Oikeastaan on se. Kauden aikana tehtävien päivitysten takia auto on jo loppukaudesta toista sekuntia (tai enemmän) nopeampi kuin alkukaudesta, semminkin kun renkaitakin opitaan ymmärtämään paremmin. Uusi auto (tai kehitysmalli, jos ei ihan uutta tehdä) on sitten vielä kehitetty versio, johon on pitkälti ympätty kaikki se parannus, joka kauden aikana on keksitty.No voi LOLLERO, ei se nyt ihan noin itsestäänselvää tai yksinkertaista ole
Mutta joo, olisihan nää luotettavuusongelmat kiva saada kuntoon ennen Aussejagpupdate.net sanoi:14:00 He then improves to a 1:24.396, but remains at the bottom of the timing screens
13:59 The Finn posts a 1:25.228 first time around
Juurikin renkaat luultavasti ovat tässä se kaikkein merkittävin tekijä. Ilmeisesti tämänvuotiset ovat yksittäisellä kierroksella huomattavasti viimevuotisia nopeampia.Oikeastaan on se. Kauden aikana tehtävien päivitysten takia auto on jo loppukaudesta toista sekuntia (tai enemmän) nopeampi kuin alkukaudesta, semminkin kun renkaitakin opitaan ymmärtämään paremmin. Uusi auto (tai kehitysmalli, jos ei ihan uutta tehdä) on sitten vielä kehitetty versio, johon on pitkälti ympätty kaikki se parannus, joka kauden aikana on keksitty.
No minkälaisia johtopäätösiä sit sait aikaseks? Ei ihan auennut tuosts vielä.Lotus ja Williams saivat todella vähän kierroksia tänään verrattuna muihin, Lotus-tallin toiminta ei muutenkaan vakuuttanut millään lailla. Jonkunlaisia johtopäätöksiä voi vetää noista kärkitallien pidemmistä vedoista, miten pitkään kierrosajat pysyy suhteellisen samalla tasolla tai jopa laskee. Jollain talleilla on taas merkkejä saada renkaita lämpöiseksi pidemmän stintin alkupuolella, tarkkaa kuvaa suorituskyvystä ei kuitenkaan saa johtuen eri bensamääristä & mitä testiä kulloinkin ovat ajamassa.
Joo huonolta näyttää... Hassua sinänsä, että viime vuonna Kimi oli ainoa kun ajo kaikki kisat maaliin. Mikä on voinut muuttua niin paljon? Vaihdelaatikon täytyy olla uus ainakin, kun siinä on nyt kolmisen kertaa kait ollu vikaa, ainakin.Ei vakuuta Lotuksen luotettavuus, Kimille tulee paljon keskeytettyjä kisoja...
Renkaiden suhteen puhutaan muistaakseni noin puolen sekunnin parannuksesta viime kauteen verrattunaJuurikin renkaat luultavasti ovat tässä se kaikkein merkittävin tekijä. Ilmeisesti tämänvuotiset ovat yksittäisellä kierroksella huomattavasti viimevuotisia nopeampia.
Jos talli on edes jossain määrin kärryillä siitä, miten auto käyttäytyy, niin ei pelkästää kehitystyöllä autoa saa nopeutumaan vuodessa 2,5 sekuntia, ei kertakaikkiaan mitenkään.
Ei se kauden loppuun mennessä ehkä mahdotonta ole. Mutta 1,5 tai 2 sekuntia tässä vaiheessa on paljon. Toki nyt se on vasta 1,5, josta kenties se 0,5 tulee suoraan renkaista.Oikeastaan on se. Kauden aikana tehtävien päivitysten takia auto on jo loppukaudesta toista sekuntia (tai enemmän) nopeampi kuin alkukaudesta, semminkin kun renkaitakin opitaan ymmärtämään paremmin. Uusi auto (tai kehitysmalli, jos ei ihan uutta tehdä) on sitten vielä kehitetty versio, johon on pitkälti ympätty kaikki se parannus, joka kauden aikana on keksitty.
