Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Erityisesti pistää silmään lähinnä ammattiautolijoiden piittaamatttomuus turvavälistä.
Erään ruotsalaisomisteisen metallitehtaan alueen läpi kolmisen kuukautta lähes päivittäin kulkeneena, totean huomionne todeksi.

Säiliörekat ajavat pahimmillaan niin kiinni kontissa, että näet vain vetojuhdan keulamerkin, et edes enää valoja.
Ohituksia aivan käsittämättömissä paikoissa ja vaikka kasikympin alueella paahdat itse vakkarilla 90, kaverit aikoo rullata yli.
Muutaman kerran urasohjokelillä ajoin p-alueelle pois alta, kun vielä en tunne aikani olevan täysi, että pitäisi rekan rullaamaksi joutua.

Kaikista kauheimmilla keleillä olisi siedettävää olla edes jonkinlainen turvaväli.

Onko kiristyksiä ajoajan valvonnassa vai mitä, kun tuntuu yleistyvän kovaa tahtia, kurski osaatko valaista?

Säiliörekat ajavat pahimmillaan niin kiinni kontissa, että näet vain vetojuhdan keulamerkin, et edes enää valoja.
Ohituksia aivan käsittämättömissä paikoissa ja vaikka kasikympin alueella paahdat itse vakkarilla 90, kaverit aikoo rullata yli.
Muutaman kerran urasohjokelillä ajoin p-alueelle pois alta, kun vielä en tunne aikani olevan täysi, että pitäisi rekan rullaamaksi joutua.

Soft compound! :frank:

Kaikista kauheimmilla keleillä olisi siedettävää olla edes jonkinlainen turvaväli.

Onko kiristyksiä ajoajan valvonnassa vai mitä, kun tuntuu yleistyvän kovaa tahtia, kurski osaatko valaista?

Sama.

Muutamankin kerran olen liukkaalla ja huonolla talvikelillä suosiolla pysähtynyt p-alueelle tai linjuriauton pysäkille päästääkseni takana roikkuvan ja ylinopeutta ajavan raskaan ajoneuvon ohtseni.

Viime yönä töihin ajaessani perässäni ajoi ilmeisen kuormaton tukkirekka. Ylihän tuo tuntui jyräävän, vaikka mulla oli käsikaasun asetuksissa 88 km/t. (Mittarivirhe -2 km/t ja poliisin 3 km/t vähentämä nopeusvalvontatoleranssi huomioituna). Nopeuteni oli siis noin 83 km/t.

Rekkapenoilla on isommat vehkeet, ne määrää tahdin. Muut vikisee.

Espoo on ihan perseestä, Kivenlahti on ihan perseessä, kaikki kuljettajat Kehä ykkösellä ja kakkosella on täysiä idiootteja.

Kuorma-auto törmäsi henkilöauton perään torstaiaamuna Kokkolantien ja Kalliontien risteyksessä Kajaanin Otanmäessä. Henkilöautossa oli kolme henkilöä, jotka kuljetettiin ambulanssilla sairaalaan. Tällä tietämällä heille ei koitunut vakavia vammoja.
Kyllä se on ahdasta täällä korvessakin. :doubtful:

Päällystetyt tiet ovat kärsineet talven lauhoista keleistä harvinaisen paljon, koska päällysteiden jäätymis-sulamissyklejä on ollut koko maassa noin 50 % keskimääräistä enemmän.

Kyllä on huomattu.

Käytetyllä premium-autolla liikenteessä törttöilevät ovat kyllä säälittävintä sakkia. Jos ei ole varaa ostaa Bemaria uutena niin sitten ei ole myöskään oikeutta perseillä ratin takana. Jos taas on varaa ostaa uusi niin sittenhän se on suorastaan velvollisuus.

Kävipä tuuri: sain sakot 20 km/h ylinopeudesta, eli juuri rikesakkorajan yläpäästä. Halpaa kuin saippua, vain 200 e!

Minäkin varmaan olen ostanut 200:lla saippuaa. Ei tietysti kerralla, mutta

Hetki sitten iltakävelyllä meidät ohitti auto, jossa ulkopuolella oli 10 ilmapalloa, viisi molemmilla puolilla. Oltiin vissiin niin vappumielellä jo.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.