Tapahtumia & sattumuksia työssä & työpaikalla

jjv

Arschloch
Ilon hetki koittaa aina, kun auton keula osoittaa kohti kotia.
Mun mielestä sen pitää ollakin niin. Selkeä ero työn ja vapaa-ajan välillä. Kotiinlähdön aika on ilon hetki, perjantai-iltapäivä vielä iloisempi ja kesälomalle jääminen on vuoden kohokohta. Sit on huolestuttavaa, jos lauantaina nukkumaan mennessä alkaa vituttaa, että kohta se on taas viikonloppu ohi ja joutuu töihin.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tää on varmaankin vitsi?
Se ei ollut tarkoitettu vitsiksi. Näköjään on mahdollista joissain piireissä se, että lausetta voi perustellusti pitää vitsinä.
En tosin itse ymmärrä miksi tai edes miten.

Yritys voi menestyä parhaalla mahdollisella tavalla vain kun menestyksen tekijät ovat aidosti hyviä.
Lipominen ei kasvata yrityksen tulosta, joten se on yrityksen kannalta turhaa, jopa vahingollista.

Örfil

Guest
Kuitenkin olin kahdesti työtehtävissä kuollakin.
Mä muistan nuo!

Eka taisi olla se tapaus kun Kuhmossa oli työkeikalla aamulla paikallinen huoltamo & kahvio vielä saavuttaessa kiinni ja meinasitte kuolla nälkään.

Toinen taisi olla se, kun tapasitte Remun livenä ja hihkaisitte porukalla "eiiiii, toi on Remu - mä kuolen!"

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Mun mielestä sen pitää ollakin niin. Selkeä ero työn ja vapaa-ajan välillä. Kotiinlähdön aika on ilon hetki, perjantai-iltapäivä vielä iloisempi ja kesälomalle jääminen on vuoden kohokohta. Sit on huolestuttavaa, jos lauantaina nukkumaan mennessä alkaa vituttaa, että kohta se on taas viikonloppu ohi ja joutuu töihin.
Vuorotteluvapaalta paluu on se korkein testi. Voi sisarukset että Närpes!

jjv

Arschloch
Vuorotteluvapaalta paluu on se korkein testi. Voi sisarukset että Närpes!
Kauanko vapailit? Oon sitä joskus itekkin miettinyt, että saattais olla muutaman kuukaudenkin vapaalta aika rankka palata töihin, jos on vaan lomaillut. Työkaveri oli vuoden pois, kolmea pikkumukulaa hoiti kotona, että kyllä se mielellään töihin palasi. Toisaalta en mä muista, että yhdeksän kuukauden työttömyyden jälkeen ois ollu vaikea työelämään totuttautua.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Kauanko vapailit? Oon sitä joskus itekkin miettinyt, että saattais olla muutaman kuukaudenkin vapaalta aika rankka palata töihin, jos on vaan lomaillut. Työkaveri oli vuoden pois, kolmea pikkumukulaa hoiti kotona, että kyllä se mielellään töihin palasi. Toisaalta en mä muista, että yhdeksän kuukauden työttömyyden jälkeen ois ollu vaikea työelämään totuttautua.
Olen ollut kerran puoli vuotta ja kahdesti 3 kuukautta v-vapaalla. Uuteen paikkaan meno on vähän eri asia, mutta v-vapaalta tulossa tietää mitä on odotettavissa. Työtoverit suattaa hiukan ilkeillä jne.

jjv

Arschloch
Olen ollut kerran puoli vuotta ja kahdesti 3 kuukautta v-vapaalla. Uuteen paikkaan meno on vähän eri asia, mutta v-vapaalta tulossa tietää mitä on odotettavissa. Työtoverit suattaa hiukan ilkeillä jne.
Työkaverilleni töihin paluu oli myrkkyä senkin takia, että hän oli saanut sen vuorotteluvapaakorvauksen (vai mikä se on) lisäksi kotihoidontukea ja kehuskeli, että tulee kannattavammaks olla se vuosi kotona kuin käydä töissä. Sitten joku taho muuttikin mielensä ja perivät kaikki vuoden aikana maksetut kotihoidontuet kerralla takaisin eli samoihin aikoihin kuin palasi töihin, tuli kotiin iso lasku ja sitten saikin mennä lainaneuvotteluun.

oldez

Well-known member
Työkaverilleni töihin paluu oli myrkkyä senkin takia, että hän oli saanut sen vuorotteluvapaakorvauksen (vai mikä se on) lisäksi kotihoidontukea ja kehuskeli, että tulee kannattavammaks olla se vuosi kotona kuin käydä töissä. Sitten joku taho muuttikin mielensä ja perivät kaikki vuoden aikana maksetut kotihoidontuet kerralla takaisin eli samoihin aikoihin kuin palasi töihin, tuli kotiin iso lasku ja sitten saikin mennä lainaneuvotteluun.
Heh. Ei vaan ollut ottanut asiasta selvää.

DW

2009-2016
Noin ne jotkut vaan tekee. Amis loppus ja kesätyösopparit oli jo aikaa sitten tehty acennushommiin. Korkeakoulupaikkoja hakee samalla. Yhteisen harrastuksen puolesta tutuksi tullut vasta 18v. tyttö kyseessä. Vetää hyvät rahat kotio, kun vanhempiensa jääkaappia saa hänkin käyttää. Pakko arvostaa, kun täällä tullut hommien saannin vaikeus niin selvästi esille.

Upseeri Jerry Flodin

Kantahenkilökuntaa
Ei kiky vaan keke. Kehityskeskustelu. Jos mielekkäämpiä duuneja jatkossa. Saapas näkee mitä kenkä tekee.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Pitäisköhän vähän ilkeillä pitämällä puheen jos synttärikakkua nyt syödään? Kertoisi kuinka on mahtava firma loistavine etenemismahdollisuuksin, kun vasta 15 vuotta ollut talossa ja ihan samaa tehnyt koko ajan samalla tittelillä ja nettotulot senkun pienenee.

Tässä kun on tuota faijan elämää ehtinyt peilailemaan ja vähän asettamaan hänen työuraansa suhteeseen elämäntaivalta.

Sue_me

Well-known member
Pitäisköhän vähän ilkeillä pitämällä puheen jos synttärikakkua nyt syödään? Kertoisi kuinka on mahtava firma loistavine etenemismahdollisuuksin, kun vasta 15 vuotta ollut talossa ja ihan samaa tehnyt koko ajan samalla tittelillä ja nettotulot senkun pienenee.
Kaippa tuo nousujohteisuus vaatisi itseltäkin toimenpiteitä -> Työpaikan vaihto muutaman vuoden välein. Ei tosin nappaisi jatkuvasti opetella uusia systeemejä ja henkilöitä.

Puhuin siis omasta puolestani.

Örfil

Guest
Kaippa tuo nousujohteisuus vaatisi itseltäkin toimenpiteitä
Puhuin siis omasta puolestani.
Tuotahan se vaatii. Tai sitten on firmassa, joka on niin pieni, että muita urapolkuja ei ole.

Olin sellaisessa ekat 7 vuotta ja lähdin siksi pois, kun halusin katsella vähän muitakin hommia. Firmassa ei muuten ollut mitään vikaa ja pidin työstäni.

Puhun myös vain omasta kokemuksestani.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Ehkä vika on siinä etten ole koskaan mistään työstä tykännyt. Toiset ovat toisia mukavampia, mutta mistään en ole tykännyt. Tässäkin työssä on yksinäistä ja paljon autolla ajamista.

jjv

Arschloch
Oon tämän viikon laboratoriopiällikkönä. Puolet labrasta on semmosta aluetta jossa mulla ei ole tarvetta edes käydä ja pöydät on väärällään härveleitä joitten käyttötarkoituksesta ei aavistustakaan. Eli peruspiällikkömeininkiä.

Uskottavuuttani piällikkönä nakertaa hiukan etten pääse omilla avaimillani sisälle työhuoneistooni.

Viimeksi muokattu: