toiminnan. Myöhemmin kaudella kun Irvine päästi Itävallassa Sumin ohitseen, niin moinen sääntö peruttiin. Tai ainakin sitä fiksattiin siihen malliin, ettei se tuota tapahtumaa koskenut.
On se vaan sellanen linjaton ihme höpönassu toi FIA.
Häkkinen & Coulthard Jerez 1997Felix:
Kai nyt oikeitakin esimerkkejä tallimääräyksistä löytyy ettei tarvitse ihan tällaisiin tyytyä wink
En kyllä muista tuollaista mutta lienee ollut joko kolmanneksi viimeisestä kisasta alkaen tai sitten vasta Suzukasta jossa mestaruus jo ratkesi vaikka Malesia oli vielä ajamatta. No jos on totta niin tuohan ei ole perustunut mihinkään sääntöihin eikä tuolla ainakaan mitään vaikutusta muistaakseni ollut kun muistelee Mazzacanen peippailua Mikan edessä Indyssä.Felix:
Ehkäpä kaikkein räikein "tallimääräys" annettiin kuitenkin FIAn toimesta vuonna 2000 jolloin ennen kahta viimeistä kilpailua muita kuljettajia käskettiin olla "hidastamatta" Mikan ja Michaelin vauhtia vaikka kuljettaja olisi ollut kilpailussa heidän edellään(mikäli olisivat lähdössä tai varikkokäyntien aikana päässeet heidän ohitseen)...