Olen viime viikkoina hoidellut lähimmäisten asioita ja kotieläimiä ja saanut uusia kokemuksia.
Eilen illalla noin viisivuotias tyttö tuli portille opettamaan minulle koiranhoitoa. Koira haukkui pajattavaa tyttöä, kun ei ole lapsiin tottunut. Isä ja äitikin on kuulemma sanonut, että koira haukkuu siksi, että se ei ole saanut ruokaa, sillä on liian pieni liikkuma-ala ja se pitäisi viedä koiratarhaan. Koiralla on kuitenkin melkein hehtaarin tontti (aidattu) käytössään ja siinä se kyllä mahtuu ulkoilua harrastamaan. Ruokaa ja juomaakin on tarjolla vähintään riittävästi. Sanoinkin koiran haukkumisen johtuvan siitä, että tyttö seisoo portilla ja ärsyttää sitä. Ei kuulemma johdu, kun koira haukkuu hänen peräänsäkin. Kesällä samainen tyttö puhutteli minua myös ja sitten kun 'silmä vältti', se haukkui koiralle takaisin ja siitähän koira innostui. (Minun koirani ei haukkunut - tällä kertaa)
Tänään päivän ulkoilutuskeikka oli poikkeava, kun koiran naapurissa pihalla tapeltiin. Äänet ja näkymät olivat vastenmielisiä. En meinannut saada koiria pois pihasta, kun niitä kiinnosti niin kovin naapuritontin tapahtumat. Pelkäsin, että kohta tulee nyrkkiä koirillekin, kun ne outoja ääniä ja tapahtumia kommentoivat.
Muutama vuosi sitten samainen naapuri yritti polttaa talonsa, mutta toinen naapuri huomasi, että ukko valeli bensaa portaille ja yritti sytyttää. Palokunta ja poliisi ehti paikalle ennen kuin tuli kunnolla ehti levitä.
Lähdenpäs taas keikalle. Saa nähdä, mitä siellä on tällä kertaa.