Talvitestit 2025 ja uudet autot

  • Viestiketjun aloittaja SJ
  • Aloituspäivämäärä

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5810
Ferrari on järkyttävän ruma. Toi HP logo valkoisella pohjalla siivissä ja rungossa on ihan kauheat! 🤮🤮
Minua nuo HP:n logot takasiivessä ärsyttivät koko viime kauden, kun kaukaa katsottuna se näytti ihan McLarenin muinaiselta West-teemalta. Noin muuten valkean ja sinisen määrä autossa on minulle ok.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1536
Sinällään kiva, että värejä taas käytetään, eivätkä kaikki autot ole pääväritykseltään hiilikuidun mustia, kuten pari vuotta sitten.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4422
Myös Ferkulta kuuluu, että auto olisi kovassa iskussa. Fioranossa Lerkki ajanut lähelle Schumin kierrosennätystä kylmässä säässä, ennen kuin auto hyytyi radalle, Taitaa olla radan toiseksi nopein kierros:
Michael SchumacherF2004 (2004)55.999
Charles LeclercSF-25 (2025)56.060

Kuulostaa siltä ,että voisi tulla kilåpailullinen kausi. Mese, Mäkki, Ferkku ovat kertoneet hyvästä edistyksestä.
RBn en oikein itse usko olevan aivan kärjessä, mutta jos saavat viime kaudella esiin tullee ongelmat poistettua ilman kompromisseja, niin hyvin mahdollistä, että RB siellä olisi myös edelleen. Mielenkiintoiselta kuitenkin vaikuttaa tässä kohtaa, kun ekoja testejkääkn ole ajettu
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5467
Hamilton tietää jo tehneensä oikean päätöksen ja "olevansa oikeassa paikassa oikeaan aikaan" ajettuaan ensimmäiset kilometrit Ferrarin kauden 2025 autolla.

Kertoo myös punkanneensa pakun perällä Maranellon parkkipaikalla päästäkseen paremmin sisään tiimiin.

https://www.motorsport.com/f1/news/hamilton-in-no-doubt-ferrari-switch-was-the-right-move/10697168/
Kummallakohan alkaa olla enemmän paineita, Hamiltonilla vai Antonellilla? Alkaa jäämään Antonellin hype tämän jalkoihin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5810
Ihan rohkeaa Ferrarilta muuttaa etujousitus tälle kaudelle. Onkohan tarkoitus jatkaa tuolla ensi kaudella?
McLaren ja Red Bull vaihtoivat konseptia jo kaudeksi 2022.

Hassua, jotenkin muistelin tämän pull-rod/push-rod-jumpan olevan esillä mediassa aina muutaman vuoden välein. Kaudella 2014 puhuttiin ettei Ferrarin pull-rod sopinut Kimin ajotyyliin. Lopulta Ferrari vaihtoi pois kaudeksi 2016. Tuon jälkeen pull-rod-jousitusta ei nettitietojen mukaan nähty seitsemään vuoteen. (Etujousitusta koskien; ilmeisesti takajousitus on perinteisesti ollut push-rod, kunnes eräät tallit ovat viime vuosina saaneet kehitettyä toimivan pull-rod-konseptin myös peräpäähän.)
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4422
Liittyy aerodynamiikan kehityksen rajoituksiin tuo etujousituksen malli. Vanhalla jousituksella tuli aeron rajat vastaan
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3450
Sijainti
F1-fanikatsomo
Red Bullista lähtenyt BybIt mainokset ja tilalle tullut 1Password.
Racing Bulls autoista lähtenyt Orlen
Mersusta Nikin punainen tähti
Williamsissa enemmän muutosta sponsseissa, mutta yllättävästi Duracell säilynyt vaikka jenkki-poikaa ei ole tallissa.
Ferrarilta lähti Santander ja UniCredit tuli tilalle
Sauberista kadonnut Accelleron, eikä vastaavaa tilalle
McLarenilta lähtenyt DeWalt
Aston Martin, Alpine ja Haas autoista ei osunut heti eteen 2024/2025 livery vertailua
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5810
Williamsissa enemmän muutosta sponsseissa, mutta yllättävästi Duracell säilynyt vaikka jenkki-poikaa ei ole tallissa.
Ferrarilta lähti Santander ja UniCredit tuli tilalle.
Santander meni Sainzin mukana Williamsille, mutta olipahan pieni ja mitätön tarra aiempaan verrattuna.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8834
Sijainti
Vantaa
Red Bullista lähtenyt BybIt mainokset ja tilalle tullut 1Password.
Racing Bulls autoista lähtenyt Orlen
Mersusta Nikin punainen tähti
Williamsissa enemmän muutosta sponsseissa, mutta yllättävästi Duracell säilynyt vaikka jenkki-poikaa ei ole tallissa.
Ferrarilta lähti Santander ja UniCredit tuli tilalle
Sauberista kadonnut Accelleron, eikä vastaavaa tilalle
McLarenilta lähtenyt DeWalt
Aston Martin, Alpine ja Haas autoista ei osunut heti eteen 2024/2025 livery vertailua
Jossain kohdin McLarenia oli Dewaltin mainokset, muistaakseni keulassa.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5467
Kaikki hehkuttaa miten Mclaren tulee olemaan ensi kaudella ylivoimainen. Miksei Ferrari voisi kans olla ihan siellä kärjessä -tosi hieno on uusi auto kun katsoo sen muotoja. Etenkin ponttooniosastolla on otettu melkeoinen harppaus ja toivottavasti oikeaan suuntaan.
Kaikki huomio Ferrarissa mennyt Hamiltonin hehkuttamiseen, joka ei keikuta venettä suorituskyvyn suhteen suuntaan taikka toiseen kun tallissa oli jo Leclerc. McLarenilla viime aikoina mennyt kehitys kuin kusi lumeen niin enpä olisi yllättynyt että saamme uuden mestarin Norriksen/Piastrin muodossa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5810
Kaikki huomio Ferrarissa mennyt Hamiltonin hehkuttamiseen, joka ei keikuta venettä suorituskyvyn suhteen suuntaan taikka toiseen kun tallissa oli jo Leclerc. McLarenilla viime aikoina mennyt kehitys kuin kusi lumeen niin enpä olisi yllättynyt että saamme uuden mestarin Norriksen/Piastrin muodossa.
Erot ovat varmasti pienempiä kärjessä kuin vuosi sitten. Paljon ratkeaa siinä, kenellä rajalliset päivitykset osuvat parhaiten nappiin. Sekä Ferrari että McLaren saivat mielestäni puhtaat paperit viime kaudella kehitystyön osalta. Mersu hapuili vähän enemmän ja Red Bullilla meni kaikki vihkoon.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5810
Pienemmät uutissivustot repivät nyt otsikoita siitä, että Alpine käyttäisi mukamas viime kauden runkoa myös alkavalla kaudella. Väite perustuu siihen, että Alpinen somessa julkaisemassa kuvassa uuden auton rungon tunniste on "05", mikä viittaisi siihen, että viime kaudella käytettyjä neljää vanhaa runkoa ollaan kierrättämässä myös tällä kaudella.

Alpinen päätös ei tulisi ihan puskista, sillä talli puhui jo viime vuoden elokuussa, miten loppuvuoden päivitykset luovat pohjaa myös kaudelle 2025.

https://www.planetf1.com/news/alpine-2024-chassis-in-rotation-for-a525-design
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6013
Erot ovat varmasti pienempiä kärjessä kuin vuosi sitten. Paljon ratkeaa siinä, kenellä rajalliset päivitykset osuvat parhaiten nappiin. Sekä Ferrari että McLaren saivat mielestäni puhtaat paperit viime kaudella kehitystyön osalta. Mersu hapuili vähän enemmän ja Red Bullilla meni kaikki vihkoon.
On kuitenkin nämä Pull rod - Push rod vaihdokset on aika merkittäviä juositusgeometrian suhteen pelkästään. Mitä hakevat aeron suhteen, niin varmaan selvenee jahka päästään oikeisiin testeihin. Alasravistuksessa ei varmaan lyödä moloa pöytään, vaan vähän vetskaria rimputellaan.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5467
Erot ovat varmasti pienempiä kärjessä kuin vuosi sitten. Paljon ratkeaa siinä, kenellä rajalliset päivitykset osuvat parhaiten nappiin. Sekä Ferrari että McLaren saivat mielestäni puhtaat paperit viime kaudella kehitystyön osalta. Mersu hapuili vähän enemmän ja Red Bullilla meni kaikki vihkoon.
Red Bullilla vihkoon meneminen saattaa jatkua ja siitä seuraa Verstappeninkin menettäminen. Onko sitten jo hyvä syy huudella Hornerin potkuja?

https://x.com/formularacers_/status/1893623515711963471?t=8rKXOfp4u2FUs2uBs0zhIA&s=19
 
Ylös