Tapahtumia & sattumuksia työssä & työpaikalla

Sue_me

Well-known member
Keskiviikkona päättyy 6 vuotta kestänyt kehitysproggis.

Viimeistään torstaina alkaa seuraava. Ei tarvitsekaan nostaa jalkoja pöydälle.
Paska on paketissa itse asiassa jo huomenna puoliltapäivin. Tänään sain loputkin jämähommat napoiltua kasaan.

Päätöskokousta vaille valmis. Sillä edellytyksellä tietysti, että työ hyväksytään. :rolleyes:

Örfil

Guest
Viimeistään torstaina alkaa seuraava. Ei tarvitsekaan nostaa jalkoja pöydälle.
Hieno homma!

Tästä tuli mieleen että kun oli lehdessä juttua että Hornarit tulis takaisin Pirkkalaan.
Vois perustaa sen sijaan kolmannen tukikohdan Halliin. Kenttä ja kaikki.

Sue_me

Well-known member
Tästä tuli mieleen että kun oli lehdessä juttua että Hornarit tulis takaisin Pirkkalaan.
Vois perustaa sen sijaan kolmannen tukikohdan Halliin. Kenttä ja kaikki.
Aika kaukaa haettua. Liian monen kunnia kysymyksessä :D

Örfil

Guest
Aika kaukaa haettua. Liian monen kunnia kysymyksessä :D
Joo, olin aistivinani tänään kun luin Ilmavoimien entisen päällikön ja Satakunnan Lennoston komentajan "vuoropuhelua" Aamiksessa.
Sellaista kikkelimiekkailua oli aistittavissa jutuissa.

Toki on selvä että kun tilalle on siirretty tukilentolaivue jne. niin tila alkaa loppua Pirkkalasta.
Mutta nykytilanteessa olisi ollut hyvä antaa signaali naapurille ja pitää Etelä-Suomessa yksi tukikohta.
Nyt tunnistuslennot tehdään joko myöhässä tai pitämällä päivystystä Pirkkalassa ja Seutulassa. Maksaa sekin kai jotain.

Halli oli mun idea. Mutta työllistämismielessä ihan ok?
Etäisyys rannikollekin liki sama kuin Pirkkalasta. Lentominuuteissa laskettuna.

Sue_me

Well-known member
Halli oli mun idea. Mutta työllistämismielessä ihan ok?
Etäisyys rannikollekin liki sama kuin Pirkkalasta. Lentominuuteissa laskettuna.
Varuskuntien lopettaminen merkitsi samalla tiloista luopumista joten helpommin sanottu kuin tehty. Ei toki mahdotontakaan ainakaan tilapäisenä ratkaisuna, käytetäänhän maantietukikohtiakin.

Tietty jos poliittinen tilanne muuttuu niin kaikki muukin muuttuu melko äkkiä.

Örfil

Guest
Älytöntä mun mielestä ideassa Hornet-laivueen palauttamisessa Pirkkalaan oli että justhan ne myi kämpät täältä pois ja muutti kahteen eri paikkaan :(

Joku roti kai puolustusvoimien pallotuksessakin, vaikka siihen saa varautua jos sinne pääsee pestautumaan.

Vakitukikohta Halliin olisi oiva ratkaisu paikkakunnan työllisyystilanteeseen sekä maamme rajavalvontaan, joka on nyt aika avoin etelän suunnassa.

Radan pituus on sataa metriä vaille sama kuin Pirkkalassa, joten ei teknisiä ongelmia.

Örfil

Guest
Saahan näistä haaveilla.

Hallin tilojahan ei ole myyty?

Vanhin pojista suoritti siellä alokas- ja AU-kurssin ja sittemmin loppupalveluksen Pirkkalassa, joten paikka on tuttu.
Sälli on suvun ainoa Hornet-kelpoinen insinööri.

Sue_me

Well-known member
Älytöntä mun mielestä ideassa Hornet-laivueen palauttamisessa Pirkkalaan oli että justhan ne myi kämpät täältä pois ja muutti kahteen eri paikkaan :(
Hallissa asuneet taasen.. Niin no. Nyt on ainakin "kesämökki" pikkukylässä.

Hallin tilojahan ei ole myyty?
Käsittääkseni ei. Vedettiin myynnistä joku aika sitten koska ostajaehdokkaita... no olihan niitä, mutta ne tarjotut summat eivät herättäneet suuria intohimoja edes ns. pakkomyyntitilanteessa.

Mutta puolustusvoimien käytössä ne eivät enää ainakaan ole.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Eiks Immola olis hyvä? Sieltä kun sopivaan suuntaan kaartais Hornetilla, niin pääsisi Suomen tiedustelu urkkimaan itänaapurin ilmavalvonnan toimintamalleja ja radioliikennettä ja kaikkea muuta vastaavaa skäfää.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Eiks Immola olis hyvä? Sieltä kun sopivaan suuntaan kaartais Hornetilla, niin pääsisi Suomen tiedustelu urkkimaan itänaapurin ilmavalvonnan toimintamalleja ja radioliikennettä ja kaikkea muuta vastaavaa skäfää.
No mutta kun ne pilas sen tamburellon 94 kisan jälkeen.

Örfil

Guest
Joo, käsitin että radiotiedustelu on vakihommaa ja jos JOS jotain poikkeaa, signaalikaverit on heti tötteröt ojolla.

Immola ei taas palvele tarkoitusta. Homma voidaan hoitaa kahdesta muusta tukikohdasta. Rovaniemi ja Kuopio on tuplavarmistus itään.

Sue_me

Well-known member
Aamukaffella palanpainikkeena savustettua peuraa ja lastenkoskijaa.

Ei huono aloitus lain.

Sue_me

Well-known member
Paska on paketissa itse asiassa jo huomenna puoliltapäivin. Tänään sain loputkin jämähommat napoiltua kasaan.

Päätöskokousta vaille valmis. Sillä edellytyksellä tietysti, että työ hyväksytään. :rolleyes:
Ja hyväksyttiinhän se. :thumbup:

Tästä sitten uuden proggiksen kimppuun...

Örfil

Guest
Ja hyväksyttiinhän se. :thumbup:

Tästä sitten uuden proggiksen kimppuun...
Täytyy sanoa että olen oikein iloinen suikkiksen puolesta :)

Mies on miehistä parhaimpia ja täten suon tämän ilon hänelle aivan täpöllä :cool: