Niin. Noitahan vahvasta moottorista löytyy.Riippuu siitä miten termi 'vahva' käsitetään.
-huipputeho?
-vääntö?
-sitkeys?
-kestävyys?
Niin. Noitahan vahvasta moottorista löytyy.Riippuu siitä miten termi 'vahva' käsitetään.
-huipputeho?
-vääntö?
-sitkeys?
-kestävyys?
Jep.Niin. Noitahan vahvasta moottorista löytyy.
Unohdit ajettavuuden listalta. Siinä ymmärtääkseni Renut on aina olleet parhaita. Tai niin on puhuttu ainakin. Sateella vois kuvitella juuri ajettavuuden eli tehon/väännön ulostulon luonteen olevan se tärkein asia. Itse en siis pitäisi Mersua parhaana sadenkelin moottorina.Jep.
'vahvasta' moottorista on aina hyötyä, olivat olosuhteet mitkä tahansa.
Ei kuulu listaan. Heikko moottori voi olla ajettavampi, kuin vahva.Unohdit ajettavuuden listalta. Siinä ymmärtääkseni Renut on aina olleet parhaita. Tai niin on puhuttu ainakin. Sateella vois kuvitella juuri ajettavuuden eli tehon/väännön ulostulon luonteen olevan se tärkein asia. Itse en siis pitäisi Mersua parhaana sadenkelin moottorina.
Eikös se sama vahva moottori löydy useammaltakin tallilta, joten niiden kaikkien pitäisi olla vahvoja samoissa keleissä tuon perustelun mukaan...Mersu näyttäisi yhä ainakin märissä olosuhteissa toimivan loistavasti vauhdillisesti vahvan moottorinsa ansiosta, mutta tuo nyt ei mikään yllätys pitäisi enää kenellekkään olla..
No niin, riippuu taas ihan määrittelystä.Ei kuulu listaan. Heikko moottori voi olla ajettavampi, kuin vahva.
No käsittääkseni myös rata-autoilussa sadekeli on ns. raskas keli, jota se ainakin on rallin puolella (asiasta on omakohtaista kokemusta broidin ralliharrastuksen tiimoilta) ja vaatii moottorilta nimenomaan hyvää vääntöä. Teholla niinkään ei ole merkitystä juurikin radan liukkaudesta johtuen, se teho kun pitäisi myös saada renkaiden kautta välitettyä siihen rataan kiinni.Miten vahva moottori auttaa märällä? Käsittääkseni juuri märällä kelillä heikompikin moottori pärjää suhteessa paremmin, koska tehoa ei saada välitettyä tiehen kokonaan.
Eli siis tarkoitit termillä 'vahva' moottorin hyvää ja laaja-alaista vääntöä.No käsittääkseni myös rata-autoilussa sadekeli on ns. raskas keli, jota se ainakin on rallin puolella (asiasta on omakohtaista kokemusta broidin ralliharrastuksen tiimoilta) ja vaatii moottorilta nimenomaan hyvää vääntöä. Teholla niinkään ei ole merkitystä juurikin radan liukkaudesta johtuen, se teho kun pitäisi myös saada renkaiden kautta välitettyä siihen rataan kiinni.
Eikös se tällä hetkellä (siis viime vuonna) ollut tehollisesti heikko. Siis ainakin siinä suhteessa, että ei päässyyt edes siipi auki mersusta ohi. Ei sillä pelkällä moottorilla mestaruuksia voiteta. Kyllä siinä hiema muukin auto täytyy kunnossa olla. Suoralla sitten taas täytyy olla se moottori kunnossa tai muuten peesailee kun Räikkönen viime vuonnaNo niin, riippuu taas ihan määrittelystä.
Voiko sun mielestä Renun konetta sanoa heikoksi? Sillä on voitettu tripla mestaruudet sekä kuskien että valmistajien sarjassa.
Renun vahvuutena on yleisesti pidetty ajettavuutta ja Mersulla huipputehoa. Molemmat vahvoja moottoreita varmasti, mutta erilailla.
täh, taas :wall:Grossun Lotus radan varressa mutkassa 9, punaiset liput...
Eikös Kimin peesailu johtunut lähinnä Lotuksen huonommasta mutkaulostulosta kun vastaavasti Red Bullilla tämä oli joukon parhaita? Eli on kai downforcellakin (tai millä lie) takaperoisesti ajateltuna vaikutus suoranopeuteen ja siihen miten nopeasti se saavutetaan? Vai enkö minä ymmärrä yhtään mistään mitään?Eikös se tällä hetkellä (siis viime vuonna) ollut tehollisesti heikko. Siis ainakin siinä suhteessa, että ei päässyyt edes siipi auki mersusta ohi. Ei sillä pelkällä moottorilla mestaruuksia voiteta. Kyllä siinä hiema muukin auto täytyy kunnossa olla. Suoralla sitten taas täytyy olla se moottori kunnossa tai muuten peesailee kun Räikkönen viime vuonna
Mitä niillä siis renun koneilla voittaiskaan, jos vielä löytyisi vahvuutta silläkin alueella.
heh. Siis jos ei ole voimaa tarpeeksi, niin ei suoralla pääse ohi. Eikös se siipi ole sitä varten auki, että downforcea on vähemmän->huippunopeus suurempi-> ohitus??? Eikun peippaan täällä perässä... en edes enää perässä kun karkaavat suoralla :thumbfh:Eikös Kimin peesailu johtunut lähinnä Lotuksen huonommasta mutkaulostulosta kun vastaavasti Red Bullilla tämä oli joukon parhaita? Eli on kai downforcellakin (tai millä lie) takaperoisesti ajateltuna vaikutus suoranopeuteen ja siihen miten nopeasti se saavutetaan? Vai enkö minä ymmärrä yhtään mistään mitään?
Kesätauon jälkeen korostui tuo Lotuksen suoranopeuden puuttuminen. Ja mistä se johtui, niin mielestäni ei moottorista vaan aerosäädöistä.heh. Siis jos ei ole voimaa tarpeeksi, niin ei suoralla pääse ohi. Eikös se siipi ole sitä varten auki, että downforcea on vähemmän->huippunopeus suurempi-> ohitus??? Eikun peippaan täällä perässä... en edes enää perässä kun karkaavat suoralla :thumbfh:
Mä ainakin sanoisin. Mestaruudet on voitettu lähinnä Rellun koneesta huolimatta, ei sen ansiosta.Voiko sun mielestä Renun konetta sanoa heikoksi? Sillä on voitettu tripla mestaruudet sekä kuskien että valmistajien sarjassa.
Ei ole kai varsinainen uutinen että Bottas on ihan eritason sadekuski kuin joku Grosjean.täh, taas :wall:
prkl kun pitää ottaa tuommonen kädetön kaveri sinne ajamaan, Bottas rookienakin pysyny 2pv radalla noissa olosuhteissa niin luulis nyt Grossun kokemuksella pystyvän samaan.... :wall: