Sam
Muumipappa
Jokusen päivän moista tapahtunut meidänkin pihalla.Huomasin äsken, että tuomi kukkii.
Jokusen päivän moista tapahtunut meidänkin pihalla.Huomasin äsken, että tuomi kukkii.
Tais tulla autonkorjauspäivä. Kaverilla kesäloma ja ehtis nyt rapata mun koslaa. Jarrut ja jotain muuta pientä katsastusta odotellessa... Jarrut kai vaaditaan katsatuksessa?
Jos tuota lomaraha-asiaa ajattelee työnantajan kannalta, niin onhan se aika outoa, että loma-ajalla työntekijä tulee 'kalliimmaksi' kuin työaikana. Puolitoistakertainen palkka sille, joka on lomalla ja samalta ajalta mahdolliselle sijaiselle palkka. Lisäksi molemmille kertyy uutta lomaa. En noista etuuksista ole itsekään kieltäytynyt, mutta joskus tulee ajatelleeksi myös maksajaa. Anteeksi.
Totta.Ei sillä, olen sitä mieltä, että koko lomarahasysteemi on jotenkin vanhanaikainen. Eikö ne fyrkat voisi leipoa normikuukausipalkkaan sisään ja poistaa kokonaan lomarahan.
Itse olen ainakin sitä mieltä, että ihan hyvä säilyttää. Lomalla sitä rahaa kumminkin menee enämpi.
Eikö tämä nimenomaan olisi sitä turhan byrokratian poistamista?
Mutta jos jotakuta harmittaa lomarahat, niin ne voi lahjoittaa Alpulle mieluiten ruttuisessa 20 vuotta vanhassa Valintatalon kassissa (huom. vitosen seteleinä).
Olisi.