teho tarkastus?

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Joo, jos niissä kaaroissa näkyy pyörimisnopeutta mittaavia antureita niin hylkyyn vaan koko sakki!
 

Jose Carcia

Member
Liittynyt
18.8.2001
Viestit
16
Mitäs sitten arvon tietäjät jos joillakin käytetään pyörintänopeusantureita tiedonkeruuseen? Onhan varmaan kiva nähdä suoranopeuksia, lukkojarrutuksia, alustaa yms. Nehän kun kuitenkin on sallittua tietoa. Eipä taas ajateltu ihan loppuun asti kommentteja..
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Jari Nuoramo:
<STRONG>Nuoramo ajaa affenistolla vanhalla III-koppaisella golfilla, alusta tässä vanhassa tosin ei ole aivan samaa luokkaa ja siitä puuttuu suorakytkentälaatikko. Tehoa on kyllä huomattavasti enenmän kuin se 190- hp!!!
Gröntahl, Nuoramo häviää Haapalaiselle esim. ahffeniston pääsuoralla 14km/h vaikka mutkasta kumminkin lähdetään samaa vauhtia ulos... ja autothan on identtesiä vai kuinka? :)

ja onhan LMS osaava tiimi (yhden auton osalta) Ollin auto kun sattuu olemaan
ko. tiimin omistuksessa ja sen sponssimarkat on siinä autossa kiinni. Onhan toki ymmärrettävää että se laitetaan nopeaksi.
Seikka joka taasen ei ole ymmärrettävissä on sitten taas miksi Karin ja Ranen autoa ei laiteta kulkemaan, vaikka tukun rahaa tallille kantavatkin...

Jurvan testeissä Rane ajoi hyviä aikoja aina aika-ajoon asti kunnes tietsikkamies säätää ---> ajat 1.5 sekuntia hitaampia kuin testeissä ja Rane valitti kun auto ei "laukkaa". Sitten sitä seliteltiin mitä uskomattomimilla syillä... (en viitsi tässä ruveta paljastamaan =)
Ja sunnuntaiaamu koittaa, warm-up edessä, auto kulkee taas ja Ranella sama aika kuin Ollilla (sekunnin kovempi kuin aika-ajoissa edellisenä päivänä)
Sitten taas jälleen kerran tiimin tietokonemies käy säätämässä autoon "vielä vähän lisää kulkua" kisaa varten, kisa tulee (2.startti, eka kun päätyi varikolle) autosta puuttuu tehoa taas, ja kaikenlisäksi auto hyytyy vielä kisan edetessä lisää sen verran että suoralla jää KIRJAIMELLISESTI jalkoihin... Hyytyminen tapahtui myös Ollin autossa (näin LMS jälleen selitteli), mutta kierrosajat kertoivat jotain ihan täysin muuta...
No Ranelle sitten kyllä myönnettiin että autosta puuttuu tehoa, mutta Gröntahlille sitä ei myönnetty vaikka Kari sen itse käyttikin penkissä, fillareissa oli mukamas liikaa Camperia ja se suti, eihän jarrupenkit edes mittaa jos auto sutii

No joo ei sillä eikä millään etteikö Olli olisi kova kuljettaja, mutta hän ei sattumoisin ole ainoa, eikä ainoana ansaitsisi tätä spesiaalikohtelua.
vaan kun tämä turkulaistiimi näin tekee bisnestä ni minkäs sille mahtaa...

Nähdään ahvenistolla syyskuun 8-9 Ahvenistolla!!!
Nuoramon leiri kuittaa ja vaihtaa ensi vuodeksi automerkin, en vielä paljasta mihin =)</STRONG>

Kiitos Jari vastineesta!
Paljastit enemmän mitä uskalsin odottaa.
Mutta hieman oikaisen että LMS ei ole Turkulainen vaan siellä Mietoisten mettässä majaileva team.
Se että team boss väntää turkkua johtunee juuri siitä että tuolla maaseudulla tuo murre elää syvänä vielä..eli kaikki yli 20 km säteellä Turusta olevat seudut

Kuitenkaan LMS ei ole ainoa team joka businessmielessä toimii, ero vaan on siinä että puhtaassa busineksessa ja M-sport busineksessä ei näytä olevan samat pelisäännöt paitsi raastuvassa....
Esimerkkejä teameistä jotka ovat suoraan sanoen jotain "mokanneet" asiakkaan kustannuksella on useita.
Itse en tätä ymmärrä miksi näin on mutta eräs selitys on siinä että aletaan varikolla "parantamaan" ja kun menee poskelleen niin sitten kun asiakas itse ottaa selvää niin alkaa selittelyt kuten pieleen menneessä kaupassa.(tekisi mieli sanoa muuta kuin kauppaa..)
Mutta jotain joskus on tehtävä ja sivusta seuranneena olen jokaisen ns. business mielessä toimineen pajan toimintaa ihmetellyt, tämän kauden osalta mm LMS ja Tino´s Garage on ollut suuri mysteeri kun vaan yksi auto toimii koska uskon että Tuomaisella löytyy hivenen enmmän annettavaa mihin Focus on pystynyt kaudella parhaimmillaan.
Hondillakin on ollut synkät hetkensä eräänä kautena ja nekin jutut selviävät ilmeisesti vasta raastuvassa mutta tätä en usko että yksikään toinen teami haluaa kokevan.

Vai onko niin että kaikki huijaaminen on sallittua Moottoriurheilussa jos suomessa haluaa menestyä (mutta ei menesty)?

Itse uskon että niin Kari kuin Raulikin osaavat ajaa siinä kuin muutkin ja se vain vahvistaa väitettäni.
Eli vehkeistä on ollut niin monella maksavalla kuskilla kiinni ja silloin kannattaa miettiä onko se kuitenkaan paras vaihtoehto että ostaa jotain ns nimimieheltä.

Kiinnostaisi penkittää muuten Ranen Golffi omassa penkissä...camberit säädettynä

:D
 
Ylös