TFT-näytöt ja refreshrate

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mites näiden kanssa pitäis ton näyttiksen refreshraten kanssa oikein toimia. Normi kuvaputkinäytöillähän suurempi refreshrate vähensi välkkymistä... mutta entäs tft?

esim. tää mun näyttö tukee 1280x1024 tilassa windowsin mukaan vain 60hz, mutta jos laitain näkyviin nuo muut hz-tilat, niin tää pelittää vaikka 200 hz:na, (hiiri jostain syystä nopeutuu tuolloin), liikkuu jotenkin liukkaammin.

Onko tuossa mitään väliä sitten, kun käytä DVI-kaapelia enkä normia?

Kokemuksia? Tietoa asiasta?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tosin, vaikka laitoin 160Hz, niin näyttö näyttää että tila on 75Hz, mutta toisaalta Windows ilmoittaa ettei yli 60Hz tiloja tässä resossa tukisi tämä näyttö...

Kumman ihmeellistä....

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Refresh rate has no meaning on an LCD monitor. A CRT scans the image at the refresh
rate of 60 or 72 times per second for refresh rates of 60 and 72 Hz respectively.
An LCD does not produce an image by scanning a stream of electrons across the cathode
ray tube. Each pixel receives instructions from the computer to be turned on or off.
So it doesn't matter what you set the refresh rate at, it will ignore all entries
equally.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Mites näiden kanssa pitäis ton näyttiksen refreshraten kanssa oikein toimia. Normi kuvaputkinäytöillähän suurempi refreshrate vähensi välkkymistä... mutta entäs tft?

esim. tää mun näyttö tukee 1280x1024 tilassa windowsin mukaan vain 60hz, mutta jos laitain näkyviin nuo muut hz-tilat, niin tää pelittää vaikka 200 hz:na, (hiiri jostain syystä nopeutuu tuolloin), liikkuu jotenkin liukkaammin.

Onko tuossa mitään väliä sitten, kun käytä DVI-kaapelia enkä normia?

Kokemuksia? Tietoa asiasta?
Yleensä 60 Hz on ideaali virkistystaajuus tft-näytölle paitsi jos monitorin manuaalissa jotain muuta mainitaan.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Minua rehellisesti sanottuna hiukan kummastutti ettei Dlomppenberger tiennyt tätä...? :confused: :confused: :confused:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Lähinnä softannäkökulmasta mä tuota ajattelin, kun moniin peleihin on rakennettu koodilla semmosia muksia taimereita, ja tuota... vsync-off aiheuttaa kuvan repeilyä yms. shittiä, niin jotta... emmä tiä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Matxi sanoi:
Minua rehellisesti sanottuna hiukan kummastutti ettei Dlomppenberger tiennyt tätä...? :confused: :confused: :confused:
Muo vähän kummastuttaa, että suo kummastuttaa mikään asia Dompparin suhteen!