mustakaari
"Se on juurikin näin"
Neliveto on kyllä ihan kiva talvella
Jos ei ole koskaan takavetoisella ajanut niin tuo tuo silti aika paljon kaikkea kivaa mukaan.En oikein tiennyt itkeä vai nauraa tänään kun näin autoliikkeen henkilökunnan tyyppaamassa vuoronperään huisia turbovolvoa lumisella parkkipaikalla.
Tokihan se susihee kivasti ja vaikka mitä mutta ei se taida tuo lumi kovin paljon uutta silti tuoda etuvetoisella autolla ajamiseen.
VAG-konsernin kikottimet kaikki samaa sorttia.Jos on kykenevä jarruttamaan vasurilla, niin voi sekin ihan kivaa olla. Omassa autossani tekoäly on toki niin typerys, että rajoittaa kaasunsyöttöä jos jarrua painaa yhtä aikaa kaasun kanssa.
Taunus-Tanelia ei ilman hiekkasäkkiä takakontissa pystynyt ajelemaan talvella.Vuoden 1978 mallinen Ford Transit oli melkoisen vekkuli ajettava talvella. Varsinkin tavaratila tyhjänä. Niinkuin se yleensä oli talvella. Tavaratila. Tyhjä.
1983 mallin Transit oli pitemmän akselivälinsä takia hieman rauhallisempi.
Oli se hyvä Hiacessakin olla. Ja lapio.Taunus-Tanelia ei ilman hiekkasäkkiä takakontissa pystynyt ajelemaan talvella.
Itselläni on kokemusta vain -74 vuoden mallista, jonka paripyörät ja äärimmäisen laiska ja hidas kone veivät varsin tehokkaasti kaikenlaisen nautinnon talviajamisestakin. Kyllä senkin liukumaan sai, mutta meikäläisen ajotaidoilla se oli siinä tapauksessa auto, joka loppujen lopuks vei, eikä kuljettaja.Vuoden 1978 mallinen Ford Transit oli melkoisen vekkuli ajettava talvella. Varsinkin tavaratila tyhjänä. Niinkuin se yleensä oli talvella. Tavaratila. Tyhjä.
1983 mallin Transit oli pitemmän akselivälinsä takia hieman rauhallisempi.
Taunus-Tanelia ei ilman hiekkasäkkiä takakontissa pystynyt ajelemaan talvella.
Kyllä houkuttelee käyttämään niitä paskoja kun noita kuvia katselee.
AHAA! Taisit olla kesäkalustekaupan tsupparina! Tai puutarhakasvimyymälän.Vuoden 1978 mallinen Ford Transit oli melkoisen vekkuli ajettava talvella. Varsinkin tavaratila tyhjänä. Niinkuin se yleensä oli talvella. Tavaratila. Tyhjä.
Onko sullakin TT?VAG-konsernin kikottimet kaikki samaa sorttia.
Nimim. puskevan pallogrillin omistaja.
Työkaveritar osti parisen viikkoa sitten TT:n. Mallia 2000 ja mittarissa 200 000. Rekisterinumeron perusteella Columboilin ja havaitsin ko. auton Saksan tuontiautoksi vuodelta 2004.Onko sullakin TT?
Melkein sillä on, Zumari on ollut näet kisareissussa kyydissä. Mutta en toki antanut sentään ajaaOnko sullakin TT?
Talviautoilu sujuu aivan hienosti. Ei mitään ongelmia. Pelkäsin aluksi että bensatankin luukku ryppyilisi (ns. "pintamallia"), mutta no problem. Jos mun "vaan" etuveto menee kuin kiskoilla talvella, niin voin vaan kuvitella miten 4wd menee!Onko TT:stä talviautoksi Suomessa? Kuluttaako enemmän, mitä tehdas lupaa? Kuijjaa varaosahinnat?
Toverin 350hv TT Quattro ainakin menee siten, millä päällä kuski vaan sattuu olemaan. Kulkee, mutta perä milloin milläkin puolen tietä.Talviautoilu sujuu aivan hienosti. Ei mitään ongelmia. Pelkäsin aluksi että bensatankin luukku ryppyilisi (ns. "pintamallia"), mutta no problem. Jos mun "vaan" etuveto menee kuin kiskoilla talvella, niin voin vaan kuvitella miten 4wd menee!
Kulutus: mun tilastot (stage 2 viritys, 240 hp, rautaa vaihdettu) on siinä 7.5-9.0 l/100 km nuo lukemat (joka tankillinen ylhäällä 8/2011 alkaen). Nuo 9.0 lukemat on nyt talvelta kun olen ajellut vain alta 10 km ajoja kylmällä autolla. Nätisti ajaen menee liki 7 l/100 km.
Varaosahinnat on ihan VAG tasoa. Kun vähän viitsii surffailla niin voi tilata osia Saksasta, Suomesta pikkujobbareilta ym. mutta itse olen tilaillut vasta viripalikoita. Kulutusosien hinnat näyttää olevan ihan kohtuuhinnoissa, koska A3:ssa, vastaavissa skotaloorissa ja Golfeissakin on ihan samaa tekniikkaa.
Sellainen huomautus että pidän pirssistä ehkä keskimääräistä enemmän huolta eli pesen kerran viikossa (moottoritila mukaanlukien), hinkkaan lumet pois joka kolosta, vetelen silikonia pesun jälkeen listoihin, myös konetilaan ym. yletöntä hipelöintiä. Mutta uskoisin että ihan peruskuskikin pärjää ihan hyvin sillä pirssillä. Ihan pirun hyvä ja laadukas autohan se on. Mun on 10 v vanha auto ja kun sisällä istuu, on edelleen kuin uusi.
Ja taas mennään.Pöllyävä lumi ja liukkaat tienpinnat haittaavat ajokeliä.
Silminnäkijän mukaan bussi ja rekka olivat kolaroineet Nelostiellä Orimattilan kohdalla.
Silminnäkijän mukaan bussi ja rekka olivat kolaroineet Nelostiellä Orimattilan kohdalla. (RIITTA TIMONEN)
Vakavilta onnettomuuksilta on kuitenkin toistaiseksi vältytty. Sen sijaan peltikolareita ja suistumisia on sattunut kymmeniä, kertoo poliisi.
Liikenne takelteli Lahden eteläpuolella parin tunnin ajan. Etelään menevät kaistat suljettiin, kun kaksi rekkaa, bussi sekä perävaunullinen henkilöauto kolaroivat.
Onnettomuuden vuoksi liikenne ohjattiin Vanhalle Lahdentielle.
Liukkaus aiheutti ongelmia kuitenkin myös kiertoreiteillä, sillä raskaat ajoneuvot jäivät jumiin jäisiin ramppeihin.
Poliisin mukaan kuin ihmeen kaupalla kukaan ei rytäkässä loukkaantunut.
Google-mainokset
E-ville.com -Uutuudet
Paljon uusia tuotteita. 5€ alennus koodilla "5epois"
www.e-ville.com/uutuudet
Turman syystä ei vielä ole varmuutta, mutta poliisi kertoo tien olevan tapahtumapaikalla varsin liukas.
Ajokeli on huono maan etelä- ja keskiosassa. Yöstä alkaen keli muuttuu huonoksi myös Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa.
IL
Tarkoitat luonnollisesti, että autossasi pitäisi olla talvella nastoitetut renkaat.Ja taas mennään.
Oli kyllä ihan käsittämättömän liukkaat tienpinnat eilen paikoin -5 kelissä. Olis pitänyt olla nastattomat kun eivät pitäneet mitään kiillottuneella asfaltilla.