Talvisää 2013/14

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Huomenta!

Tuorein säähavainto: 1.1.2014 3:50 Suomen aikaa
Lämpötila 0,5 °C
Kosteus 97 %
Kastepiste 0,2 °C
Etelätuulta 2 m/s
Puuska 4 m/s
Paine 1007,8 hPa
Tunnin sadekertymä 0,8 mm (3:00)
Lumensyvyys 12 cm
Melkein pilvistä (7/8)
Näkyvyys 7 km
Tuollainen keli odottaa vajaan kahden tunnin päästä lähtijää, luulisin.

Mitenkähän päin sitä seuraavaksi kaatuisi :rolleyes:

Trullinkaasu

Well-known member
Vantaalla:

Harmaa on taivaan väri ja sävy. Eivät ole onneksi sadepilviä sääennustuksen mukaan.

Kyllä minulle nämä leudot ilmat passaa, ainoastaan hiihtämään ei pääse, mutta ehtiihän sitä hiihtämistä ensi vuonnakin harrastaa.

Mihinkään putkeen en lähde kyllä ympyrää hiihtämään. Hiihto on parasta luonnonmaisemissa ylä- ja alamäkineen. Putket on mulla aivoissa ja se riittää meille miehille.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Jumanflaade. Lämpötila pudonnu aattoillan pilvettömästä + 5 asteesta jo noin paljon. Ei kai se perkule ala pian pakastaa ja lunta vihmoomaan :eek:

Tuorein säähavainto: 2.1.2014 9:50 Suomen aikaa
Lämpötila 2,0 °C
Kosteus 93 %
Kastepiste 0,9 °C
Kaakkoistuulta 5 m/s
Puuska 8 m/s
Paine 1016,1 hPa
Tunnin sadekertymä 0,0 mm (9:00)
Lumensyvyys 0 cm
Pilvistä (8/8)
Näkyvyys 12 km

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Toivottaisin lumen tervetulleeksi jos kuuluisi kaveripiiriin.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Täälläkin satoi jotain valkoista matskua vaikka kuinka paljon. Jos joka päivä satais saman verran, vois helmikuussa olla jo kaksikin senttiä lunta. Edellyttäen ettei se sulais heti pois, kuten tänään melkein koko lumipeitteelle kävi.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Täälläkin satoi jotain valkoista matskua vaikka kuinka paljon. Jos joka päivä satais saman verran, vois helmikuussa olla jo kaksikin senttiä lunta. Edellyttäen ettei se sulais heti pois, kuten tänään melkein koko lumipeitteelle kävi.
Melkoista lumentuloa. :eek!:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Mää ajoin autoa tällä päivämäärällä neljän eri maakunnan alueella. Samahko sää oli kaikissa. Lievää lumiräntää ja vesitihkua.

No, eipä tartte autonlaseja skrapailla, eik' pihaa kolata.

Hyvä niin. Kai?

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mää ajoin autoa tällä päivämäärällä neljän eri maakunnan alueella. Samahko sää oli kaikissa. Lievää lumiräntää ja vesitihkua.

Hyvä niin. Kai?
Onhan tämä melkoista myräkkää, joo.

Kyllä mulle ainakin lumettomuuskin sopii, mutta kävellen liikkuvana toi räntä- ja/tai vesisade on melko ikävää. Lisäks kersain kanssa ulkoilu jää hyvin vähiin, kun on niin pimeää aikaisin, ja märkää kaikkialla. Siinä mielessä mulle sopis sellainen "tavallinen" talvisääkin. Vähän lunta ja pikku pakkanen.
Mutta mä tiedän miten tulee käymään. Mä toivon vähän lunta ja pientä pakkasta, niin kohta tulee metri lunta päivän aikana, kaikki tiet on tukossa eikä mikään toimi ja seuraavana päivänä on pakkasta 35 astetta. Ja sitten mulle ilkutaan että "mitäs tilasit!"

Hartsa76

Well-known member

Hyvä niin. Kai?
Laskettelukeskusten ja urheiluvälinemyyjien kannalta lumettomuus on huono asia, koska ensinmainituissa ei saada rinteitä kuntoon etenkin lumitykitkin tarvitsevat pakkasta toimiakseen ja jälkimmäiset eivät saa hiihto ja lasketteluvälineitä ja talviurheiluvaatteita myytyä.

Ja kun ei ole tuloja firma kaatuu ja työttömien määrä kasvaa eli nykyisessä taloustilanteessa lunta ja pakkasta tarvitaan mahdollisimman nopeasti jotta laskettelukeskukset ja urheiluvälinekaupat välttävät konkurssin.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tuorein säähavainto: 3.1.2014 4:20 Suomen aikaa
Lämpötila -2,4 °C
Kosteus 95 %
Kastepiste -3,1 °C
Etelätuulta 2 m/s
Puuska 6 m/s
Paine 1017,7 hPa
Tunnin sadekertymä 0,0 mm (4:00)
Lumensyvyys 10 cm
Pilvistä (8/8)
Näkyvyys 11 km
Pakkanen kiristyy selvästi. On jo miinuksella. :rolleyes:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Harvinaisen mukava kävelysää, kun muutaman asteen pakkanen oli jäädyttänyt loskan niin, ettei tarvinnut pelätä liukastumista. Kuului vain reipasta rapinaa. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulla kuuluu kesät talvet reipasta ratinaa, mutta se on vain vasen polvi kera irtopalojen.:thumbfh:

Ria

Jäässä
Satelee hiljalleen lunta, mikä ois OK, jos ei vaikuttas todennäköseltä, että noikin lumet varsin pian muuttuu sohjoksi ja/tai jääksi. Noh, johan tässä olikin jonkun aikaa ihan sulaa.

markoj

Custom User
Olipa paikoin liukasta ja tänään vedinkin talven ekat kunnon lipat. Autosta astuessa lähti töppönen alta, mutta liu'uin kissamaisen pehmeästi ja ainut mainittava dämäke oli lunta paidan sisällä ja vähän housuissakin. En lyönyt päätäkään astinlautaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Huomenta!

Tuorein säähavainto: 5.1.2014 6:00 Suomen aikaa
Lämpötila -0,2 °C
Kosteus 92 %
Kastepiste -1,3 °C
Kaakkoistuulta 1 m/s
Puuska 2 m/s
Paine 1007,0 hPa