Jännä muuten kun ennen testattiin Riossa ja Kyalamissa ja nykyään ei muka ole rahaa lähteä Espanjaa kauemmaksi vaikka on täysin F1-kautta vastaamaton sää (ehkä Spata ja Nürreä lukuunottamatta). Bahrainissa ainakin olisi vähän paremmat kelit.
Niinpä, kyllähän noista euroopan radoista ainakin Magny-Coursissa voitaisiin ajaa testejä. Ratahan jätettiin pois kalenterista, koska se sijaitsee "keskellä ei mitään". Paikka on maaseudulla ja palvelut & hyvätasoiset hotellit kaukana. Rataa on myös tosin arvosteltu liian kapeasta varikkosuorasta ja onnettomista varikkotiloista.
Ilmaston kannalta testaamiseen soveltuu vielä paremmin Paul Ricardin rata Marseillen lähellä, jossa lämmin välimeren ilmasto. Radan lähellä on myös lentokenttä ja näistä syistä johtuen suosittu testiratahan tuo onkin.
Tässä yhteydessä Ranskan moottoriradoista pitää nostaa esille legendaarinen Dijonin rata, rata on yhä käytössä ja radallahan aikoinaan ajettiin myös Ranskan GP:tä ja yksi osakilpailu Sveitsin GP:n nimellä syystä, että Sveitsissä oli autourheilu tuolloin kielletty. Tuon historiallisen Sveitsin GP:n -82 tuloksethan olivat pistesijojen osalta:1. Keke Rosberg Williams-Ford 9pts, 2. Alain Prost Renault 6pts, 3.Niki Lauda McLaren-Ford 4pts. 4. Nelson Piquet Brabham-BMW 3pts, 5. Riccardo Patrese Brabham-BMW 2pts. 6. Elio de Angelis Lotus-Ford 1pts.
http://www.youtube.com/watch?v=8x9SOPts6DI
Sveitsiläisethän kumosivat muistaakseni vuonna 2007 tuon 52 vuotta voimassa olleen lain, joka kielsi moottoriurheilukisojen järjestämisen.
Juurikin nimimerkki deloreanin mainitsemista syistä epäilen tuota Jerezin kuntoon laittamista ja syystä, että muitakin ratoja Espanjassa on pilvin pimein, kuten Motorland Aragon, Ascari Race Resort ,Circuit Alcarras, Circuit Calafat, Circuit de Catalunya S.L., Circuit Gaudix, Circuito Albacete, Circuito de Almeria, Circuito de Cartagena, Circuito de Jerez, Circuito del Jarama, Circuito Guadalope, Parcmotor Castelloli, Valencia Street Circuit, Valenciana Ricardo Tormo etc.