Toki kaikki ei välttämättä toimi heti esittelyn jälkeen niin kuin Strömsössä, mutta ei se nyt mikään utopistinen ajatus ole, että joku talli talvitestien viimeisenä päivänä on aika pitkälle kartalla omasta uudesta autostaan - joka taas Abu Dhabin ja Austinin aikaan on sen puolitoista sekuntia nopeampi kuin nyt.
No autohan ei olekaan enää sama kuin viime kaudella. Jos pelkästään viime kauden aikana auto parani (sanotaan vaikka) 1,5 sekuntia ja 2013 renkaat nopeuttavat 0,5 sekuntia, niin eihän uuden auton tuoman parannuksen määräksi enää jää kuin 0,5 sekuntia jotta saataisiin 2,5 s etua viime vuoteen nähden.Jos talli on edes jossain määrin kärryillä siitä, miten auto käyttäytyy, niin ei pelkästää kehitystyöllä autoa saa nopeutumaan vuodessa 2,5 sekuntia, ei kertakaikkiaan mitenkään.
Hyvä pointti! Tänä vuonnahan DRS:ää ei saa enää käyttää vapaasti missään. Paitsi testeissä. Siipi auki joka suoralla testeissä, niin helposti on varmaan sekunnin nopeempi kuin muuten...Sinänsä huhuavat, että Mersut käyttäisivät drs:ää kaikkialla kierroksella. Esim. Alonso ei käyttänyt lainkaan drs:ää omalla nopeimmallaan
Sinänsä huhuavat, että Mersut käyttäisivät drs:ää kaikkialla kierroksella. Esim. Alonso ei käyttänyt lainkaan drs:ää omalla nopeimmallaan
Renkaitten osuus maksimissaan vain reilu 0,5 sekuntia, 1 sekunttia enempää ei missään tapauksessa, loppuosa on auton kehitystä, kuskia ja olosuhteita. Näistä tuo 2,5s. aikaparannus muodostuu.Juurikin renkaat luultavasti ovat tässä se kaikkein merkittävin tekijä. Ilmeisesti tämänvuotiset ovat yksittäisellä kierroksella huomattavasti viimevuotisia nopeampia.
Jos talli on edes jossain määrin kärryillä siitä, miten auto käyttäytyy, niin ei pelkästää kehitystyöllä autoa saa nopeutumaan vuodessa 2,5 sekuntia, ei kertakaikkiaan mitenkään.
Kaikkihan on rahasta kiinni..Mersukin tarvitsee mainos kierroksia saadakseen sponsoreita...ja harjoituksissa voi ajaa alipainoisellakin autolla..mitkään säännöt ei päde harjoituksissa...Veikkaan että ajatus leviää iltapäivällä muuallekkinEi voi kun ihmetellä miksi tekisivät noin.
Eiköhän tää nyt ole sitä itseään. Tuskin ne tohon tuhlaa aikaa viimesenä testipäivänä. Jos ne tota hakis, niin ajaisivat vaikka kevennetyllä autolla, sitä ei kukaan nää paljain silmin.Kaikkihan on rahasta kiinni..Mersukin tarvitsee mainos kierroksia saadakseen sponsoreita...ja harjoituksissa voi ajaa alipainoisellakin autolla..mitkään säännöt ei päde harjoituksissa...Veikkaan että ajatus leviää iltapäivällä muuallekkin
OT: Jostain olin lukevinani, että Sky näyttäisi myös näiden harjoitusten jälkipuoliskon. Onko jollain varmempaa tietoa, että tietäisi rupeaako striimiä metsästämään.
Näin on. Varmistin ohJelmasta.Jostain olin näkevinäni että Sky:n lähetys testeistä alkaa klo 16.
Ei pidä paikkaansa.mitkään säännöt ei päde harjoituksissa...
Itse asiassa koko sääntöjen luku 22 koskee testausta.F1 Sporting Regulations sanoi:22.1 Track testing shall be considered any track running time not part of an Event undertaken by a competitor entered in the Championship, using cars which conform substantially with the current Formula One Technical Regulations in addition to those from the previous or subsequent year.
Tuolta ainakin klo 16 alkaen tämän päivän testejä livenä> http://firstrow1.eu/watch/172749/1/watch-formula-1-:-barcelona,-spain---testing.htmlJostain olin näkevinäni että Sky:n lähetys testeistä alkaa klo 16.