Siinä tapauksessa nainen ja mies eivät ole sama asia, jota ne eivät olekaan. Mietin noin minuutin, että kumpaan suuntaan oman vastauksen vedän.On oikein.
Naisille ei tarvitse käydä näin. Vastaan tasa-arvoista vaikkei se ihan absoluuttisesti olekaan.Kivekseni ovat laskeutuneet ja esari ei ole ahdas.
Perustelun henki on nimenomaan tuo esittämäsi. Mielestäni objektiivisen (eli just tuon absoluuttisen) tasa-arvon tavoittelu ei ole mielekästä, kun jo lähtökohtaisesti kaikki ovat erilaisia. Järkevämpää on pyrkiä perusteltuun ja kestävään lopputulokseen. Tämä pätee muutenkin kuin vain sukupuolten välillä.Siinä tapauksessa nainen ja mies eivät ole sama asia, jota ne eivät olekaan. Mietin noin minuutin, että kumpaan suuntaan oman vastauksen vedän.
Loogisin vaihtoehto, perusteluna absoluuttisella tasa-arvolla, on ei.
Mutta voiko absoluuttista tasa-arvoa olla naisten ja miesten välillä, kun erojakin löytyy - jo pelkästään lihasvoiman ja kestävyyden osalta.
Pekkiksen perusteluna tämä mun esittämä skenaario nro 2?
Olen eri mieltä. Pohjimmiltaan tässä on kysymys yleensäkin yleisen asevelvollisuuden tarpeellisuudesta nyky-Suomessa.Kyllä siitä nyt vaan on tasa-arvo kaukana, että sukupuolen perusteella langetetaan 6-13kk kestävä vapaudenmenetys (jos sallitte hieman kärjistetyn sanan). Oletteko eri mieltä?
Koska asia nimenomaan noin kysytään, niin on selvä, että epätasa-arvoinen kohtelu ei ole oikein. Erilaiselle kohtelulle voidaan kyllä sitten keksiä muita perusteluja, mutta tasa-arvoiseksi sitä ei voi väittää.Onko tasa-arvon kannalta oikein, ettei naisten täydy käydä armeijaa?
JASKAN KANSSA SAMAA MIELTÄ. Siis tasa-arvon kannalta, ei voida olettaa/vaatia toiselta sukupuolelta toista enempää.Eihän tuo oikein ole, jos tasa-arvoa katsotaan. Selkeästihän tuossa sukupuolet asetetaan erillaiseen asemaan. Tästä ei liene kysymystäkään!
Tuo on täysin toinen kysymys. Jos asiaa katsotaan vain tasa-arvon näkökulmasta niin asevelvollisuus on epätasa-arvoinen, vai oletko eri mieltä?Olen eri mieltä. Pohjimmiltaan tässä on kysymys yleensäkin yleisen asevelvollisuuden tarpeellisuudesta nyky-Suomessa.
Ruksi seinään ja foorumin voi sulkea ja arkistoida!JASKAN KANSSA SAMAA MIELTÄ.
Eikös se olisi tasa-arvoista jos mies tekisi samoin?Tasa-arvo on järjetöntä, kun ei olla sukupuolet tasaveroisia muutenkaan. Minä olen hentoinen nainen ja odotan kyllä, että fyysisesti minua vahvempi mies kantaa kauppakassit. Ja puolustaa tätä maata. Mä laitan ruokaa, kannan kaljaa sohvalle ja silitän paitoja. Minusta tää työnjako on paljon toimivampi kuin joku keinotekoinen viivottimella mitattu tasa-arvoisuus.
Sen sijaan palkkaukseen työelämässä ei sukupuolen tule vaikuttaa. Mutta sitä ei tässä kysyttykään.
Juuri näin. Pekkis ei käsitellyt kysyttyä kysymystä.Tuo on täysin toinen kysymys. Jos asiaa katsotaan vain tasa-arvon näkökulmasta niin asevelvollisuus on epätasa-arvoinen, vai oletko eri mieltä?
Beibe.Btw, silittääkö vielä joku miehensä paidat tai kantaa kaljaa sohvalle? Siis ei ainakaan mun tuttavapiirissä näin tee kukaan.