Tarvitseeko Suomi tulimuurahaisia?

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Ei kait nuokaan ötökät niin haitaksi ole, elleivät sisälle pakkaannu.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulimuurahainen

Wikipediasta lainattua:

Tulimuurahaisista on tullut suuri ongelma niiden levinneisyysalueilla, se uhkaa joitakin eliöitä ja sen pistot aiheuttavat pahoja vammoja. Tulimuurahaista pidetäänkin yhtenä maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista. Tulimuurahaisten yhteiskunnat liittyvät yhteen ja valtaavat uusia alueita.

Ne ovat erittäin aggressiivisia varsinkin puolustautuessaan. Laji on erittäin sitkeä tuholaismyrkkyjä vastaan. Tulimuurahaiset pistävät myös erittäin aggressiivisesti ja suihkuttavat happoa, joka pystyy lamaannuttamaan suunnilleen sen itsensä kokoisen vihollisen.
Kyllä ne hyvin sopeutuisivat Suomeen, kunhan ei toistettaisi USA:n tekemiä virheitä sopeuttamisessa.

Video tulimuurahaisista http://www.youtube.com/watch?v=3vVUh-194vU

Joni

Well-known member
Musta niitä on aina ollut suomessa :D Ainakin tollasia oransseja murkkuja on omassa pihassa näkynyt mutta ehkei ihan samaa lajia.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Minä en itse hyökkäile tai muutenkaan käyttäydy agressiivisesti tulimuurahaisia kohtaan. Joten eivät ne varmaan minua kohtaan puolustudu kovinkaan paljon.

Rogue

Jää(telö)mies
Sijainti
Banned
Missä polli?
Vaadin demokratian nimissä pollia.

Olisin enemmistön kanssa samaa mieltä, on niin haasteellinen päätelmäketju, etten yksin osaa.

T: Lauman lammas.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Haluaako lammas tulla tulimuurahaisten syöm'ksi. Jos haluat niin oltko valmis pystyynmarinointiin yrteillä?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Riippuu pitkälti yrteistä.. mutta kovin kivuliaalta kuulostaa tulla tulimuurahaisten syödyksi.
Mä aattelin yrteistä lampaalle sopivan rosmariinin, mintun ja rakuunan. Ruokavalioon tietysti pystyynmarinoitaessa voisi lisä myös hunajan ja mustapippurin.