Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
En oikein tiennyt itkeä vai nauraa tänään kun näin autoliikkeen henkilökunnan tyyppaamassa vuoronperään huisia turbovolvoa lumisella parkkipaikalla.
Tokihan se susihee kivasti ja vaikka mitä mutta ei se taida tuo lumi kovin paljon uutta silti tuoda etuvetoisella autolla ajamiseen.
Jos ei ole koskaan takavetoisella ajanut niin tuo tuo silti aika paljon kaikkea kivaa mukaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jos on kykenevä jarruttamaan vasurilla, niin voi sekin ihan kivaa olla. Omassa autossani tekoäly on toki niin typerys, että rajoittaa kaasunsyöttöä jos jarrua painaa yhtä aikaa kaasun kanssa.
VAG-konsernin kikottimet kaikki samaa sorttia.

Nimim. puskevan pallogrillin omistaja.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Vuoden 1978 mallinen Ford Transit oli melkoisen vekkuli ajettava talvella. Varsinkin tavaratila tyhjänä. Niinkuin se yleensä oli talvella. Tavaratila. Tyhjä.

1983 mallin Transit oli pitemmän akselivälinsä takia hieman rauhallisempi.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Vuoden 1978 mallinen Ford Transit oli melkoisen vekkuli ajettava talvella. Varsinkin tavaratila tyhjänä. Niinkuin se yleensä oli talvella. Tavaratila. Tyhjä.

1983 mallin Transit oli pitemmän akselivälinsä takia hieman rauhallisempi.
Taunus-Tanelia ei ilman hiekkasäkkiä takakontissa pystynyt ajelemaan talvella.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Vuoden 1978 mallinen Ford Transit oli melkoisen vekkuli ajettava talvella. Varsinkin tavaratila tyhjänä. Niinkuin se yleensä oli talvella. Tavaratila. Tyhjä.

1983 mallin Transit oli pitemmän akselivälinsä takia hieman rauhallisempi.
Itselläni on kokemusta vain -74 vuoden mallista, jonka paripyörät ja äärimmäisen laiska ja hidas kone veivät varsin tehokkaasti kaikenlaisen nautinnon talviajamisestakin. Kyllä senkin liukumaan sai, mutta meikäläisen ajotaidoilla se oli siinä tapauksessa auto, joka loppujen lopuks vei, eikä kuljettaja.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Onko sullakin TT?
Työkaveritar osti parisen viikkoa sitten TT:n. Mallia 2000 ja mittarissa 200 000. Rekisterinumeron perusteella Columboilin ja havaitsin ko. auton Saksan tuontiautoksi vuodelta 2004.

Liekö hyvä hankinta? Ovatko ajetut kilometrit mittarinäyttämän kanssa yhtenevät? Onko TT:stä talviautoksi Suomessa? Kuluttaako enemmän, mitä tehdas lupaa? Kuijjaa varaosahinnat?
 

Örfil

Guest
Onko TT:stä talviautoksi Suomessa? Kuluttaako enemmän, mitä tehdas lupaa? Kuijjaa varaosahinnat?
Talviautoilu sujuu aivan hienosti. Ei mitään ongelmia. Pelkäsin aluksi että bensatankin luukku ryppyilisi (ns. "pintamallia"), mutta no problem. Jos mun "vaan" etuveto menee kuin kiskoilla talvella, niin voin vaan kuvitella miten 4wd menee!

Kulutus: mun tilastot (stage 2 viritys, 240 hp, rautaa vaihdettu) on siinä 7.5-9.0 l/100 km nuo lukemat (joka tankillinen ylhäällä 8/2011 alkaen). Nuo 9.0 lukemat on nyt talvelta kun olen ajellut vain alta 10 km ajoja kylmällä autolla. Nätisti ajaen menee liki 7 l/100 km.

Varaosahinnat on ihan VAG tasoa. Kun vähän viitsii surffailla niin voi tilata osia Saksasta, Suomesta pikkujobbareilta ym. mutta itse olen tilaillut vasta viripalikoita. Kulutusosien hinnat näyttää olevan ihan kohtuuhinnoissa, koska A3:ssa, vastaavissa skotaloorissa ja Golfeissakin on ihan samaa tekniikkaa.

