Just näin! Kyllähän Kimi on pärjännyt huomattavasti paremmin tuossa tallin sisäisessä vertailussa. Uskoisin Kimin olevan vielä vahvempi ensi kaudella kun auto on tullut tutuksi.serial sanoi:No jos puhutaan siitä että Alonso voittaisi Räikkösen tullessaan ferrarille ja tieto pohjautuisi vain tallikaverivertailuun niin siinä mielessähän Alonson vastus Kimille olisi olematon. Alonso hävinnyt muutamaan otteeseen radalla tulokaskuski Hamiltonille ja kun on ainoastaan 3 kisaa ajamatta kaudesta niin ei ole vieläkään päässyt hänestä ohi (vaikka hyvän nousun on tehnytkin viime kisojen aikana). Kimi sentään johtaa pisteissä henkilöä jolla on jo useampi vuosi kokemusta tallista ja henkilöä joka tarjosi myös Schumille vastuksen.
Voi vaan kysyä että onko Alonso sitten ollut niin suveneeri kun häneltä odotettiinkin ?
Hetkinen ja seis. MM-tilanne on seuraava; 1. Hamilton 2. Alonso 3. Räikkönen 4. Massa.reason sanoi:Sen takia Ferrari tod.näk. Alonson haluaakin, kun Kimi ei ollutkaan niin suvereeni kuin piti olla. Osakkeet putoo nopeesti ykkösissä. Lisäks Lonson markkinointiarvo on paljon isompi kuin Kimin, ihan vaan sen vuoksi että Kimi tulee niin pienestä maasta....siis väkiluvultaan pienestä.
Puhumattakaan Phillip Morriksen intresseistä saada talliin huippukaksikko. Viimekaudella huhuttiin että olivat jo silloin halukkaita Schumi-Räikkönen kaksikkoon älyttömillä palkoilla. Näkyvyyttä tulee niin paljon.WebSlave sanoi:Taitaa Ferrarikuskien palkat tulla suoraan sponsoreilta. Jos di Montezemolo soittaa Mubadalalle (omistaja Abu Dhabin hallinto), että kiinnostaisiko saada Alonsokin mannekiiniksi, niin luulisin, ettei siitä kirstusta vielä pohja alkaisi paistaa.
McLarenille jäisi edelleen Hamilton, Renault voisi rakentaa jälleen heikon kauden jälkeen loistavan auton, BMW-Sauber parantanut otteitaan männä vuosina ja aina on David, joka voi voittaa mestaruuden ainakin omissa haaveissaan.Mediaprofeetta sanoi:Tuskinpa Alonso ainakaan vielä ensi kaudeksi siirtyy Ferrarille. Todella yllättyisin jos mies suostuisi Kimin tallikaveriksi, mutta olisipa ainakin vuosikymmenien kovin talli kyseessä jos nämä kaksi sankaria ajaisivat samassa tiimissä. Ei tarvitsis pariin vuoteen muiden edes yrittää voittaa mestaruutta Ferrarin edessä.
Tosin jos siis Unkarin jälkeen Alonso ei enää ole antanut omia säätöjään Hamiltonin käyttöön, niin herää kysymys: oliko Hamiltonin alkukauden menestys osin myös Alonson huipputyön ansiota? Onhan Alonso ollut niskan päällä joka kisassa Unkarin jälkeen (tosin Turkissa huono lähtö meinasi pilata kisan). Myös esim. jo Silverstonessa kun Hamilton meni säätöjen kanssa pieleen, niin Alonso katosi horisonttiin. Hamiltonhan nimenomaan sanoi valinneensa erilaiset säädöt kuin Alonso, ja tämä kostautui kisassa.R.Rosset sanoi:Tässähän on nyt sitten vain kyse siitä kumpaa pidät parempana kuskina Hamiltonia vai Massaa. Itse en edelleenkään pidä Massaa juuri minään ja olen erittäin negatiivisesti yllättynyt, että Kimi ei ole murskannut häntä tällä kaudella. Hamiltonin sen sijaan uskon olevan tämän lajin seuraava supervaltias tyyliin Schumacher. Toki olisi Alonsonkin pitänyt jo lyödä Lewis tällä kaudella.
Räikkönen/Alonso kuskipari olisi toteutuessaan varmasti hyvin tasainen. Jonain päivänä Kimi olisi edelllä, toisena taas Fernando.
Toisaalta Alonsollahan on vaikeuksia rookie kuljettajankin kanssa niin ei luulis Kimillä olevan vaikeeta Fernandoa voittaa...reason sanoi:Kimillähän on vaikeuksia Massankin kanssa niin ei luulis Alonsolla olevan vaikeeta Kimiä voittaa...
Yksi asia mikä ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä, on se kuinka 90 % lajia seuraavista ihmisistä kuvittelee että jos kaksi parasta kuskia ajaa samassa tallissa, niin se on varmaa dominointia ala 1988.Mediaprofeetta sanoi:Ei tarvitsis pariin vuoteen muiden edes yrittää voittaa mestaruutta Ferrarin edessä.
Toisaalta onpahan sitä Maranellonkin suunnassa nähty näitä lamakausia, viimeisin pari vuotta sitten. Vaikka kuski(t) olisi kuinka kov(i)a, ei huipputulosta voi saada aikaan hitaalla kärryllä (vrt. pari kimin Laren-kautta)Mediaprofeetta sanoi:Tuskinpa Alonso ainakaan vielä ensi kaudeksi siirtyy Ferrarille. Todella yllättyisin jos mies suostuisi Kimin tallikaveriksi, mutta olisipa ainakin vuosikymmenien kovin talli kyseessä jos nämä kaksi sankaria ajaisivat samassa tiimissä. Ei tarvitsis pariin vuoteen muiden edes yrittää voittaa mestaruutta Ferrarin edessä.
Kyllähän se on aivan sama kuka siellä tallissa ajaa jos auto on hidas, epäluotettava ja vaikeasti ajettava.herb sanoi:Yksi asia mikä ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä, on se kuinka 90 % lajia seuraavista ihmisistä kuvittelee että jos kaksi parasta kuskia ajaa samassa tallissa, niin se on varmaa dominointia ala 1988.
Vihje: entäs jos Ferrari onkin hitaampi ja/tai epäluotettavampi kuin esim Mclaren?
Ei kai se totaalinen dominointi sitten yht´äkkiä olekaan niin selvää, vai onko?
Fisi mihikää tojolle mee...V12 sanoi:Ferrari: Kimi - Alonso
McLaren: Hämis - Nico
Rellu: Kovis - Pikee
Toyota: Trulli - Fisico/Massa
Williams: ?
Siinä tärkeimmät.
Valitsin tarkoituksella Mubadalan, koska Marlboroa yritetään kammeta ulos ykkösistä huolimatta sen pitkäaikaisesta sopimuksesta Ferrarin kanssa. Lisäksi Mubadala omistaa 5 % Ferrarista, joten palkka tulisi tavallaan talon sisältä.Banaani sanoi:Puhumattakaan Phillip Morriksen intresseistä saada talliin huippukaksikko. Viimekaudella huhuttiin että olivat jo silloin halukkaita Schumi-Räikkönen kaksikkoon älyttömillä palkoilla. Näkyvyyttä tulee niin paljon.
Vaikkei tuossa mikään väärin olekaan, niin se kuulostaa hieman hassulta kun puhutaan tallista, joka on mukana vasta toista vuotta.V12 sanoi:Kyllä BMW on tosiaan vuosi vuodelta tullut lähemmäksi kärkitalleja
Toisaalta, kun Hamilton ajoi Alonson säädöillä ja oli nopeampi, niin kai voi päätellä kumpi on nopeampi ylipäätään?Mediaprofeetta sanoi:Tosin jos siis Unkarin jälkeen Alonso ei enää ole antanut omia säätöjään Hamiltonin käyttöön, niin herää kysymys: oliko Hamiltonin alkukauden menestys osin myös Alonson huipputyön ansiota? Onhan Alonso ollut niskan päällä joka kisassa Unkarin jälkeen (tosin Turkissa huono lähtö meinasi pilata kisan). Myös esim. jo Silverstonessa kun Hamilton meni säätöjen kanssa pieleen, niin Alonso katosi horisonttiin. Hamiltonhan nimenomaan sanoi valinneensa erilaiset säädöt kuin Alonso, ja tämä kostautui kisassa.
Tallina ollut, mutta BMW toimi myös Williamsin voimalähteenä, siksi vuosi vuodelta.WebSlave sanoi:Vaikkei tuossa mikään väärin olekaan, niin se kuulostaa hieman hassulta kun puhutaan tallista, joka on mukana vasta toista vuotta.
Mikakin kopsasi Cuution setit ja pesi tällä lattiaa McLaren-vuosinaan. Näin ainakin David itse on haastatteluissa manannut.Jason Voorhees sanoi:Toisaalta, kun Hamilton ajoi Alonson säädöillä ja oli nopeampi, niin kai voi päätellä kumpi on nopeampi ylipäätään?
Williamsin kaudet 2004 ja 2005 eivät olleet missään suhteessa nousujohteisia vuoteen 2003 verrattuna. 2003 Montoya pelattiin politikoinnilla ulos mestaruustaistelusta toiseksi viimeisessä kisassa. Ilman Barrichellon aiheuttaman kolarin rangaistusta Schumi olisi ollut todella ahtaalla Suzukassa.V12 sanoi:Tallina ollut, mutta BMW toimi myös Williamsin voimalähteenä, siksi vuosi vuodelta.
Jos lasket Williams-BMW:n mukaan, niin sitten lauseesi lakkaa pitämästä paikkaansa. Vuosina 2004 ja 2005 se tippui kauemmas kärjestä. "BMW:n" sijoitukset (tallipisteissä):V12 sanoi:Tallina ollut, mutta BMW toimi myös Williamsin voimalähteenä, siksi vuosi vuodelta.