Talonsuunnittelukilpailu

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Mä oon tainnut laittaa väärän pinnoitteen tuohon tonttiin. Se pitäis vahtaa Vegetationista löytyvään Grass1:een tai Artificial Grassiin (riippuen siitä, kuinka vihreäksi maansa haluaa)

Ja sopiihan 14.2. klo 23.59:59.999

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mä oon tainnut laittaa väärän pinnoitteen tuohon tonttiin. Se pitäis vahtaa Vegetationista löytyvään Grass1:een tai Artificial Grassiin (riippuen siitä, kuinka vihreäksi maansa haluaa)

Ja sopiihan 14.2. klo 23.59:59.999
Vaihdoin psykotalon nurtsin Grass1:seksi. Simsoni-kämppään vois ehkä laittaa tekonurmen.

Kyllä toi aikaraja ainakin mulle käy. Siitä vois aina silloin tällöin muistuttaa tai jotain. :idea:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Simpsoni-talo näyttää nyt tältä:
Näytä liitetiedosto 11158
Hiukan muutin pohjapiirustusta tuon oikeasti rakennetun talon suuntaan. Autotallin nosto-ovi täytyy kyllä varmaan muuttaa sellaiseksi vaakaviivoitetuksi. Toi suorakaidekuvioitu ei oikein miellytä mun silmää.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mitenkäs psykotalo pihamaineen jaksaa?
Ei ole tullut varsinaisisa istutuksia vielä laitettua. Jokusia puita ja vastaavia olen kokeillut, mutta eivät ole olleet silleen tarpeksi synkkiä. Täytynee ruveta katselemaan intensiivisemmin, ettei jää ihan ilman kasvikuntaa maisema. Tonttia hiukan... miksi sitä nyt sanoisi, viistelin, terävämmistä kulmista. Eli nuo epämääräisen muotoiset monikulmiot tein tuohon rannalle vievän tien/polun alkupään molemmille puolille:
Näytä liitetiedosto 11198

Jonkinlainen pensasaita vois olla paikallaan tuossa taloa ympäröivän vaakatontin reunoilla ja sitten satunaisia puita sinne sun tänne ja siinäpä se sitten vissiin alkaisi olla.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Nyt tuli tehtyä se suurin virhe, eli laitoin paljon pientä yksityiskohtaa (parvekkeiden kaiteet) vielä kun talon rakentaminen oli kesken :jaska:. Nyt on kyllä niin hirveän hidas...

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt tuli tehtyä se suurin virhe, eli laitoin paljon pientä yksityiskohtaa (parvekkeiden kaiteet) vielä kun talon rakentaminen oli kesken :jaska:. Nyt on kyllä niin hirveän hidas...
Sama homma kasvillisuuden kanssa. Eli ensin kannattaa tehdä talo ja sitten vasta pihapensaat paikoilleen.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Minun talo edelleen odottaa, että joskus saisin inspiraation pihatöihin. Saattavat kyllä vielä jäädä tekemättä. Talon tekeminen oli hauskaa, puiden istutus not so.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Jaha. Se olisi sitten viimeinen tilaisuus tehdä taloa. Ennen deadlinea ei enää ole pääsyä koneelle, jolla taloa voi pyöritellä. Taitaa olla uneton yö tiedossa.

Onko Canukilla jotain visiota, miten kilpailutekeleet esitellään, vai onko tyyli vapaa?

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Valitettavasti toi psykopytinki täytyy hylätä, koska sitä ei ole tehty kisan julkistuksessa määritellylle tontille. :eek:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Onko Canukilla jotain visiota, miten kilpailutekeleet esitellään, vai onko tyyli vapaa?
Sama käynyt mielessä. Ei ole mulla ainakaan toistaiseksi käytössä mitään tiedostontallennus/-jako -osoitetta, jonne vois noita .skp -tiedostoja laittaa muiden avattaviksi. Ja ovat sen verran isoja, että ei pysty täällä viestiin liittämään. Toisaalta menis aika sisäpiirin jutuksi jos tarvitsisi Google SketchUpin, että voi kilpailutaloja katsella.

Varmaan homma toiminee ihan kuvansiepausten pohjalta. Ehdoton käsittelykielto kyseisille kuville, rajaamista lukuunottamatta, vois olla hyvä. Ja jos joku käsittelee niin kymmenen minuuttia syvää paheksuntaa moiselle rontille :ahem: :mad:!

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Sama käynyt mielessä. Ei ole mulla ainakaan toistaiseksi käytössä mitään tiedostontallennus/-jako -osoitetta, jonne vois noita .skp -tiedostoja laittaa muiden avattaviksi. Ja ovat sen verran isoja, että ei pysty täällä viestiin liittämään. Toisaalta menis aika sisäpiirin jutuksi jos tarvitsisi Google SketchUpin, että voi kilpailutaloja katsella.

Varmaan homma toiminee ihan kuvansiepausten pohjalta. Ehdoton käsittelykielto kyseisille kuville, rajaamista lukuunottamatta, vois olla hyvä. Ja jos joku käsittelee niin kymmenen minuuttia syvää paheksuntaa moiselle rontille :ahem: :mad:!
Näinpä, ei pääse "ulkopuoliset" äänestämään jos .skp:nä nämä jaetaan. Toki oishan se mielenkiintoista päästä tutustumaan muiden tekosiin lähemminkin. Oman talon ainakin ajattelin pistää myös tiedostona jakoon.

Minusta talot voisi esitellä 1-5 kuvankaappauksella, jokaista kuvaa saisi pohjustaa muutamalla sanalla ja koko tönä kanssa parilla lauseella.
Mutta tämä vain minun ehdotus, Canukki päättäkköön.
Photoshoppaajille sitten ikuinen paheksunta ja kymmenen minuutin tervassa kierittely.

Makkonen

Guest
Mulla olisi tarvittaessa muutama ylimääräinen gigatavu verkkolevyllä tilaa, sinne voisi laittaa ne .skp:nä. :idea:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Joku korkeampi voima koittaa nyt tasoittaa kilpailua, meikän hiiri reistailee ihan hitokseen. Ei tästä meinaa ny tulla mitään.