Sellainen huomautus että pidän pirssistä ehkä keskimääräistä enemmän huolta eli pesen kerran viikossa (moottoritila mukaanlukien), hinkkaan lumet pois joka kolosta, vetelen silikonia pesun jälkeen listoihin, myös konetilaan ym. yletöntä hipelöintiä. Mutta uskoisin että ihan peruskuskikin pärjää ihan hyvin sillä pirssillä. Ihan pirun hyvä ja laadukas autohan se on. Mun on 10 v vanha auto ja kun sisällä istuu, on edelleen kuin uusi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Talviautoilu sujuu aivan hienosti. Ei mitään ongelmia. Pelkäsin aluksi että bensatankin luukku ryppyilisi (ns. "pintamallia"), mutta no problem. Jos mun "vaan" etuveto menee kuin kiskoilla talvella, niin voin vaan kuvitella miten 4wd menee!

Kulutus: mun tilastot (stage 2 viritys, 240 hp, rautaa vaihdettu) on siinä 7.5-9.0 l/100 km nuo lukemat (joka tankillinen ylhäällä 8/2011 alkaen). Nuo 9.0 lukemat on nyt talvelta kun olen ajellut vain alta 10 km ajoja kylmällä autolla. Nätisti ajaen menee liki 7 l/100 km.

Varaosahinnat on ihan VAG tasoa. Kun vähän viitsii surffailla niin voi tilata osia Saksasta, Suomesta pikkujobbareilta ym. mutta itse olen tilaillut vasta viripalikoita. Kulutusosien hinnat näyttää olevan ihan kohtuuhinnoissa, koska A3:ssa, vastaavissa skotaloorissa ja Golfeissakin on ihan samaa tekniikkaa.

Sellainen huomautus että pidän pirssistä ehkä keskimääräistä enemmän huolta eli pesen kerran viikossa (moottoritila mukaanlukien), hinkkaan lumet pois joka kolosta, vetelen silikonia pesun jälkeen listoihin, myös konetilaan ym. yletöntä hipelöintiä. Mutta uskoisin että ihan peruskuskikin pärjää ihan hyvin sillä pirssillä. Ihan pirun hyvä ja laadukas autohan se on. Mun on 10 v vanha auto ja kun sisällä istuu, on edelleen kuin uusi.
Toverin 350hv TT Quattro ainakin menee siten, millä päällä kuski vaan sattuu olemaan. Kulkee, mutta perä milloin milläkin puolen tietä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Pöllyävä lumi ja liukkaat tienpinnat haittaavat ajokeliä.
Silminnäkijän mukaan bussi ja rekka olivat kolaroineet Nelostiellä Orimattilan kohdalla.
Silminnäkijän mukaan bussi ja rekka olivat kolaroineet Nelostiellä Orimattilan kohdalla. (RIITTA TIMONEN)

Vakavilta onnettomuuksilta on kuitenkin toistaiseksi vältytty. Sen sijaan peltikolareita ja suistumisia on sattunut kymmeniä, kertoo poliisi.

Liikenne takelteli Lahden eteläpuolella parin tunnin ajan. Etelään menevät kaistat suljettiin, kun kaksi rekkaa, bussi sekä perävaunullinen henkilöauto kolaroivat.

Onnettomuuden vuoksi liikenne ohjattiin Vanhalle Lahdentielle.

Liukkaus aiheutti ongelmia kuitenkin myös kiertoreiteillä, sillä raskaat ajoneuvot jäivät jumiin jäisiin ramppeihin.

Poliisin mukaan kuin ihmeen kaupalla kukaan ei rytäkässä loukkaantunut.
Google-mainokset
E-ville.com -Uutuudet
Paljon uusia tuotteita. 5€ alennus koodilla "5epois"
www.e-ville.com/uutuudet

Turman syystä ei vielä ole varmuutta, mutta poliisi kertoo tien olevan tapahtumapaikalla varsin liukas.

Ajokeli on huono maan etelä- ja keskiosassa. Yöstä alkaen keli muuttuu huonoksi myös Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa.
IL
Ja taas mennään.

Oli kyllä ihan käsittämättömän liukkaat tienpinnat eilen paikoin -5 kelissä. Olis pitänyt olla nastattomat kun eivät pitäneet mitään kiillottuneella asfaltilla.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ja taas mennään.
Oli kyllä ihan käsittämättömän liukkaat tienpinnat eilen paikoin -5 kelissä. Olis pitänyt olla nastattomat kun eivät pitäneet mitään kiillottuneella asfaltilla.
Tarkoitat luonnollisesti, että autossasi pitäisi olla talvella nastoitetut renkaat.
Toki on vapaus valita myös suomen talveen viranomaisten hyväksymät kitkattomat renkaat jos haluaa enimmäkseen luisua näissä keleissä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös