Tapahtumia & sattumuksia taloyhtiössä/naapurustossa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Varmasti kalloissa ja johdoissa jotakin vikana, kun ei toimi. Pakkohan se on nii olla.
Älä muuta sano!!

Mulla on kans yks silmälasipäinen tuttu. Sitä ei tarvi ees jekuttaa millään elmukelmuvirityksillä, vaan aina kun se ottaa lasit pois päästä se kusee ihan minne sattuu.

Se on kussut jo autoonsa, parvekkeelle, R-kioskille, taksiin ja omaan suuhunsa. Se ei vaan erota, että missä se pönttö on!

Viimeks kun oltiin Särkänniemessä, niin jekutin sitä ja otin siltä lasit. Sitten se tippui Näsinneulasta!! Oli vähän siidee!

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Älä muuta sano!!

Mulla on kans yks silmälasipäinen tuttu. Sitä ei tarvi ees jekuttaa millään elmukelmuvirityksillä, vaan aina kun se ottaa lasit pois päästä se kusee ihan minne sattuu.

Se on kussut jo autoonsa, parvekkeelle, R-kioskille, taksiin ja omaan suuhunsa. Se ei vaan erota, että missä se pönttö on!

Viimeks kun oltiin Särkänniemessä, niin jekutin sitä ja otin siltä lasit. Sitten se tippui Näsinneulasta!! Oli vähän siidee!
Onko se Albert Oil?

Nurtsi

Registered Loser
Älä muuta sano!!

Tuskin johtuu heikosta näöstä. Sillä on syntymähumala.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Olen viime viikkoina hoidellut lähimmäisten asioita ja kotieläimiä ja saanut uusia kokemuksia.

Eilen illalla noin viisivuotias tyttö tuli portille opettamaan minulle koiranhoitoa. Koira haukkui pajattavaa tyttöä, kun ei ole lapsiin tottunut. Isä ja äitikin on kuulemma sanonut, että koira haukkuu siksi, että se ei ole saanut ruokaa, sillä on liian pieni liikkuma-ala ja se pitäisi viedä koiratarhaan. Koiralla on kuitenkin melkein hehtaarin tontti (aidattu) käytössään ja siinä se kyllä mahtuu ulkoilua harrastamaan. Ruokaa ja juomaakin on tarjolla vähintään riittävästi. Sanoinkin koiran haukkumisen johtuvan siitä, että tyttö seisoo portilla ja ärsyttää sitä. Ei kuulemma johdu, kun koira haukkuu hänen peräänsäkin. Kesällä samainen tyttö puhutteli minua myös ja sitten kun 'silmä vältti', se haukkui koiralle takaisin ja siitähän koira innostui. (Minun koirani ei haukkunut - tällä kertaa)

Tänään päivän ulkoilutuskeikka oli poikkeava, kun koiran naapurissa pihalla tapeltiin. Äänet ja näkymät olivat vastenmielisiä. En meinannut saada koiria pois pihasta, kun niitä kiinnosti niin kovin naapuritontin tapahtumat. Pelkäsin, että kohta tulee nyrkkiä koirillekin, kun ne outoja ääniä ja tapahtumia kommentoivat.

Muutama vuosi sitten samainen naapuri yritti polttaa talonsa, mutta toinen naapuri huomasi, että ukko valeli bensaa portaille ja yritti sytyttää. Palokunta ja poliisi ehti paikalle ennen kuin tuli kunnolla ehti levitä.

Lähdenpäs taas keikalle. Saa nähdä, mitä siellä on tällä kertaa.

Örfil

Guest
Eilen illalla noin viisivuotias tyttö tuli portille opettamaan minulle koiranhoitoa.
Tytöt on fiksumpia. Täällä samanikäinen poika naapurissa lähinnä tyytyy roikkumaan koiralle tehtyn aidan päällä (revennyt useasta kohtaa sen vuoksi) ja heittelee koiralle pihan täyteen käpyjä ja kaikkea mahdollista. Minkäänlainen kommunikointi tai opastus menee täysin kuuroille korville.

Olen ajatellut miinoittaa koko etupihan koirapihan ulkopuolelta ja kulkea jatkossa taloon takaovesta metsän kautta.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Ennen vanhaan oli yhden lähitalon pihassa usein sellainen pienehkö koira, joka haukkui joka pirun kerta kun kävelin siitä ohitse. Yhden kerran kun oli muutenkin huono päivä vastasin sille huutamalla täyttä kurkkua että turpa kiinni. Ei ole sen jälkeen miulle haukkunut. Enkä ole katunut huutamistani. Isommalle koiralle tuskin olisin kuitenkaan uskaltanut :eek:.

Knoukka

Well-known member
Pistänpä tapauksen tänne kun on osallisen naapuruston sukulaistyttö ja sattui kotitalossa täällä maalla-maalla ihan just.

On meinaan aika ärtsy 10-11-vuotias sukulaistyttö, pikkuserkun tytär, tuosta kilsan päästä. Tuli polkuja pitkin mopolla kyläilemään, jutteli mutsin kanssa ja mutsi sitten että haluaako jotain juotavaa, vaikka mehua. No, mehua tai muutakaan ei sitten löytynyt ja sukulaistyttö että "ei se mitään". Kohta kuitenkin tokaisi, että "pittääpä ajella kotia että saa keittää kunnon kahavit!" No, mutsi ymmärsi yskän, nosti kahvipannun hellalle ja pullaakin pöytään. Pikkasen meinas kyllä naurattaa tytön tomeruus ja vihjailu.

Ja noita ikiä se taisi olla kun itekkin opettelin kahvia juomaan.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ennen vanhaan oli yhden lähitalon pihassa usein sellainen pienehkö koira, joka haukkui joka pirun kerta kun kävelin siitä ohitse. Yhden kerran kun oli muutenkin huono päivä vastasin sille huutamalla täyttä kurkkua että turpa kiinni. Ei ole sen jälkeen miulle haukkunut. Enkä ole katunut huutamistani. Isommalle koiralle tuskin olisin kuitenkaan uskaltanut :eek:.
Meidän koira tykkää istuksia pihalla aidan vieressä. Naapurit, jotka moikkaavat koiraa, ainakin satunnaisesti menevät haukumatta. Ne, jotka eivät noteeraa sitä ja vain painelevat ohi saavat haukahduksia.

jjv

Arschloch
Tuossa viimeks kun olin isän luona, isäukko huomasi, että porraskäytävän eteen parkkeerasi muuttoauto. Meni kyttäämään ovisilmästä minkälaista porukkaa vastapäiseen kämppään muuttaa. "Jumalauta! Tähän täytyy puuttua heti! Ruveta kuukausitolkulla häirikköjä kattelemaan." oli ensikommentti. Tiedustelin mistä hän ensivilkaisulla tiesi tulevien naapureiden luonteen ja sain vastauksen: "Kyllä mä sen nyt näen." Kovan tivaamisen jälkeen sain kuulla, että ainakin lävistyksiä niillä oli. En ole kysynyt saatiinko niille järjestettyä häätö ennen, kuin ehtivät häiriköidä :D

Tiedustelin äsken miten on pappa uusien naapureiden kanssa pärjännyt. Kuulemma sinne ei ilmeisesti asettunutkaan asumaan ketään, koska sieltä ei ole kuulunut muuta, kuin asunnon ulko-ovi välillä kolahtaa. Jotain nuorisoa siellä kuitenkin välillä käy. Epäilin mahdollisuutta, että siellä asustelisi joku ihan hissukseen, mutta on kuulemma sen näköstä sakkia, että kyllä niistä ääntä lähtisi, jos siellä joku yöpyisi.
Enpäs ole huomannutkaan kertoa, että tähän asiaan tuli päivitystä tuossa muutama viikko sitten. Nimittäin sieltä naapurista ei ole edelleenkään kuulunut mitään meteliä. Ainoastaan porukkaa sinne näyttää välillä menevän ja poistuvan. Isä onkin jo (ainakin omasta mielestään) ymmärtänyt homman juonen: "Ei siellä ketään asu. Niillä hiippareilla on kannabisviljelmä siällä. Ne käy välillä vaan täydentämässä varastojaan ja kukkia kastelemassa."

Itsellähän oli eilen uhkaava tilanne tuossa asumukseni lähistöllä, kun meinasin joutua kohdakkain erään ei-toivotun henkilön kanssa. Olen nimittäin pyrkinyt välttelemään ulkona liikkumista sen jälkeen, kun viime talvena pimeässä vahingossa morjenstin tuntematonta koiranulkoiluttajaa luullessani sitä tutukseni (ja sain moron vaihtokaupassa). Pirullisen hankala tilanne, jos kohtaan saman tyypin uudestaan:

- Jos morjenstan, niin se rupee taas pohtimaan kuka hitto toi on ja saattaa vielä äityä kysymäänkin.

- Jos en morjensta, niin se ajattelee, että "jumalauta on tostakin tullu ylpee tyyppi, kun ei enää tervehdikään".

- Jos hyppään puskaan piiloon häiskän nähdessäni, niin orava saattaa purra kikk...sormeen.

Eli vain huonoja vaihtoehtoja. Parempi, kun pysyy neljän seinän sisällä.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Enpäs ole huomannutkaan kertoa, että tähän asiaan tuli päivitystä tuossa muutama viikko sitten. Nimittäin sieltä naapurista ei ole edelleenkään kuulunut mitään meteliä. Ainoastaan porukkaa sinne näyttää välillä menevän ja poistuvan. Isä onkin jo (ainakin omasta mielestään) ymmärtänyt homman juonen: "Ei siellä ketään asu. Niillä hiippareilla on kannabisviljelmä siällä. Ne käy välillä vaan täydentämässä varastojaan ja kukkia kastelemassa."

Itsellähän oli eilen uhkaava tilanne tuossa asumukseni lähistöllä, kun meinasin joutua kohdakkain erään ei-toivotun henkilön kanssa. Olen nimittäin pyrkinyt välttelemään ulkona liikkumista sen jälkeen, kun viime talvena pimeässä vahingossa morjenstin tuntematonta koiranulkoiluttajaa luullessani sitä tutukseni (ja sain moron vaihtokaupassa). Pirullisen hankala tilanne, jos kohtaan saman tyypin uudestaan:

- Jos morjenstan, niin se rupee taas pohtimaan kuka hitto toi on ja saattaa vielä äityä kysymäänkin.

- Jos en morjensta, niin se ajattelee, että "jumalauta on tostakin tullu ylpee tyyppi, kun ei enää tervehdikään".

- Jos hyppään puskaan piiloon häiskän nähdessäni, niin orava saattaa purra kikk...sormeen.

Eli vain huonoja vaihtoehtoja. Parempi, kun pysyy neljän seinän sisällä.
Jos et halua olla kyseisen hahmon kanssa missään tekemisissä, niin miksi sitten välität siitä, mitä se mahdollisesti sinusta ajattelee?

jjv

Arschloch
Jos et halua olla kyseisen hahmon kanssa missään tekemisissä, niin miksi sitten välität siitä, mitä se mahdollisesti sinusta ajattelee?
Meilläpäin on tapana tirvaista kuonoon ylpeeks tulleita.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Taloyhtiössä näyttäis olevan 3 asuntoa (27stä) myynnissä. Pitäisiköhän vetää johtopäätöksiä ja jos niin mitä ?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
No toivottavasti ei ole putkiremonttia tulossa, ainakaan heti (rakennusvuosi 2008).

Niin ja yksi noista on naapuri ja toinen melkein suoraan vastapäätä.... Ei kolmaskaan kaukana ole.

Kahteen noista on kyllä täysin loogiset syyt tiedossa - vääräleuoille tiedoksi, minä en ko. syihin liity.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.