Talonsuunnittelukilpailu - Finaali

Kumpi vie?

• Pyryf - Kivitalo

Äänet: 19 52,8%
  • JPP - Psykotalo

Äänet: 17 47,2%

• Äänestäjiä yhteensä
    36
  • Äänestys suljettu. .

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Nyt on sitten finaalin aika. Finaaliin selvisi JPP:n Psykotalo ja Pyryn kivitalo (alkukierroksen voittajana). Nyt sitten olisi tarkoitus äänestää voittajaa, ja niitä perustelujakin olis tietty ihan kiva kuulla.

Kilpailijat:

Pyryf - Kivitalo Kuvat
Pyryf sanoi:
Kuva 1
280m2 Kivitalo jossain etelän lämmössä. Luntahan siellä ei ikinä sada ja tämän vuoksi kattossa on hyvin loiva kulma, pyöreässä osassa peräti tasakatto. Oikean laidan kierreportaiden kanssa rakennusinsinöörillä meni hermot useaan kertaan, todella useaan. Kanssakilpailija JPP:n vinkillä portaat kuitenkin saatiin kasaan aikataulussa.

Kuva 2
Talon takapuolella olevassa ”lisäsiivessä” ei ole ikkunoita tähän suuntaan, koska siivessä on vain kaksi huonetta: kotiteatteri ja autotalli, eikä näihin tiloihin tietenkään haluta liikaa ikkunoita.

Kuva3
Pihaterassi tarkoitettu grillaamiseen, yläkerran terassi pyhitetty lähinnä alastomana auringon ottamiseen ja / tai naapureille humalassa huuteluun.

Kuva4
Tallin kanssa kävi pieni mittavirhe ja viimeisenä iltana oltiin ihmeissään kun auto ei mahtunutkaan sisään. Pelkkä moottoripyörätalli tuntui vähän tyhmältä idealta joten tallia pidennettiin metrin verran tiukassa aiktaulussa. Rakennustarkastaja ei huomannut piirrustuksista poikkeavaa muutosta.
Formula oli yllättävän halpa konkurssipesästä ostettuna. Tallissa noin väljää koska Audi on huollossa ja Porsche vaimolla ajossa.

Kuva5
Jokaisen talon tärkein huone, eli kotiteatteri. B&O:n RL6000:t ja Beolab9:t, sekä 107” valkokangas takaavat hulppean elokuvaelämyksen.
JPP - Psykotalo Kuvat
JPP sanoi:
Oli synkkä ja myrskyinen yö. Äkkiä kajahti laukaus… no joo, oikeastaan heilui veitsi, ja toi Psyko-talo puolestaan oli hetken mielijohteesta aloitettu projekti Google SketchUp -ohjelmaan tutustumiseksi. Voihan tuota omaksi suunnitelmaksikin sanoa sikäli, että mikään kohta ei todennäköisesti ole just samanlaisesti kuin elokuvan talossa. Vaikka kovasti samalta näyttääkin.

Itse talon piirtämisestä ei ole oikein muuta sanottavaa kuin että ensin tehtiin isommat kuviot ja sitten lisäiltiin pienempiä yksityiskohtia ja lopuksi maisema kuosiin ja muutama puu koristeeksi.

Mutta! Tässä on hei silleen kaikki niinku! Ego, superego ja id! Et usko vai? Katso seuraavasta linkistä kohdasta 7:35 eteenpäin: http://www.youtube.com/watch?v=ZTjCU-0RoXk

Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Äänestin Pyryfin kivitaloa. Perusteiksi voisi sanoa vaikka, että ei oikein kehdannut omaa ehdokasta äänestää ja kuitenkin halusin äänestykseen osallistua. :eek:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
että ei oikein kehdannut omaa ehdokasta äänestää
Kyllä mää vaan ekalla kierroksella itseäni äänestin :D

Nyt meni ääni Psykotalolle. Se on se tekninen toteutus joka siinä sen äänen sille puolelle vei. On to Pyryn pytinkikin ihan okei, mut vähän "huolittelemattoman" näköinen (ei tietenkään samalla tavalla kuin mun tönössä). Eli twelve points goes to JPP...

Trullinkaasu

Well-known member
Nyt en kyllä ymmärrä, miten JPP on häviämässä tätä skabaa.

Ei Pyryfilläkään huono tekele ole, mutta mielestäni JPP:n on vain niin ylivertaisen tyylikäs, että äänestin Psykotaloa.

Lunssila

Well-known member
Psykotalo on osa parasta kilpailutyötä (Psykohuussi), joten sitä äänestin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt en kyllä ymmärrä, miten JPP on häviämässä tätä skabaa.

Ei Pyryfilläkään huono tekele ole, mutta mielestäni JPP:n on vain niin ylivertaisen tyylikäs, että äänestin Psykotaloa.
Mun mielestäni tuo mun talo on silleen teknisenä suorituksena hyvä, mutta kun talo ei oikeastaan ole mun suunnittelema niin omaperäisyys (eli Pyryfin kämppä) vie voiton. Kiitti äänestä joka tapauksessa :ahem:.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Pyryfin talossa miellyttää eritoten sisäänkäyntien korkeat kiviportaat, jotka nousevat korkeussunnassa keskellä seinää oleville ulko-oville. Toivottavasti sisäpuolella ei ole portaita. Tekee kännissä himaan kömyämisen seikkailullisemmaksi. Huippua.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Toivottavasti sisäpuolella ei ole portaita. Tekee kännissä himaan kömyämisen seikkailullisemmaksi. Huippua.
:D Sisäpuolella ei ole muita portaita kun nuo kerrosten väliset kierreportaat. Lattiataso alkaa samasta korkeudesta, johon ulkoportaat päättyvät.

Pobeda

Well-known member
Ei oikein nappaa kumpikaan niin että itselleni tuollaista rakennuttaisin, JPP:n teos on esteettisesti aika miellyttävä ja tasapainoinen, tasakattoa en kyllä siedä. Asetelma pellolla on vähän ankea ja hyvällä maulla tehty väritys sopivassa maisemassa auttaisi kummasti. Tuuliviiri menisi vaihtoon.
Pyryfin luomuksen saan jotenkin kuviteltua etelään näköalakummulle palmujen katveeseen, aavikolle tai louhikkoiseen meren rantaan.

Pietulla voisi olla mielipide kulkemisen esteettömyyteen johon pikaisella katsomisella ei kummassakaan kilpailutyössä ole satsattu.

Äänestin.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Hienoja ovat. JPP:lle pointsit hienosta ideasta ja mahtavasta toteutuksesta. Pyryflle taas pointsit originellista luovuudesta.

Suunnittelukilpailussa pisteet menee tietysi Pyrdelle.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Tyhjensin aika pitkälle kommentointipankkini jo alkuerässä. ;)

Enämpi kuin välineen käytön hyvää tai erinomaista hallitsemista (JPP) arvostan omien ideoiden toteuttamista/kuvaamista vähän heikommillakin teknisillä taidoilla. (Pyryf). Siksi ääneni meni jo ajat sitten Pyryfille, jolla oli hyviä ideoita ja toteutuskin ihan luokkaa hyvä.

Jälkipuheena voisi vielä todeta, että suhtauminen PP:n tekeleeseen muuttui myös kun tämä kertoi tehneensä / suunnitelleensa autotallin itse myös reaalimaailmassa. Olisi ansainut saada enämpi ääniä ja ehkä finaalipaikankin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jälkipuheena voisi vielä todeta, että suhtauminen PP:n tekeleeseen muuttui myös kun tämä kertoi tehneensä / suunnitelleensa autotallin itse myös reaalimaailmassa. Olisi ansainut saada enämpi ääniä ja ehkä finaalipaikankin.
Tosta tuli mieleen, että mä suunnittelin ja rakensin mökille kauan sitten puuceen, siitä tuli oikein hieno. Istuinkorkeus oli sopiva noin 3-metriselle. Rakensin sen tietysti tuoreista laudoista, joten oli seuraavana kesänä hyvät ilmaraotkin. Jumalatkin tykkäsivät siitä puuceestä, ja humauttivat sitä salamalla.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tosta tuli mieleen, että mä suunnittelin ja rakensin mökille kauan sitten puuceen, siitä tuli oikein hieno. Istuinkorkeus oli sopiva noin 3-metriselle. Rakensin sen tietysti tuoreista laudoista, joten oli seuraavana kesänä hyvät ilmaraotkin. Jumalatkin tykkäsivät siitä puuceestä, ja humauttivat sitä salamalla.
:D

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Seuraavaksi kannattaisi osallistua tähän kisaan. Voisi olla kiva nähdä sun suunnitelmia...