Tiedustelu elokisan radasta - Toijala?

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Örfil

Guest
Tsekkasinpa jutut samantien eli elokuun vikalla viikolla olisi aikomus järkätä mahdollisesti kisa Toijalassa.

ALUSTAVA OSANOTTAJALUETTELO:

  1. FO110K
  2. Alppu
  3. Jussi
  4. lfb
  5. Jacques
  6. Darren
  7. PeePee
  8. TIMOMIES

Ehkä-lista
[*]öö ruz
Tässä dataa autoista:
Intrepid Optima -autot
- Tehokkaat 4-tahtimoottorit - 9hv, keskinopeus 50-55 km/h ja huiput n. 70 km/h
- Alfano-ajanottojärjestelmä - kuljettaja näkee jokaisen kierroksen jälkeen aikansa ratin näytöllä
- AMB Transponder ajanotto - viralliset ajat ja tulokset paperilla kaikille
..eli vähän hitaampaa menoa Hyvinkään jälkeen, mutta tämähän on vain asennoitumiskysymys!

Linkki radalle:
http://www.vauhtipuistokarting.com/?p=p_3&sName=Vuokraus---Vauhtipuisto

No niin, asia hoituu eli kuskimäärää ei tartte rajoittaa koska hinta lasketaan sen mukaan montako kuskia tulee mukaan. Hinta olisi n. 50e per kuski jos saadaan kymmenkunta heppua kasaan (varmistettava vielä).

Käydään vielä huomenna tsekkaamassa rata ja sitten jos se on ok, niin laitan kisatoikin pystyyn.

Kisaformaatti olisi samaan tyyliin kuin Hyvinkäällä eli ekaks 15 min treeni, sitten 10 min aika-ajo ja sen perusteella B-finaalin kisa ja siitä 1-2 kuskia nousee A-finaaliin jossa ratkaistaan palkintopallisijat. Joten ajamaan pääsee taas ihan riittävästi!

Varasin radan meille alustavasti lauantaiksi 30/8 klo 14:00 alkaen. Sessioon menisi parisen tuntia aikaa.

Mutta palataan asiaan huomenna!

 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
jos väkeä ilmaantuu tarpeeeksi nyt heti parin päivän sisään, niin ehdotan että etsitään toinen rata tilalle.
jos osanotto on nihkeää, niin sitten mennään sillä 8h porukalla :thumbup:
alkaa vaan nuo sopivat ulkoradat loppumaan pikkuhiljaa, eli ts. ei uusia hirveesti ole enää odotettavissa :dunno:

edit. niin ja kaikki pvm:t käy! :thumbup:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mun mielestä Hyvinkäälle vaan uudestaan. Vaikka hinta onkin korkeampi. Ihan autojen takia. Ehkä jos toisella kerralla sen radankin oppisi.... Mutta mukana olen toki riippumatta siitä mikä rata ja mitkä autot. Samahan se on kaikille.
 

Örfil

Guest
Seuraava vaihtoehto on Kaanaa.

Sen sivuilta hinnat eivät selkene soittamatta paikalle. Täytyy nyt vaan ens viikolla päättää mesta ja pvm ja sitten toivotaan että ne sopivat mahdollisimman monelle.

Finaalikisan paikka ja pvm ovat jo selvät: vikan F1 kisan vkonlopun la ja mesta on VMKC. Sen radan vois nyt jo varata.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Finaalikisan paikka ja pvm ovat jo selvät: vikan F1 kisan vkonlopun la ja mesta on VMKC. Sen radan vois nyt jo varata.
Se siis, joka on flygan takana Vantaalla? Prrrkl menen sit sinne joka työpäivänä skruudiksen sijaan! Luulisi munkin sitten voittavan!
 

Örfil

Guest
Moon ajanut siellä VMKC:ssä vuodesta 2005 alkaen n. 3000 ratakierrosta ja joka vuosi n. 8-10 kisaa. Että kovaa saat harjoitella ;)

Pohjat mulla on 39.6. Ei rataennätys, mutta ihan ok aika kuitenkin. Ja kisaa olen ajanut siellä sekä rataa oikein että väärinpäin.

Noilla uusrunkoisilla autoilla mulla on pohjat 40.01. 40 maaginen raja on siis niillä meikäläisellä vielä rikkomatta :D

Edit: me ajetaan firman kartsarjaa pääsääntöisesti tolla radalla eli tuttuakin tutumpi rata kymmenien kisakahinoiden tiimoilta. Voittoja niistä on plakkarissa n. 10.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Moon ajanut siellä VMKC:ssä vuodesta 2005 alkaen n. 3000 ratakierrosta ja joka vuosi n. 8-10 kisaa. Että kovaa saat harjoitella ;)
Kuinkas se sattuikaan finaalikisan paikaksi? :D

Oma "karting"-kokemukseni rajoittuu lähes kävelyvauhtia kulkevaan leluun Budapestin huvipuistossa joskus 80-luvun alussa. Ratakin oli vain reilu 100 m:n ovaali. Joten minusta ei valitettavasti taida saada lisäystä lähtöruudukkoon, ellen aloita raivoisaa harjoittelua. Juttujanne lukiessa kyllä kiinnostus heräsi. Ikämiessarjaa olisin minäkin, mutta ainakin minulla olisi painoetu - alle 60 kg kun olen.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Moon ajanut siellä VMKC:ssä vuodesta 2005 alkaen n. 3000 ratakierrosta ja joka vuosi n. 8-10 kisaa. Että kovaa saat harjoitella ;)

Pohjat mulla on 39.6. Ei rataennätys, mutta ihan ok aika kuitenkin. Ja kisaa olen ajanut siellä sekä rataa oikein että väärinpäin.

Noilla uusrunkoisilla autoilla mulla on pohjat 40.01. 40 maaginen raja on siis niillä meikäläisellä vielä rikkomatta :D

Edit: me ajetaan firman kartsarjaa pääsääntöisesti tolla radalla eli tuttuakin tutumpi rata kymmenien kisakahinoiden tiimoilta. Voittoja niistä on plakkarissa n. 10.
Eli pakko on treenata. Meikäläisen tulokset, kolmas ja neljäs sija kuulostaa juuri sellaisilta sijoituksilta, ettei ole nähnyt vaivaa pätkääkään niiden eteen. Kyllä tässä täytyy vielä tosisaan yrittää.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kuinkas se sattuikaan finaalikisan paikaksi? :D
itseasiassa tuo tuli valittua siksi että finaalikisa pidetään viimeisen GP-viikonlopun yhteydessä, eli samana vkl lopuu sekä F1-sarja että tiukkaakin tiukempi KKWCS-sarja :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuon edellisen kirjoittamisen jälkeen tuli mieleen, että Luumäen Karting siirtyi tänne Imatralle. Joten voisin käydä ottamassa alkutuntumaa ihan kotinurkilla. Että oli tuokin päässyt unohtumaan.

http://www.go-kart.fi/

Darren sanoi:
Okei, haaste otettu vastaan. 70 tällä hetkellä paino. Mika Kailliokin painaa 56......
Se huono puoli tuossa painossa on, että voi nämä käsivarsiksi kutsutut narut väsyä aika nopeasti tottumattomalla. :dunno:

FO110K sanoi:
itseasiassa tuo tuli valittua siksi että finaalikisa pidetään viimeisen GP-viikonlopun yhteydessä, eli samana vkl lopuu sekä F1-sarja että tiukkaakin tiukempi KKWCS-sarja
Tuo ei kyllä sopisi minulle. GP-viikonloppuna ei lähdetä huitelemaan minnekään tv:n ja live timingin ääreltä (semminkin kun viimeksi lähdin, niin aika-ajo ja kisa pitenivät sateen vuoksi niin, etten saanut niitä kokonaan tallennettua).

Mistäs tuo KKWCS tulee (en jaksanut lähteä kaivamaan)?
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Niitä naruja voi treenata sellaisilla perus automarketista saatavilla "puristeluvehkeillä" :D

Ostin sellaiset joskus aikaanaan cittarista ja niillä voi treenailla vaikka telkkaria katsoessa.

Jos oikein haluaa itteään kiusata, niin nostaa kädet suoraksi eteen ja pitää niitä kuin ratissa ja samalla tekee ohjausliikkeitä ja puristelee niitä vempeleitä :D

On muuten pirullista käsille mutta sillä saa hyvin voimaa ja kestävyyttä "naruihin". Tarttis varmaan taas harrastella tuota kun viimeksi otti noin homma vähän äkkiseltään käsille.

Ei toi kart-homma tartte kuin pientä perusaerobista treeniä + käsitreeniä niin sillä kyllä hoitaa sitten yhden asian pois päiväjärjestyksestä.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Niitä naruja voi treenata sellaisilla perus automarketista saatavilla "puristeluvehkeillä" :D

Ostin sellaiset joskus aikaanaan cittarista ja niillä voi treenailla vaikka telkkaria katsoessa.

Jos oikein haluaa itteään kiusata, niin nostaa kädet suoraksi eteen ja pitää niitä kuin ratissa ja samalla tekee ohjausliikkeitä ja puristelee niitä vempeleitä :D

On muuten pirullista käsille mutta sillä saa hyvin voimaa ja kestävyyttä "naruihin". Tarttis varmaan taas harrastella tuota kun viimeksi otti noin homma vähän äkkiseltään käsille.

Ei toi kart-homma tartte kuin pientä perusaerobista treeniä + käsitreeniä niin sillä kyllä hoitaa sitten yhden asian pois päiväjärjestyksestä.
Se vaatii enemmän sitä aerobista. Mulla ei käsiin ota ollenkaan, mutta hengästyn heti. Pienen kivun kanssa pystyy varmaan elämään, mutta hengästyminen vie keskittymisen
 

Örfil

Guest
Mistäs tuo KKWCS tulee (en jaksanut lähteä kaivamaan)?
Se on salaisuus, mutta eikö olekin hieno lyhenne :D ;) Asiaa selviää pienellä hakutoiminnolla.

Mutta on vain ajan kysymys, kun tästä sarjasta pompataan F1:n rattiin. Yhdellä sarjan kuskeista on kuulemma jo rahoitus liki kasassa ja Anderstorpissa olis kuulemma ekat testisessiot luvassa lähiaikoina. Ja muitakin on lisää luvassa...ainakin lähivuosina.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Se on salaisuus, mutta eikö olekin hieno lyhenne :D ;) Asiaa selviää pienellä hakutoiminnolla.

Mutta on vain ajan kysymys, kun tästä sarjasta pompataan F1:n rattiin. Yhdellä sarjan kuskeista on kuulemma jo rahoitus liki kasassa ja Anderstorpissa olis kuulemma ekat testisessiot luvassa lähiaikoina. Ja muitakin on lisää luvassa...ainakin lähivuosina.
Kyllähän mäkin sinne Anderstorpiin lähden mukaan. Ei mulla säästöjä oo, mutta onhan luottokortit sitä varten! Katsotaan porukka vaan kokoon.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niitä naruja voi treenata sellaisilla perus automarketista saatavilla "puristeluvehkeillä" :D
Sori, että sotken tässä teidän elokisaketjuanne, mutta olisin maallikkona kuvitellut, ettei se puristusvoimasta niinkään jää kiinni, vaan ratin vääntämisestä, eli käsivarsista. Siis ainakin tällaisella ruipelolla, jonka ei ole tarvinnut käsillään tehdä mitään raskaampaa sitten armeijan. Toki puristusvoimaakin tarvitaan.

No, sittenhän minä sen huomaan, jahka saan raahattua itseni kokeilemaan.
 

Örfil

Guest
Liki samoja lihaksiahan niissä rasitetaan. Täytyyhän sun puristaa rattia kun sitä käännetään. Ja ohjaustehostintahan ei ole tarjolla eli on ihan hyvä jos hanskat on kondiksessa :ahem: Olen nähnyt F1 kuskien lämmittelevän käsiä ennen kisaa samaisilla vehkeillä eli kai tossa jotain totuuspohjaa on.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Liki samoja lihaksiahan niissä rasitetaan. Täytyyhän sun puristaa rattia kun sitä käännetään.
Mitä tuossa nopeasti kokeilin, niin puristusvoimaharjoitteessa ei tarvita lihaksia kyynärpään yläpuolelta. Mutta rattia väännettäessä hauiskin jännittyy. Mutta joo, kokemusta ei normaaliautoilun - ilman tehostinta - lisäksi ole kuin tietokoneen feedback-ratista (joka sekin, häpeäkseni on tunnustettava, tuntui käsissä täysmittaisen kisan jälkeen - epäilen tekniikkavirhettä ja liikaa eläytymistä ;)).
 

Örfil

Guest
Jaahas, mutta kun rattia oikeaoppisesti vääntää niin eihän siinä tule haballe juuri mitään rasitusta. Kyynärvarsi ja hauishan pysyvät liki samassa kulmassa vaikka kuinka kääntäisi = hauis ei rasitu.

Ilman sen kummempia galluppeja väitän että ekana ryytyy kuskilta kuin kuskilta kyynärvarret! Ja niitä voi treenata noilla puristimilla ;)

Esim. ittelläni ei ole koskaan haba ryytynyt ajaessa mutta kyynärvarret ovat joskus olleet aivan finaalissa :nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hauis on tietysti sen verran rasitutempi lihas, ettei normaalisti hätkähdä rasituksesta samalla tavalla. En tuossa myöskään ottanut huomioon asentoa ja otetta karting-autossa. Mitä lähempänä ratti on, sitä vähemmän vääntämiseen vaaditaan kyynärpään yläpuolisia lihaksia (toki jonkin verran kuitenkin). Lähempänä olevaa rattia väännettäneen enemmän ranteilla (ja sitä kautta kyynärvarren lihaksilla).

Tuli vain mieleen, kun katselin incar-kuvaa NASCAR:in Indy-kisasta. Niissä vehkeissähän ratti on aivan sylissä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös