Neuvillella on myös uniikki ajotapa, vetää kässäristä saadakseen auton kääntymään, jopa isoimman vaihteen mutkissa. Tämän vuoksi ehkä toiset Hyundai-kuskit eivät ole oikein tottuneet autoon.
Tuo on kyllä jotain melko perverssiä. Vähän pistää miettimään, että onko järkevää kehittää auto miehelle, jonka ajotyyliä ei muut opi, kun ei mies kuitenkaan siihen mestaruuteen tunnu millään yltävän. Josko vaikka itse opettelisi ajamaan niin kuin ihmiset, tekisi mieli täältä sohvalta huudella. Tulee mieleen, että jos auto olisi ollut ns. normaali, niin miten Paddon, Loeb, Mikkelsen ja Sordokin ainakin assulla olisivat menneet erilailla. Ja varmaan Solberg olisi edes vähän vähemmän ajellut pihalle?
No, nämä on näitä jossitteluja, mutta tuntuu vaan, että Hyundai uppoaa Neuvillen vuoksi, kun Tänakillekaan ei taidettu sitä tukea oikein antaa auton viemiseksi toiseen suuntaan. Vaihtoehtoisessa todellisuudessa jos Neuville olisi syystä tai toisesta lähtenyt ja Tänak jäänyt vaikkapa Adamon kanssa tiimiin, niin väittäisin, että Kallella olisi ihan eri tavalla haastetta. No, menee korkean fantasian puolelle, mutta tästähän voisi vaikka uneksia tulevana yönä.
Itse Neuvillestä, arvostan kuljettajana varsin paljon, on todella sisukas vaikka valittaakin monesti suhteellisen paljon. Assulla todella nopea (siksi tämä Monten tulos huolestuttaa), osaa ajaa teknistä soraa ja lumellakin. Nopeat sorakisat ei sitten taitu, poikkeuksen sääntöön tekee se muinainen Jyskälä Fordilla.
Sitten taas niitä jäätymistä tuntuu tulevan melko usein ja jos on mestaruuskamppailussa loppukaudesta, niin pää ei tunnu enää kestävän riittävän hyvin. Välillä selviää täysin tuurilla (kuten nyt se ylikovaa neulansilmä), joskus kohtuullisilla vahingoilla (Kroatia power & jossain määrin Safari '22) ja sitten on niitä kertoja kun hinta on kallis (Ypres & Sardinia '22). Ihmisenä tulee kuva, että ei ole ihan mukavin heppu vaikka harrastaa hyväntekeväisyyttä jne. Toki monesta huippu-urheilijasta helposti tulee vähän itsekäs ja ylimielinen kuva, huipulla kun peli on raakaa.